Uden at du kender valgt teknologi og ønsket opsætning? Imponerende... I fra Danhost må have telepatiske evner :) |
Lundsby:Så nu er spørgsmålet til dig Ib hvad skulle de håndværker portaler, som han og hans venner føler sig snydt af havde gjort anderledes, for de ikke følte sig snydt?
Mit gæt er at I nok kommer over i noget no-cure no-pay (altså hvor håndværkeren kunne betaler for de ordre der rent faktisk bliver til noget), en anden ide kunne være at lege med kunde demokrati og ejerskab, så håndværkerne på portalen, også ejer en bid af den, måske noget valgt advisory board til at afgøre faglige sager etc. samtidigt ligger der noget stærkt i sloganet af håndværkere for håndværkere.
Når der I har fundet frem til en model som Ib kan lide og ville anbefale til sine kolleger, så har I nok et projekt, det kan betale sig at gå videre med.
Lundsby:PS: Tag evt. dialogen her i tråden så andre også kan byde ind.
Men en meget sjælden metode brugt hos udbyder/ejer af håndværkerportaler
Ja en fornuftig forretnings model er at foretrække for alle, herunder også ejerskab motivation m.m.
Fllere og flere håndværkere er påbegyndt "egen" SEO, adwords m.m. Det har allerede de etablerede portaler mærket og har måttet skære kraftigt ned i medarbejdere.
Og en portal der består af en robot med rundsending til diverse håndværkere med nogle addresseoplysninger, og addresser der ikke findes er ikke løsningen for håndværkeren.
Disse modeller skal jeg nok finde tid til at advarer mine håndværkere bekendtskaber imod.
Men en seriøs portaler hvor der bl.a. indgår faktorer som scanning af opgaver m.m. fra kompetente aktører og ikke unge studerende der har en måneds erfaring i bondefangeri (og optagelse af telefonsamtalen) fra et krakket callcenter. Har ingen fremtid, hvad historien allerede kan belære os der er tilbage.
Ib Abildgaard
Råd & Mal