Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjælp til udvikling af en tilbudsside hvorr private og håndværker mødes

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Danhost ApS:
Jeg vil blot lige følge op på at jeg har afsendt informationer til et godt tilbud på opsætning af jeres portal. Er du interesseret i yderligere oplysninger?

Uden at du kender valgt teknologi og ønsket opsætning? Imponerende... I fra Danhost må have telepatiske evner :)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:45

Lundsby:

Så nu er spørgsmålet til dig Ib hvad skulle de håndværker portaler, som han og hans venner føler sig snydt af havde gjort anderledes, for de ikke følte sig snydt?

Mit gæt er at I nok kommer over i noget no-cure no-pay (altså hvor håndværkeren kunne betaler for de ordre der rent faktisk bliver til noget), en anden ide kunne være at lege med kunde demokrati og ejerskab, så håndværkerne på portalen, også ejer en bid af den, måske noget valgt advisory board til at afgøre faglige sager etc. samtidigt ligger der noget stærkt i sloganet af håndværkere for håndværkere.

Når der I har fundet frem til en model som Ib kan lide og ville anbefale til sine kolleger, så har I nok et projekt, det kan betale sig at gå videre med.

Lundsby:
PS: Tag evt. dialogen her i tråden så andre også kan byde ind.

Yes Men en meget sjælden metode brugt hos udbyder/ejer af håndværkerportaler

Ja en fornuftig forretnings model er at foretrække for alle, herunder også ejerskab motivation m.m.

Fllere og flere håndværkere er påbegyndt "egen" SEO, adwords m.m. Det har allerede de etablerede portaler mærket og har måttet skære kraftigt ned i medarbejdere.

Og en portal der består af en robot med rundsending til diverse håndværkere med nogle addresseoplysninger, og addresser der ikke findes er ikke løsningen for håndværkeren.

Disse modeller skal jeg nok finde tid til at advarer mine håndværkere bekendtskaber imod.

Men en seriøs portaler hvor der bl.a. indgår faktorer som scanning af opgaver m.m. fra kompetente aktører og ikke unge studerende der har en måneds erfaring i bondefangeri (og optagelse af telefonsamtalen) fra et krakket callcenter. Har ingen fremtid, hvad historien allerede kan belære os der er tilbage.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:53

Hej Ib

Jeg deltager lige lidt i ide-udviklingen selvom jeg egentligt ikke har noget med projektet at gøre :-)

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Fllere og flere håndværkere er påbegyndt "egen" SEO, adwords m.m. Det har allerede de etablerede portaler mærket og har måttet skære kraftigt ned i medarbejdere.

Det er nok det primærer problem, som en portal bør løse, for idag med den model er det da primært Google og SEO folkene der bliver glade.
Inspireret af dig prøvede jeg at Google "maler slagelse" og her var konkurrencen ben-hård. Som iøvrigt på AdWords siden blev vundet af en portal.

Hvis håndværkerne kunne stå sammen om en portal, med medejerskab så ville det klart kunne give en bedre økonomisk deal for håndværkerne.

Og en portal der består af en robot med rundsending til diverse håndværkere med nogle addresseoplysninger, og addresser der ikke findes er ikke løsningen for håndværkeren.

Jeg tror grundlæggende at det er nødvendigt for en ny spiller, at kører efter et princip der hedder at der ikke betales for leads der ikke bliver til ordre. Så man bliver nødt til at få kunden til at angive hvem der blev handlet med.

Men en seriøs portaler hvor der bl.a. indgår faktorer som scanning af opgaver m.m. fra kompetente aktører og ikke unge studerende der har en måneds erfaring i bondefangeri (og optagelse af telefonsamtalen) fra et krakket callcenter. Har ingen fremtid, hvad historien allerede kan belære os der er tilbage.

Ideen om scanning af opgaver, er rigtigt god, den giver portalen yderligere berettigelse. Fordi det er en manuel stykke arbejde der kan udføres til alles bedste.

En anden ide, kunne være at indbygge en slags trustpilot i portalen og så med et uafhængigt fagligt råd der kunne afgøre uoverenstemmelser imellem kunde og håndværker.
F.eks. hvis en håndværker for en dårlig anmeldelse, så kan rådet tage sagen op og hvis der ikke er noget at komme efter og kunden er urimelig, så kan den fjernes.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:15

Michael R. Gertz:
Det er svært at komme med ide'er til hvad der mangler når vi ikke ved hvordan i vil lave sitet 100%.

Yes

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:27

Lundsby:
Jeg deltager lige lidt i ide-udviklingen

Og det er da ikke  helt ringe det du kommet med...;)

Det ville i hvert fald distancere denne portal fra alle de andre.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:27

Lundsby !

Hej Ib

Jeg deltager lige lidt i ide-udviklingen selvom jeg egentligt ikke har noget med projektet at gøre :-)

Ib !

Yes Ja du plejer ikke og være ide og ordfattig: Men parat til at inspirerer dine omgivelser.

Men hvad med trådstarter, er denne forlængt borte. Er er der påny oprettet en ny tråd, med det sigte at kunne finde webudviklere ?

Men det var vel bygherrer og håndværkere der skulle være kunder, og dermed også en hensyntagen til netop de respektives behov, og altså ikke webudvikler, der i denne forbindelse i første omgang har en "sekundær" rolle.

Lundsby !

”Inspireret af dig prøvede jeg at Google "maler slagelse" og her var konkurrencen ben-hård. Som iøvrigt på AdWords siden blev vundet af en portal”.

Ib !

Ja der er nogle stykker der har opdaget on-line "fidussen".

Derfor "nøjes" jeg i første omgang med "malertilbud" Og så kan der også af hensyn til lokjale søgninger sættes "malertilbud Slagelse" m.m.

Lundsby !

Hvis håndværkerne kunne stå sammen om en portal, med medejerskab så ville det klart kunne give en bedre økonomisk deal for håndværkerne.

Ib !

Afgjort, men desværre kan mange håndværkere ikke se udover egen næsetip. www.koludabyg.dk og undertegnede har bla. for år tilbage også prøvet at lave et håndværkerteam. Hvor også en fælles tilbudsside kunne indgå som et element. Projektet løb desværre også ud i sandet. trods der ved den stiftende generalforsamling i 2009 var 23 deltagende firmaer.

Så samarbejdede håndværkere er en sjældent race. ligesom webudviklere der interesser sig for håndværkers hverdag m.m. er en sjældent race. Disse er kun interesserede i håndværkerens penge.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 17:12

Nogen som har en håndværkerportal til salg

Og ib du behøver ikke at svarerBig Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:24

babygab:
Og ib du behøver ikke at svarerBig Smile

Kære babygab !

Er du ikke klar over du er i et offentlig forumWink. Så her må alle svare

Så svar du hellere på mine tidligere stillede spørgsmål.

at svarer

Forresten hedder det ikke "at svare" ???

Men det kræver måske for meget webudvikling ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

PS. jeg tror du har let ved, at finde håndværkerportaler til salg.

Skal du have nogle navnemuligheder ?, kan du sende mig en PM er

Du kunne også lægge din ”opgave” på Freelancer her på Amino i håbet på at finde nogle mere seriøse end diverse brokhoveder og mistænksomme håndværker der har prøvet virkeligheden på egen krop. Og derfor ved at det er bedre straks og takke nej med det samme.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:37

babygab:

Det kan være disse vil sælge http://www.henttilbud.dk/ ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 19:31

babygab:

Det kan være disse vil sælge http://www.henttilbud.dk/ ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Er lige blevet solgt for 20 millioner :)

Og til håndværkerne, jeg kender en der er igang med en portal der netop tager ejerskab i hver enkelt sag, og man kun betaler hvis sagen bliver til noget (provision beregnet i forhold til den endelige opgave).

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)