Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg starter konkurrende firma

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej venner

Jeg er i dag ansat i et firma på 7. år, men har brug for nye udfordringer og har derfor undersøgt muligheden for at starte mit eget firma - indenfor samme branche. Det ser alt i alt ud til at det nok skal lykkes for mig.

Mht. mit nuværende job - bliver jeg nød til at stoppe i det firma for derefter at kunne koncentrere mig 100% om opstarten af mit eget - som jeg regner med at gå i luften med 2 måneder efter mit ansættelsestop.

Jeg har ikke tænkt mig at sige noget til min arbejdsgiver - blot at jeg har fundet andet arbejde og derfor stopper hos ham. Han finder selvfølgelig ud af det på et tidspunkt, når han opdager at der er startet et konkurrende firma eller gennem fælles leverandører - men til den tid skulle jeg gerne være godt igang og kan derfor være lidt ligeglad med hans mening om det.

Jeg skriver blot dette i håb om at få nogle kommentarer fra jer - andre der eventuelt har stået i samme situation.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:56
Hej Bent.

Jeg syntes da, at du skal fortælle din nuværende arbejdsgiver om dine planer. Måske kan I senere gøre brug af hinandens kompetencer, hvem ved? Desuden er det altid dumt at smække med døren

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:24
Enig med Rasmus. Der er så mange forskellige ordsprog om hvorfor man ikke skal brænde broer, at der må være noget om snakken.
Hvis du har en klausul i din ansættelseskontrakt, vil din nuværende chef nok være en del mere tilbøjelig til at håndhæve den, hvis ikke du tager en snak med ham inden. Og hvis det bare er et spørgsmål om at du ikke er så glad for konfrontationer, tjah så er det måske på tide at lære det? :)

Jeg synes tit jeg er blevet positivt overrasket over andre menneskers reaktioner, hvor jeg ellers havde forventet (eller i hvert fald frygtet) det værste. Det er sgu altid bedst at være åben omkring tingene (med undtagelse af forretningshemmeligheder og utroskab ^^) så der ikke opstår unødige misforståelser.

1) Du fortæller ham det, du kan gå i seng med god samvittighed, se dig selv i spejlet og han vil sikkert tage det som en mand.
2) Du undlader at fortælle ham det, det vil du gruble over længe, han finder selv ud af det og føler at du har dolket ham i ryggen.
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:11
Hej Bent

Jeg kender problematikken, da jeg næsten selv har været i den situation, jeg havde dog en ansættelse ind mellem, stadig i samme branche.

Jeg mente ikke at det var nødvendigt at fortælle min tidligere chef det, og da han så fandt ud af det prøvede han at lukke af for flere fælles leverandører.

Det har nu stået på i 4 år med diverse "chikaner" fra hans side, uden han egentligt har fået noget ud af det.

Hans sidste påfund kan ses på tråden http://www.amino.dk/view.asp?topicID=15294

Så ud fra min erfaring ville jeg absolut fortælle det, når du har dit eget firma helt klart.

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 20:37
Hej med jer alle 3

Tak for jeres råd og vejledning - jeg bruger det hele i min videre færd.

Flemming, fik han held med at lukke jeres fælles leverandører? Hvor mange kunder har disse leverandører - sådan ca.

Jeg mener ligesom mange andre heller ikke din tidligere chef har noget hold i hans anklager vedr. din hjemmeside.

Held og lykke - fremover.

Jakob, jeg har ingen klausuler (min chef´s fejl) - blot skal jeg forholde mig til markedsføringsloven. Jeg tror nok jeg følger dit og Rasmus råd, og vil desuden tilbyde at købe hans kunder i det distrikt jeg kommer til at beskæftige mig med - om ikke andet har jeg min sti ren efterfølgende. Det eneste der bekymrer mig er om han kan lukke for leverandørkontakt (alle leverandører har mere end 100 kunder i DK) - dem jeg hidtil har spurgt mener ikke at han kan det.

Tak skal i i hvert fald have.

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 20:38
Hov må nok lige sige at jeg har ændret min profil!!! siden sidst

Thomsen Telecom - Nattergalevej 8A, Assentoft - 8960 Randers SØ - Tlf. 70 20 50 75 - www.thomsentelecom.dk - www.headsetsupport.dk

Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:33
Jeg vil jo nok vælge at sige det til din arbeejdsgiver. For dit ansættelsesforhold afsluttet pænt, og som der vist nok er blevet skrevet, så kunne det da være at i kan lave et samarbejde. det har jeg set flere gange med et godt udfald, men desværre også det modsatte..

Men jeg tror at det som regel falder ud til en positiv fordel.

Held og lykke

MSB
Fra Herlev
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:24
Hej Jacob

Det lykkes ikke for ham direkte at lukke nogle leverandører, men der var nogle som var meget tøvende med at lave aftaler med os.

Det er meget forskelligt med antal af kunder hos de forskellige leverandører, men det ligge vel mellem 25-100 kunder pr. leverandør.

Vi kan så glæde os over at der idag er leverandører der har ikke ønsker at samarbejde med ham mere.

Flemming Gravesen Unique indretning
Skrevet kl. 22:34
enhver er sin egen lykkes smed! du må gøre dét DU har det bedst med. hvis ikke du mener at skulle fortælle det til din nuværende chef har du jo nok dine årsager.

men du bliver nødt til at være 100% sikker på, at jeres fælles leverandører er med på din idé. bedst selvfølgelig med en kontrakt! det skulle nødig ende sån, at du ingen leverandør har til din virksomhed og heller ikke noget gammelt firma du kan fortsætte at arbejde i.

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 22:46
men du bliver nødt til at være 100% sikker på, at jeres fælles leverandører er med på din idé. bedst selvfølgelig med en kontrakt! det skulle nødig ende sån, at du ingen leverandør har til din virksomhed og heller ikke noget gammelt firma du kan fortsætte at arbejde i.

Det er netop dette punkt der gør at jeg kommer i tvivl om jeg skal fortælle det eller ej, men leverandørerne har mange kunder i hele DK - flere end 100, så derfor er der jo ikke nogen der har eneret til produkterne. Jeg kan ikke se hvordan han skulle kunne lukke mig af i forhold til leverandører. Jeg tager muligvis en fortrolig samtale med en af leverandørerne inden.

Men jeg tror at jeg fortæller om mine planer og evt. giver tilbud på køb af eksisterende kunder i distriktet, for derved at holde min sti ren.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)