Hej Bent
Som enhver anden historie, vil din historie også få brug for en slutning, i det mindste af det kapitel der handler om ansættelsen i dit nuværende job. Hvis du efterlader historien uafsluttet, vil den leve videre, og det kan kræve en del energi.
Du bestemmer selv, hvordan du senere skal fortælle historien om, hvordan du rundede af med din chef.
Af en eller anden grund kom jeg til at tænke på denne lille sufihistorie.
''To munke var engang på en længere vandretur sammen. De havde begge to aflagt løfte om aldrig at ville hverken tale med eller røre ved en kvinde.
Nu ville skæbnen, at da de kom til en flodbred, så stod der en kvinde, som var meget ulykkelig. Hun turde ikke gå over floden af angst for at miste fodfæstet og drukne. Hun klagede sin nød til munkene og bad dem om hjælp.
Den ene munk gik forbi hende uden at sige et ord eller ænse hende et blik.
Den anden munk gik hen til hende, tog hende op i sine arme og uden at sige noget bar han hende over floden.
Begge munke gik videre i tavshed.
Da de havde gået ca. en time, sagde den første munk: ''Hvordan i alverden kunne dog finde på at bære det kvindemenneske over floden. Jeg forstår ikke, du kunne gøre det, når du har svoret, at du aldrig vil have omgang med kvinder. Angrer du ikke?''
Hertil svarede den anden munk: ''Jamen dog. Bærer du stadig på rundt på den kvinde. Jeg satte hende ned ved flodbreden for en time siden.''
Bedste hilsener
Marianne