Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg stadig holde mig til hardware

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
For et stykke tid siden spurgte jeg om råd til hvad vej jeg skulle gå, med hensyn til en e-butik.

Jeg fik afvide, at min interesse var en god ide.

Det er IT der er min interesse og det er jo et svært område at komme ind på.

Så jeg skulle prøve, at finde en niche til det.

Jeg tænkte på at lave bærbare, ala zepto og zitech, men det er vidst lidt for stor en mundfuld og det var umulig at finde et sted hvor man kunne få sit eget design.

Så nu er jeg på bar bund igen,

Er der nogle, som har nogle ideer.

Så vil jeg gerne høre hvor i finder distributøre hende og er det danske eller udenlandske?

Er det lige så svært, at komme ind på software og spil markedet, som med hardware?

En revisor ven, fortalte at der er en del størrer avancer på software.

så er det et bedre marked?

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 19:27
Hej.

Ja, det er også mit indtryk at der er væsentlig bedre avance på software. Så nu må du bare ud og finde nogle produkter du kan forhandle eller du kan selvfølgelig også lave noget nyt software

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 19:41
Har tit tænkt på at udvikle mit eget software, men har virkelig ikke haft ideerne til hvad jeg skulle lave. Største delen af det software der findes er aligevel så godt, at jeg slet ikke kan hamle op med det :)

Computer spil har jeg også været igang med og er stadig lidt for sjov i fritiden.

Men det er alt for meget for ene mand, hvis der også skal sælges til en fuldtids løn af det, :P desvære.

Hvor meget salg er der i software?

Jeg har personligt aldrig selv købt verken antivirus eller firewall.

Mange andre programmer har jeg også fundet, i gratis versioner som har været lige så gode.

Hvad gør andre, køber de eller finder de?

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 19:59
Ja, jeg tror heller ikke du skal satse på antivirus, firewall osv. Dem er der jo pænt mange af i forvejen. Hvad skal du så lave? Ja, hvis jeg havde en god ide, så tror jeg sgu at jeg prøvede selv

Men jeg er overbevist om at du kan lave en god forretning ud af at sælge software, så du må bare finde noget du kan forhandle.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 20:48
Hehe nej de gode idder hænger jo ikke på træende

Hvor svært er det at sælge computer spil?

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 20:53
Godt spørgsmål, jeg spiller stort set aldrig computerspil selv, men det er mit indtryk at der er rigtigt mange der sælger computerspil. Både webshops men også ganske alm. butikker. Så jeg kunne forestille mig, at det ofte ender med en reel priskrig.
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:35
Nu har jeg godt nok heller ikke rigtigt spillet computer siden Quake II kom frem, men jeg husker på det tidspunkt, at man nærmest blev betragtet som idiot blandt andre "gamere", hvis man faktisk havde købt spillet i en forretning. Det har jeg dog indtryk af har ændret sig en del nu, eftersom næsten alle spil hovedsageligt (hvis ikke udelukkende) foregår online, hvor producenterne naturligvis har indført diverse originalitetstjek - sikke et ord.

Hvis du bare vil generere en indtægt, kommer du sikkert ikke så langt, men hvis du virkelig brænder for spil og kan sætte dig ind i hvad målgruppen tænder på, så er der sikkert en god mulighed, men det kræver nok lidt ekstra fra dig - netop pga. konkurrencen som Rasmus også er inde på.
Du skal sikkert over i noget community-lignende, hvor aktivitet kan udløse rabat, du kan skrive reviews, brugerne kan kommentere dem osv.

Men der er sgu mange unge knægte, hvis primære udgift er computerspil, når lige frisøren, mærkevareforretningen og mobilabonnement er regnet fra, så mon ikke også der er plads til dig på markedet?
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 21:38
Tilføjelse: Med andre ord, du skal skille dig ud og du skal brande dig. Find et lækkert navn og medsend en kasket med dit logo på, til alle der køber et spil. På længere sigt kan du sikkert også sælge "ditnavn-godkendt" gamer mærkehardware, som sitegeschaeft.
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 21:56
Tror jeg vil søge lidt mere på det, da jeg tror at der vil blive købt flere og flere spil og blive downloadet mindre.

Da de fleste spil idag er online og kræver en cd-key som du selv skriver.

Hvis jeg sælger spil og en kunde køber et, må jeg så give ham muligheden for at downloade det og sende ham en cd-key på email til ham, med det samme, så han kan komme til at spille hurtigt, og så sende ham cd''en bag efter?

eller er det ulovligt?

Er der nogle som kender distributøre af spil?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:02
Dato: 15-05-2007 21:56:03 Forfatter: Xaque
Tror jeg vil søge lidt mere på det, da jeg tror at der vil blive købt flere og flere spil og blive downloadet mindre.

Da de fleste spil idag er online og kræver en cd-key som du selv skriver.

Hvis jeg sælger spil og en kunde køber et, må jeg så give ham muligheden for at downloade det og sende ham en cd-key på email til ham, med det samme, så han kan komme til at spille hurtigt, og så sende ham cd''en bag efter?

eller er det ulovligt?

Er der nogle som kender distributøre af spil?

EA gør jo allerede sådan noget selv, altså det med folk kan downloade spillene.. mit indtryk af spil branchen er at der er 4 som dominere det.

(listet i "magt" orden)

og et par af dem tilbyder endda prisgarrenti, altså er det umuligt at konkurre med prisen..

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)