Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

min samarbejdspartner vil ikke efterfakturere en kunde - hvad at gøre?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Jul 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ultimo december sender jeg en faktura t min samarbejdspartner, der har kontakten til kunden. De viderefakturere med deres overhead og jeg får mine penge. Medio feburar opdager jeg, at jeg har glemt et akuttillæg, som der står jeg har ret til. Jeg eftersender en faktura lydende på dette. Får så at vide, at jeg ikke kan komme 2 månder senere og bede om disse penge, da de jo for længst har afregnet med kunden. Kunden er fast og får jævnligt faktura + der må da være en forældelsesfrist vedr sådanne forhold? Nogle har sagt noget med 2 år, men jeg har ingen dokumentation herfor. Hvad at gøre?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 12:49

Jeg ved ikke, hvad der er juridisk korrekt, men det er din samarbejdspartner, der nu sidder med aben, og det har han måske ikke lyst til.

På den anden side, så må slutkunden vel have vidst fra starten af, at der ville komme et akuttillæg, og hvornår denne regning så end kommer, det kan vel være ligegyldigt for alle.

Sådan tror jeg, at du skal forklare det til din samarbejdspartner, men samtidig skal du sætte det op imod, om det er pengene værd.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Fakturer du for lidt, så hænger du på den. Man kan ikke efterfølgende, sende en ekstra regning, med mindre at du kan bevise at din kunde handler i ond tro, eller mod bedre vidende, imod det fakturerede beløb.

Den nemmeste løsning, er at du dropper det, og tager tabet. Og lad mig sige det på den måde, havde en af mine underleverandører efter faktureret mig, så var jeg tændt totalt af, og det var sidste gang at de lavede noget for mig.

/Kenneth

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:08

Kenneth:
Og lad mig sige det på den måde, havde en af mine underleverandører efter faktureret mig, så var jeg tændt totalt af, og det var sidste gang at de lavede noget for mig.

Ja det er simpelthen noget svineri at forsøge at få fuld betaling. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:22

Mala:

Hej Mala

Først af alt, er det dig selv der laver fejlen. Med at der ikke er faktureret korrekt.

For det andet, skal man så vente med at betale, til du finder alle dine fejl i fakturaerne?

Det er useriøst, og amatør agtigt, ikke at stå ved sine fakturaer. For at sige det rent ud.

Vil du have fuld betaling for dit arbejde, så fakturer rigtigt ud. Alt andet er direkte pinligt. Og lad mig sige det rent ud, du dræber din virksomhed ved det.

JEg vil klart mene at du skal have fuld betaling for dit arbejde, ingen tvivl, men du har så dummet dig, og vil så tørre den af på andre.....lad vær med det. Det dræber dig.

Det her lyder hårdt. Men sådan er det altså når man er ude i det virkelige liv, hvor der er penge mellem folk.

Du har nu lært en lektie, og tag den til dig, og så sørg for at dobbelttjekke dine fakturaer.

/Kenneth

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 20:31

Kenneth:

Mala:

Hej Mala

Først af alt, er det dig selv der laver fejlen. Med at der ikke er faktureret korrekt.

For det andet, skal man så vente med at betale, til du finder alle dine fejl i fakturaerne?

Det er useriøst, og amatør agtigt, ikke at stå ved sine fakturaer. For at sige det rent ud.

Vil du have fuld betaling for dit arbejde, så fakturer rigtigt ud. Alt andet er direkte pinligt. Og lad mig sige det rent ud, du dræber din virksomhed ved det.

JEg vil klart mene at du skal have fuld betaling for dit arbejde, ingen tvivl, men du har så dummet dig, og vil så tørre den af på andre.....lad vær med det. Det dræber dig.

Det her lyder hårdt. Men sådan er det altså når man er ude i det virkelige liv, hvor der er penge mellem folk.

Du har nu lært en lektie, og tag den til dig, og så sørg for at dobbelttjekke dine fakturaer.

/Kenneth

Du taler til mig, som om at det er mig der har startet tråden?

Kunden har stadig bestilt, og fået leveret en vare. Kan vitterligt ikke se problemet i at man engang imellem glemmer noget. Det beviser bare at vi er mennesker, hvis nu at mellemmanden havde sendt betalingen to gange, skulle vores trådstarter også bare sige "Det kan jeg virkelig ikke hjælpe med.."?

Overfor kunden så kan mellemmanden også sagtens fakturere kunden. Der er en forældelsesfrist på sådan noget her. Har selv tidligere som ansat ringet ud til kunder, og informeret dem om forbrug der ikke var faktureret og som var 2 år gammelt. De fleste tager det roligt, fordi at de godt forstår at det er altså noget de har brugt/bestilt. Men det er klart at nogle også bliver ophidset over det, og min erfaring er at man skal ringe til kunden og snakke med dem. Gider man tage slåskampen? Det kommer helt an på beløbet. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:34

Hvis der er tale om få penge, så drop beløbet.

Hvis der er tale om et større beløb, så mener jeg godt, at du kan forsvare at fortælle kunden, at han ikke er blevet faktureret fuldt ud. Kunden fik leverancen for billigt, og det kan slutkunden også regne ud, når beløbet er stort.

Da der er tale om en (god) fast kunde, så er det ikke altid værd at tage slagsmål, som måske kan bibringe et dårligere samarbejdsklima i fremtiden.

Er det derfor en kunde, som du er meget afhængig af, så drop dit krav denne gang, og HUSK at fakturere næste gang. Du opdagede jo ikke, at du havde glemt tillægget, da du fakturerede, så umiddelbart må du have været tilfreds, da du sendte fakturaen i første omgang.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00

Mala:
Du taler til mig, som om at det er mig der har startet tråden?

Hej

Ja undskyld, min fejl.

Til resten, så skal man tænke forretning, og ikke egoisme.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:09

jeg ville aldrig handle hos en igen der begynder på dette sender ekstra faktura efter flere måneder , hvad vil tænke , kommer der flere regninger , man begynder mistet tilliden til den man samarbejder med 

jeg må sige det er lang tid om at opdage fejlen så det er nok ikke  den vilde billige mistænkelige pris , men vi snakker meget småbeløb hvor kunden , har handlet i god tro at denne pris er korrekt .

vis du kan bevise kunden har handlet i ond tro og prisen har været uforholdsmæssig lav ,men så skal det også være meget store forskel i beløbet før man har handlet i ond tro 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 21:12

Kenneth:

Til resten, så skal man tænke forretning, og ikke egoisme.

Tænker skam også forretning. Jeg skrev netop også at man skulle overveje beløbet. Hvis det er en god kunde, så vil de oftere også have en forståelse for det.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)