ultimo december sender jeg en faktura t min samarbejdspartner, der har kontakten til kunden. De viderefakturere med deres overhead og jeg får mine penge. Medio feburar opdager jeg, at jeg har glemt et akuttillæg, som der står jeg har ret til. Jeg eftersender en faktura lydende på dette. Får så at vide, at jeg ikke kan komme 2 månder senere og bede om disse penge, da de jo for længst har afregnet med kunden. Kunden er fast og får jævnligt faktura + der må da være en forældelsesfrist vedr sådanne forhold? Nogle har sagt noget med 2 år, men jeg har ingen dokumentation herfor. Hvad at gøre? |
Jeg ved ikke, hvad der er juridisk korrekt, men det er din samarbejdspartner, der nu sidder med aben, og det har han måske ikke lyst til.
På den anden side, så må slutkunden vel have vidst fra starten af, at der ville komme et akuttillæg, og hvornår denne regning så end kommer, det kan vel være ligegyldigt for alle.
Sådan tror jeg, at du skal forklare det til din samarbejdspartner, men samtidig skal du sætte det op imod, om det er pengene værd.
Hilsen, Robert