Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SPAMfighter princippet - hvor effektiv?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Amino'er,

Jeg går og leger lidt med en ide til et produkt som jeg vil forsøge at sælge efter SPAMfighter princippet, altså forære produktet væk, og så tilbyde nogle features og fjernelse af reklamer, hvis brugeren slipper nogle penge.
 
Har I erfaringer med det? Hvor stor en procentdel kan man forvente konverterer til betalingsløsningen?
 
Det er selvfølgelig nok afhængig af produktets type, og hvor meget brugeren skal betale for betalingsversionen. Men er der nogle tommelfingerregler man kan forholde sig til?
 
mvh Carsten
 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

I Shareware verdenen, er 1 % konvertering normen. På SPAMfighter konverterer vi godt 4 %, så det er temmelig godt.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Martin ret, jeg ser dog af og til kunder i denne verden som konverterer 10-15% af gratis brugerne til betalende kunder, og så begynder det for alvor at være fedt.

En af de store udfordringer er, at holde omkostningerne nede på de gratis brugere og samtidig servicere dem så godt at så stor en del af dem som muligt vælger at konvertere til betalingsmodellen. Særligt kan support i denne sammenhæng være en stor udfordring, men også IT kan være en væsentlig omkostning, hvis programmet (som det f.eks, er tilfældet med AntiVirus) skal opdateres meget tit.
 
Med den rette ide og gå-på-mod kan det dog være en yderst profitabel model - så klø'' på! :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde selv gættet på 1-2 procent, men det afhænger nok også af hvad man tilbyder...

Det projekt jeg fusker lidt på er 100% internetbaseret, så der skal ikke downloades noget, installeres noget etc. Derfor burde supporten heller ikke dræne mig for tid og penge. For netop support er lidt svært at bruge for meget tid på, når man forærer produktet væk. Og skulle man få en utilfreds kunde kan man jo bare give ham "pengene" tilbage
 
Jeg synes at det er en interessant måde at sælge på.
 
mvh Carsten
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
En af de store udfordringer er, at holde omkostningerne nede på de gratis brugere og samtidig servicere dem så godt at så stor en del af dem som muligt vælger at konvertere til betalingsmodellen.
 
Det er netop også dér man skal holde tungen lige i munden for ikke at drukne i tilsyneladende succes. Brugerne er skruet sådan samme, at uanset om de har betalt for softwaren eller ej, forventer som support-minimum, at man besvarer deres spørgsmål. Og det er slet ikke så let som man skulle tro, hvis der er 50.000 gratister og 500 betalere (for at holde fast i 1%-antagelsen). Det er faktisk mange mennesker at holde glade mens man arbejder på at finde den bug (guderne forbyde flertalsformen) der udløser spørgsmålene .
 
Forøvrigt tror jeg, at konverteringsraten i høj grad afhænger af hvilket publikum softwaren henvender sig til. Er det virksomhedsorienteret software vil konverteringen antageligt være betydeligt højere end hvis der er tale om et hjemmepublikum.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/29/2005 2:49:20 PM Forfatter: Thomas Nielsen
En af de store udfordringer er, at holde omkostningerne nede på de gratis brugere og samtidig servicere dem så godt at så stor en del af dem som muligt vælger at konvertere til betalingsmodellen.
Det er netop også dér man skal holde tungen lige i munden for ikke at drukne i tilsyneladende succes. Brugerne er skruet sådan samme, at uanset om de har betalt for softwaren eller ej, forventer som support-minimum, at man besvarer deres spørgsmål. Og det er slet ikke så let som man skulle tro, hvis der er 50.000 gratister og 500 betalere (for at holde fast i 1%-antagelsen). Det er faktisk mange mennesker at holde glade mens man arbejder på at finde den bug (guderne forbyde flertalsformen) der udløser spørgsmålene .
Forøvrigt tror jeg, at konverteringsraten i høj grad afhænger af hvilket publikum softwaren henvender sig til. Er det virksomhedsorienteret software vil konverteringen antageligt være betydeligt højere end hvis der er tale om et hjemmepublikum.


Jepper, men vi er temmelig godt hjulpet af vores supportløsning som gør at vi kan klare alle vores brugere med 1 ansat. Vores løsning er nu også brugt af Bonnier i hele Scandinavien, Den Blå Avis, Bilbasen, QXL, Jubii, Euroinvestor og mange flere. Så du siger bare til hvis du vil se dyret :-))
Mht. konvertering er der uanet mange faktorer der gør sig gældende og Business vs. privatbrugere er en af dem.

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)