Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny webshop ber om kritik (og fifs)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

 

Med chance for at gentage noget som jeg efterhånden har fortalt mange webshopejere - giver jeg llige lidt feedback på din webshop.

 

Hvis du vil findes på søgemaskinerne er det megett vigitgt at titlerne på siderne er sigende for det du sælger. (Den tekst der står allerøverst i browservinduet - og den tekst der står øverst for hvert enkelt søgeresultat hos Google).

 

I din webshop står der spillopperne og mig på alle siderne hvilket vil give dig nogen ringe placeringer hos Google.

 

Det betyder at selv om der ikke er mange der bruger ordet babykjole i deres webshops så vil du alligevel stort set aldrig blive fundet på det ord. Prøv at søge på ordet babykjole - se alle 10 placeringer har ordet i titellinien.

 


 

Det er mig stadig en gåde at nogen laver webshopløsninger uden at være mere inde i hvordan varerne skal findes på søgemaskiner m.m.

 

Held og lykke med det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

Dit baggrundsdesign er fedt, men det afkræver rent kommunikationsmæssigt, at du giver tekst og billeder meget bedre vilkår for at tale med den besøgende.  Med et så markant design skal din øvrige kommunikationen være uhyre skarp og velovervejet, idet man ellers ender op med et site, hvor den besøgendes øjne hverken finder lyst eller ro til at læse.

Jeg blev fanget af dit design, men sitets uoverskuelige kommunikation tvang mig til at "klik-flygte"...

1) Erstat teksten på forsiden med billederne. Den eneste tekst du skal have på forsiden, er dine tre linier om mærkerne og muligheden for at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Dem skriver du med sort!

2) De brands du har stående som tekstlinks, skal vises med deres rigtige skrifttyper (som du gør på undersiderne) - således at man genkender brandet. Ville du klikke videre, hvis der stod "d og g"? Nej. Men hvis der stod "D&G"... med den rigtige font? Ja!

3) Den tekst du har stående på forsiden, sætter du ind på to forskellige undersider. Hvis man er interesseret i "historien" og "visionerne", så kigger man selv under menupunkterne. Ved at splitte det op i to læser folk måske noget af det... i stedet for bare at droppe det hele.

Nu står du med en forside, som har en heftig og farvestrålende baggrund. Et flot banner. Seks visualiserede købsmuligheder. Tre liniers salgstekst. Mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrevet. Fire udvalgte logoer som giver synergi til DIT brand/Spillopperne... og frem for alt en overskuelig og skarp kommunikation.  Den besøgende kan nu overskue det hele - uden at skulle scrolle.

Med få ændringer bliver det verdensklasse, Charlotte.

Med venlig hilsen

René
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg syntes baggrunden passer til det udvalg, der er i shoppen, og den passer jo til topbanneret. Men, den er for voldsom, især hvis man "kører" fuld skærm ved en stor skærmopløsning, så mister man godt nok lige pusten. Måske kunne du nøjes med en ramme udenom med mønstret, eller du kunne nedtone den (baggrunden) ved at gøre den mere gennemsigtig.

Omkring varerne (har kun kikket på voksenvarer) mangler du beskrivelser om materialer og evt. vaskeanvisninger også, og også meget gerne en størrelsesguide, der passer til dine varer, for en størrelse M f.eks. er et vidt begreb.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Apr 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

 

Nu har du snart hørt nok om baggrunden - men du får lige mit besyv med.

Indtil videre har du kun fået svar fra den mandlige del af aminobrugerne, så mon ikke det er på tide med en kvindes svar! Ikke fordi, at jeg påstår jeg har nogen forstand på hjemmesider, søgeord i forhold til google eller noget i den stil, men fordi, at jeg nok mere er målgruppen. Jeg er mor til to mindre børn og køber ofte børnetøj på nettet. Personligt er jeg vild med (grøn og retromønstre) så derfor kan jeg godt lide baggrunden. Men der er et udtryk, der hedder "Kill your darlings" og det tror jeg, at du skal prøve.

PRØV at lave en anden baggrund, for at se, om det virker bedre, for der er nok noget om snakken siden der er så mange, der bemærker det med baggrunden. og det er jo meningen, at du skal skaffe kunder - ikke skræmme dem væk.

Teksten: på trods af, at jeg har en akademisk uddannelse bag mig, så synes jeg, at der er ALT for meget jeg skal læse med lille skrift (for højt lix-tal) på forsiden. Gør skriften større, og skriv mindre (altså færre ord). Historien om forretningens koncept kan stå på en anden side (en "om os-side").

Dankort: - tja, jeg handler aldrig med andet end det, så jeg savner ikke noget der - og det er jo ikke eksportvarer, du har med at gøre, så mon ikke det går med Dankort??!!

Billederne: Det falder mig i øjnene med det samme, at det er "amatør-billeder" - det er der jo ikke noget galt i, det viser jo også, at du forsøger at holde udgifterne nede for at give kunderne en god pris - men baggrunden med have, træer, luft, gyngestativ og huse - den "larmer". Idéen med tørresnoren er god nok, men så se, om du kan finde et sted, hvor du har solen i ryggen og en dyb blå himmel som baggrund - evt med lidt græs nederst. Prøv at lege lidt med blændetallet på dit kamera (stil blænden så højt som muligt - dvs et LAVT blændetal), på den måde kan du få sløret baggrunden og sat fokus på tøjet i stedet for..... Alternativt kan du jo også få en fotograf til at tage billederne - jeg giver gerne en god pris

Held og lykke med det! og jeg skal nok huske dig, når jeg mangler børnetøj - jeg har allerede været inde og snuse lidt, om jeg da ikke liiiige mangler et eller andet

 

Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg takker for input. Der er da helt sikkert noget at arbejde videre på. Men da meget rart at høre, at den kvindelige del kan lide farverne og mener at logo og tøj udvalg stemmer overens.

Charlotte

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)