Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en arbejdsuge på 21 timer en god idé?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

der skal være en vis arbejdsløshed der er op og ned gang vise fag ved lav arbejdsløshed kommer der mangler løbende visse fag det presser timeløn op ad , derved en kort arbejdes uge de vil blive meget dyrbar ordning

det kunne være en god ide sætte arbejdes ugen op til 40 timer og få flere ud på arbejdes markedet da der løbende er huller , det er ikke fordel for arbejdes giver med en lav arbejdsløshed  for nu kan de ikke få den arbejdes kræft de ønsker , der er jo visse steder hele tiden i danmark der mangler arbejder det ville være ekstremt dyrt at der nu mangler lidt længere tid arbejder nogle fag .r 

grunden disse arbejdestider kom var der mere arbejdsløshed i og 70erne -80erne grunden var der var færre ældre mennesker , lige nu står vi med et problem 

jeg ved godt før krisen og især 80erne og langt op 90erne kom der overdrevet mange på overførelse indkomst vi fik en kort arbejdesuge ,det er problem nu og de komme år da der er flaskehalse lige nu og grunden er flere ældre i danmark de arbejder mindre de ældre mennesker 

flere ud på arbejdes markedet vil selvfølgelige betyde højere arbejdsløshed men så har arbejdsgiver medarbejder de kan få og der kommer ikke løbende huller i den grad. 

der ændre sig konstant hvad der mangler , det er lige fra sygeplejersker ,håndværker , lære , pædagoger  , der skal være et vidste overskud af arbejder 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

KMH22081990:
Problemet er, at folk skal bevare deres nuværende timeløn, hvis systemet skal lykkes.

Det er en interessant tanke. I dag er der mange der har svært ved at få økonomien til at hænge sammen, og betale basale ting som husleje/realkreditlån, el osv. Den alt for store gruppe mennesker skal altså næsten have halveret deres indkomst, og dermed smadre alle deres muligheder for at få økonomien til at hænge bare nogenlunde sammen? Det lyder som en god ide..

Og i stedet for at "få" (som i virkeligheden er en del) sidder meget stramt i det, vil du gerne udvide den gruppe til at gælde størstedelen af befolkningen?

Interessant og spændende tankegang.

Jeg er så lidt i tvivl om hvad al den ekstra fritid skal bruges til. Det er af gode grunde ikke at gå ud og shoppe, eller foretage sig andre ting der koster noget. Men jeg er sikker på at der er rigtig meget trivsel i at man har 16 timer ekstra om ugen, hvor man sammen kan sidde bekymre sig om hvordan man skaffer penge til de næste regninger.

Det vil selvfølgelig medføre en hel del butikslukninger, og deraf medfølgende massefyringer af butikspersonale, personale hos leverandører, producenter, vognmænd, osv. fordi der ikke er penge i omløb til ret meget andet end de absolutte fornødenheder. Brancher som håndværkbranchen osv. vil også kunne mærke det, da der nok ikke ligefrem vælter nye opgaver ind. Men ok, så har de folk jo yderligere 21 timer sammen om ugen, hvor de kan pleje familien og øge trivslen.

Jeg tror du skal sende forslaget til regeringen, for det virker umiddelbart som et rigtigt spændende forslag. Og det er jeg desværre bange for, at de også kan komme frem til..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

KMH22081990:

Det kommer an på, hvordan du forstår og definerer ledighed.

Det er et faktum, at vi har 850.000 danskere på overførselsindkomst. Det er også et faktum, at arbejdsstyrken er på ca. 3.000.000 mennesker. Hvis man deler 850.000 op i 3.000.000, så finder man ud af, at den reelle ledighed er omkring 30 %.

vis der er reelt 30% ledighed er det ærligt der er flaskehalse hele tiden enten håndværker med mere , det ville være en ide at sætte nogle af dem til rådighed på arbejdes markedet , det kan være du går et år rundt som arbejdesløs eller 2 år men der er for mange der opgives og lige nu er arbejdsløsheden for lav set i forhold dem som står til rådighed 7% er en for en lav arbejdsløshed når samfundet løbende ændre sig hvor der mangler arbejdes kræft, den burde komme lidt højere op så der kan komme et arbejdsmarkedet for arbejdsgiver vil give vækst der  kan gøre vi kan komme ud den lille krise samfundet er i nu

husk regering snakker da om det omvendt de , har sagt ikke efterløn de vil ind med folk hurtigere i arbejde og lige nu prøver de få flere i gang der droppet ud give dem andre ordninger så de kan arbejde da vi er kommet ind i periode med en ældre bølge 

jo der var ekstrem lav arbejdesløsehed før krisen med det har koster kroner ekstra for arbejdsgiver da løbende manglet folk der kunne arbejde det skader vores konkurrence evne når vi mangler mere i flaskehalsene  og når ting skader vores konkurrence evne går vi ind i lavs vækst , når de skriger 3 uger efter nok arbejder og vi kan ikke få dem koster det andre steder og kan du så se hvad sker , nu har de ikke råd til købe samme vare da lidt færre fik arbejde og arbejdsgiver fik ikke solgt  vare der kunne bibringe et mere positivt bruttonational overskud  , da de ikke havde disse medarbejder 

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke lade sig gøre i et samfund hvor bil, iPhone og fladskærms tv ses som en folkeret.

Hvis du spørger om jeg vil kunne nøjes med at arbejde 21 timer, så er svaret, ja.
Hvis du spørger om du kan nøjes med 21 timer, så er svaret nok stadigvæk ja.

Men du får et stort NEJ hvis du spørger om det er muligt at hele Danmark skal ned og arbejde 21 timer.
Og hvorfor? Hvis folk gerne vil arbejde og tjene mere så lad dem dog.

Hvis du vil kæmpe for noget, så kæmp for at få fjernet det enorme statsapparatur som vi har her i landet. Der suges langt flere penge på offentlige instanser end på noget andet.
Start med at fjerne 80% af alle offentlige stillinger og du vil komme på forsiden af EB og BT dagligt, indtil din personlige/politiske karakter er lemlæstet verbalt.

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 06:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man så ikke lette skatten på arbejde markant og flytte skatten til andre dele af økonomien, som ikke kan flytte til udlandet, hvilket mennesker med indkomst kan, fx boligen?

Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 06:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne også kombinere den danske flexicurity med den tyske Kurzarbeit-model.

Så kunne man have den danske flexicurity i de gode tider, hvor det er let at finde jobs og afskedige folk, og så den tyske Kurzarbeit-model i de dårlige tider.

Beregninger fra OECD har vist, at den tyske Kurzarbeit-model har reddet 500.000 tyske arbejdspladser i recessionen, og det har efter min overbevisning været den afgørende årsag til, at Tyskland har klaret sig så godt igennem krisen som de har.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en spændende tanke, som jeg tror vil blive indført i et eller andet omfang i fremtiden. For sådan som arbejdsmarkedet hænger sammen idag, hvor alt skal gå hurtigere og hurtigere, og hvor der konstant er pres på alle ansatte, og hvor stress er et tabu, så vil antallet af syge eksploderer meget snart. Om det sker om 1-5-10 år, det er svært at spå om, men faktum er, at folk bliver syge, hvis de ik formår at afstresse...
Flere undersøgelser har desuden påbevidst, at mobiltelefonen er den største stressfaktor idag, fordi folk aldrig får koblet af. De er altid på, også når der er ferie.

Men skal din ide om 21-25 timers arbejdsuge implementeres, så kræver det enorme samfunds reformer, og det bliver en kamp at få den almindelige arbejderklasse med på ideen, da den dræber deres drømme om rigdom og luksus. Men det vil helt sikkert gavne rigtig mange mennesker, da de så vil kunne leve livet, og ikke være en 37-45 timers slave, som aldrig har overskud eller kræfter til noget, når de har fri...

Samfundsstrukturen er syg, men hvem tør ændre den?  

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 07:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, og vi får mere til til vores børn, og dem som har stress kan blive raske og så ikke længere være en udfordring for samfundet. 

Jeg syntes det er en god ide, og foreslår at man først indføre den korterer arbejdstid i IT branchen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Jeg syntes det er en god ide, og foreslår at man først indføre den korterer arbejdstid i IT branchen.

Fra 80 timer om ugen til 60 timer? Den er jeg da med på. :D

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Peter Skouhus:
Jeg syntes det er en god ide, og foreslår at man først indføre den korterer arbejdstid i IT branchen.

Fra 80 timer om ugen til 60 timer? Den er jeg da med på. :D

Jeg sad også og tænkte at det vil være dejligt med 21 timers arbejdsuge, men det er godt nok et voldsomt spring fra 80-21 timer Wink

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)