Deres revisor har ret. Så det har intet med dobbelt revisionshonorar at gøre.
>Det er vi helt enige om det ikke har. Jeg forstår bare ikke hvad jeg tænker galt.
Den af de to = ham der har et personligt selskab med knapt 40.000 kr i værdi som kan revisor verificeres kan indskyde 40.000 kr mere og omdanne det personlige selskab til et ApS - skulle han ikke kunne det (forudsat han kan rejse de 40 t)?
Dernæst køber den anden for 40.000 kr halvdelen af selskabet og de kører og har ET selskab som jeg tror er nødvendigt (og det kan være de må vente til de har tjent lidt penge hver i sær hvis ikke de kan rejse de 40t)
I min optik kan man ikke uden problem drive en anlægsvirksomhed fra to forskellige personlige selskaber. (Man kan drive to selvstændige anlægsvirksomheder og bare samarbejde - men det er jo ikke det de vil)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg ville i jeres tilfælde stifte et S.M.B.A. I skriver selv at det er det i ønsker og selvom i ikke kan omdanne er det muligt at lukke det gamle og flytte aktiver mv. over i det nyoprettede ApS.
For det første ønsker de to jo at drive det i fællesskab, men dertil kommer jo at som jeg forstår dem, så er der visse maskiner og biler som anvendes og det bliver vel mere som de beskriver det. Delingen af ansvar for virksomheden er heller ikke i mine øjne ideelt for en anlægsvirksomhed til at ligge spredt på to personlige CVR - skal deres kunder ha faktura kun fra den ene (som så står med ansvar) og den anden fakturere internet eller skal kunderne betale halv regning til den ene og halvt til den anden - hvem ejer "damptromlen" og så videre
Alt KAN lade sig gøre, men ideelt mener jeg langt fra det er + de to herrer er jo besluttede for at ville det sammen, også selvom rådet fra revisor er at lade være fordi det kan skabe stridigheder - for det kan det da.
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg vil bestemt også fraråde jer at stifte to enkeltmandsvirksomheder, derimod lyder det ikke til at blive noget problem at stifte et ApS hvis i både har bil, redskaber og lidt kontanter, burde det ikke være noget problem at stifte det ApS nu.
Hvis ikke jeres revisor kan finde ud af det, så find en ny!
John...jeg kan absolut ikke følge din argumentation...den løsning, som deres revisor foreslår er
for mig at se optimal..sålænge transfer-pricing reglerne overholdes
ja men det er jo nok lidt et temperament spørgsmål. Begge dele kan jo gå, men det du to herrer vil, er jo at ha en virksomhed sammen og det kan man vel ikke nægte også er ret godt i forhold til markedsføring, indkøb af udstyr fælles og at arbejdsopgaverne laves fælles.
Risikoen er at de bliver uenige , men det er de jo helt opmærksomme på. Nu ved de i alle fald, at begge dele jo er muligt og så kan de jo tage det en runde mere med deres åbenbart fælles revisor. Det er også svært at udtalese sig uden at kende det eksisterende CVR som den ene af dem har - hvad det har for økonomi og forpligtelser - ud over en ek på ca 35 t
vh
Hvis du tror jeg argumenterer så kan jeg godt forstå du syntes det er underlig ... for det gør jeg ikke :-)
Peter - Revisor:
så jeg synes bestemt, at revisors forslag er o.k.
Det vil jeg undlade at kommentere på!
Peter - Revisor:
Kan ikke se nogen grund til at skifte revisor.
Det er måske dig der er deres revisor? Jeg vil bestemt gentage min opfordring til at skifte revisor, find som minimum en der er "Registreret revisor" ... men vælg en som i er tryg ved, det er meget vigtigt.