Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min idé - slikbutik i center

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

JbrVest:

Jeg vil indrette butikken lidt smart - ingen grimme slik-kasser a la vej-selv afdelingen i Bilka. Man skal have lyst til at komme ind og have lyst til at købe slik! Det skal selvfølgelig være billig vej selv slik - især fordi Fakta ligger lige i nærheden - udvalget skal også være stort og måske lidt anderledes end det er alle de andre steder.

Tror I det er realistisk med en slikbutik? Er der stadig danskere der spiser slik i disse afgiftstider og sundhedstider?

Hej JbrVest,

Som Richard også siger i tråden, så vil lidt anderledes ting og i DEN grad renligheden være noget der ville trække mig ind i butikken.

Vi fik en lokal bland-selv-slik-butik for ikke så mange måneder siden og der synes jeg var rigtig godt. Der skete så det efter 14 dage at den var fuldstændig smadret og lignede nærmest en butik der var ved at lukke. Det er ikke et sted man har lyst til at købe noget, som ikke er i lukket emballage.

Med hensyn til det anderledes slik, så tror jeg også at det vil være et hit at sælge noget som hver anden butik nede ad gaden sælger. Der ligger en butik inde i på strøget i København som har lidt forskelligt amerikansk slik. Det er noget sjovere at købe end det sædvanlige standard.

Derudover har du så også den fordel efter ferieperioder, at når folk kommer hjem fra udlandet, så kan du lukrere på, at de lige skal have en sidste bid af ferien i form af det slik de kunne købe der.

Personligt er jeg relativt hysterisk med det åbne koncept som bland-selv-slik er. Jeg forestiller mig altid hvordan jeg kommer lige efter en mor og hendes to 3-4 årige unger, med snotten rendende ned af hænderne og som selvfølgelig selv skal have lov at vælge.

Derfor kunne du måske lave det lidt som en gammel købmandsbutik hvor du har det her slik stående i nogle store diske og med glasruder for. Så kunne man sige lidt af det og lidt af det, ligesom hos slikmutter da man var barn. På hylder på væggene bag ekspedienterne, kunne der så være æsker med det forskellige slik.

Det ville kræve noget mere arbejde fra din side, da du fysisk skulle stå for at blande slikket, men hvis du sælger hele oplevelsen rigtigt og har atmosfæren i orden i butikken, så tror jeg det kunne blive et hit - og tage kunderne fra konkurrenterne!

Med venlig hilsen

Tommy

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tommy Nitz:
Personligt er jeg relativt hysterisk med det åbne koncept som bland-selv-slik er. Jeg forestiller mig altid hvordan jeg kommer lige efter en mor og hendes to 3-4 årige unger, med snotten rendende ned af hænderne og som selvfølgelig selv skal have lov at vælge.

Du er ikke alene om det og så bliver der også sparet penge på alt det slik folk æder ved det kommer bag disken.

Der er mange der mener de skal have lov til at smage alt der er og undlade at betale.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:27
Hvorfor tror du at der bliver tilbudt smagsprøver på madvare i butikkerne?

Det er netop fordi at det skaber mersalg

Problemet er om folk misbruger retten til prøve smagning
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:35

Michael_N:
Hvorfor tror du at der bliver tilbudt smagsprøver på madvare i butikkerne?

Det er netop fordi at det skaber mersalg

Problemet er om folk misbruger retten til prøve smagning

Ja det kan give mersalg, men som du selv siger, så misbruger folk det.

Jeg har stoppet flere kunder som tog en håndfuld slik og gik rundt og købte mælk og diverse.
Folk tror eller ligeglade om det er tyveri.

Hvis butikken ikke skriver det er tilladt at smage, så er det tyveri.
Kunder gør det også i frugt afdelingen.

Set fra trådstarterens spørgsmål kunne det forbedre hygiejnen og forbedre bundlinien ved at have det bag disken som blev forslået tidligere.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med dig,

ikke for at lyde som en sur gammel mand, men så hold dig langt væk...

Det er meget meget meget svært at drive en slik/chokolade/butik hvis man vil følge reglerne med at betale slikafgift,moms osv. Tag f.eks 10 kroner pr. 100 gram. 2 kroner i moms, 2 kroner i sukkerafgift, så er der 6 kroner tilbage, hvis du køber det ind til 3 kroner så tjener du 3 kr. pr. 100 gram = 30 kroner pr. kilo, så kan du selv regne ud hvis du har lokale udgifter på f.eks. 6-7.000, løn til 20.000, forsikring osv. til 2000 kroner.

Inventar er meget dyrt hvis det skal ligne noget, f.eks. koster slikstøvler 250 kroner pr. støvle, måske kan du finde den i DBA til 100 kroner pr. støvle, men hvis du skal ha' 3-400 varianter slik så kan du selv regne ud ..

Hvorfor kan Bilka, Føtex osv. sælge det så billigt - de gør det jo bare for at trække kunder ind....

Softice, slush-ice osv. koster en mindre formue for at købe de rigtige maskiner, og hvis der kommer en sommer vi lige har været igennem så tjener du heller ingen penge her ....

Hvis du vælger ikke at betale sukkerafgifter, ikke betaler moms osv. så kan det godt lade sig gøre, men det løber kun lige rundt og du kommer til at stå i butikken fredag og lørdag aften ...

Det er fint at du vil lave lækkert inventar, men hvis det betyder at det koster 14,95, så vil folk stadig gå i Føtex og købe det til 10 kroner - det er et marked hvor du ikke kan overleve økonomisk hvis du følger reglerne.

mvh, Michael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:14

Tak for alle jeres bud.

Jeg har lidt svært ved at tro på at folk gider stå i kø for at vente på at sige 10 gr af nummer1, 30 gr af nummer 17 og så videre - altså vente på at få blandet sit slik... Min butik bliver ret lille, så jeg vil hele tiden kunne holde øje med om der bliver brugt ske/plastik hansker eller hvordan jeg nu vælger at gøre det. Det kunne helt sikkert være fedt at sælge på den gammeldags måde - men jeg tvivler bare på at kunderne gider vente på det...

Rigtig god idé med udenlandsk slik eller en afdeling med sundt slik - det tager jeg med i overvejelserne.

Hmm.. det gav mig noget at tænke over og jeg er ikke afskrækket helt. Nu skal jeg prøve at regne på det hele og se om det overhovedet er realistisk.

Kom gerne med flere synspunkter :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:38

Mht. priser, kan du regne med indkøbspriser mellem dkk 60 og 80 pr. kilo incl moms og afgift.

Hvis du sælger til eks. 100 kr. pr. kilo har du altså 24 kr. netto fort.

Vejledende priser er da også sat til mellem 12,95 og 16,95 pr. 100 gram, men som det nævnes sælger mange under 10,00 - og uden at beskylde nogen for noget, er det ikke ukendt at en del "glemmer" afregning af moms og afgifter.

Softice, slushice mv. er der derimod en meget høj avance på.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:46

Tror folk spiser MEGET mere slik end man lige tror

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 10:46

JbrVest:
Jeg har lidt svært ved at tro på at folk gider stå i kø for at vente på at sige 10 gr af nummer1, 30 gr af nummer 17 og så videre - altså vente på at få blandet sit slik... 

...Det kunne helt sikkert være fedt at sælge på den gammeldags måde - men jeg tvivler bare på at kunderne gider vente på det...

Jeg tror det kommer lidt an på hvilken oplevelse der bliver solgt.

Hvis du går ind til en slagter, så ser du jo også folk der står og beder om forskellige slags pålæg i forskellige mængder. Det er vel på en måde samme koncept, bare for voksne :)

Hvis det at man skal vente på at få blandet sit slik, betyder at man får frisk og "rent" slik, så ville jeg personligt ikke have noget problem med ventetiden. Samtidig har du også dialogen med kunden og kan lave mersalg eller lige give en smagsprøve på noget af det nye etc.

Krydrer du så det hele med at pakke det ned i en pæn pose med logo, så folk kan vise, at de har altså købt lidt eksklusivt slik til weekenden. Så har du prestige elementet med.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:11

Jeg ville gerne købe slik i din butik :-)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)