Hej JbrVest, Som Richard også siger i tråden, så vil lidt anderledes ting og i DEN grad renligheden være noget der ville trække mig ind i butikken. Vi fik en lokal bland-selv-slik-butik for ikke så mange måneder siden og der synes jeg var rigtig godt. Der skete så det efter 14 dage at den var fuldstændig smadret og lignede nærmest en butik der var ved at lukke. Det er ikke et sted man har lyst til at købe noget, som ikke er i lukket emballage. Med hensyn til det anderledes slik, så tror jeg også at det vil være et hit at sælge noget som hver anden butik nede ad gaden sælger. Der ligger en butik inde i på strøget i København som har lidt forskelligt amerikansk slik. Det er noget sjovere at købe end det sædvanlige standard. Derudover har du så også den fordel efter ferieperioder, at når folk kommer hjem fra udlandet, så kan du lukrere på, at de lige skal have en sidste bid af ferien i form af det slik de kunne købe der. Personligt er jeg relativt hysterisk med det åbne koncept som bland-selv-slik er. Jeg forestiller mig altid hvordan jeg kommer lige efter en mor og hendes to 3-4 årige unger, med snotten rendende ned af hænderne og som selvfølgelig selv skal have lov at vælge. Derfor kunne du måske lave det lidt som en gammel købmandsbutik hvor du har det her slik stående i nogle store diske og med glasruder for. Så kunne man sige lidt af det og lidt af det, ligesom hos slikmutter da man var barn. På hylder på væggene bag ekspedienterne, kunne der så være æsker med det forskellige slik. Det ville kræve noget mere arbejde fra din side, da du fysisk skulle stå for at blande slikket, men hvis du sælger hele oplevelsen rigtigt og har atmosfæren i orden i butikken, så tror jeg det kunne blive et hit - og tage kunderne fra konkurrenterne! Med venlig hilsen Tommy
|
Tommy Nitz:Personligt er jeg relativt hysterisk med det åbne koncept som bland-selv-slik er. Jeg forestiller mig altid hvordan jeg kommer lige efter en mor og hendes to 3-4 årige unger, med snotten rendende ned af hænderne og som selvfølgelig selv skal have lov at vælge.
Du er ikke alene om det og så bliver der også sparet penge på alt det slik folk æder ved det kommer bag disken.
Der er mange der mener de skal have lov til at smage alt der er og undlade at betale.