Hejsa
Første indtryk: Hold da op med ting! Øjet søger straks mod midten og alle de blå overskrifter, derefter opad for at se efter en "afsender" på siden (hvem er det her) Dernæst... Det er meget blåt og gråt det hele og i samme størrelse, hvad er det de helst vil have mig til at kigge på?? Så... Hvorfor er logo så lille oppe i hjørnet og hvorfor er der ikke brugt nogle af farverne fra logoet (udover på baggrunden) til at samle siden lidt og bare generelt hvorfor er der ikke fremhævet noget, hvad drejer siden her sig egentlig om?! Og hvad sker der lige for al den scroll pga annoncer??
Ja allerede ved de her konstateringer, er der nogle væsentlige rettelser på siden. Jeg vil personlig gerne have din velkomst ud af Nyheder. Det må gerne være noget man støder på som det første og en kort og præcis beskrivelse af hvad dette site kan gøre for læseren. Det med annoncer... ja der er for mange, det nytter ikke noget bare at lave scroll for at få plads til flere store annoncer i siden. Synes den brede annonce i nyheder er god til at adskille nyheder, kunne du ikke lege med flere af den type bannere? Og så savner jeg også lidt liv i dine menubarer. Der er to og du har prøvet at differenciere det med to farver og med streger mellem. Det er meget at have 14 muligheder i toppen!! Kan det begrænses lidt eller lægges ind i nogle undermenuer? Kunne man lave noget illustrationer til dem/nogle af dem? Og mht farver, så kan jeg godt forstå du har prøvet at holde det seriøst og roligt med den grå + blå, men jeg tror godt du kan lege lidt mere med farverne uden at det bliver en farveladebiks, evt tilføre noget baggrund i nogle af kasserne og dermed fremhæve dem. Smide nogle knapper ind man kan trykke på, så det ikke kun er ren linket tekst. Men selve opbygningen synes jeg er okay fin. Du skal bare prøve at udnytte pladsen lidt anderledes under de rammer du har, altså ved at bryde med farver og bannere og fremhæve noget frem for noget andet.
Håber det gav lidt inspiration
.
:-) Dorthe