Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husleje som driftsudgift

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 13. Dec 09
Indlæg ialt: 107
Fra  DækSkifte Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg er fattig studerende og har næsten lige startet virksomhed op ved siden af studier og fritidsarbejde. Jeg får altså SU og løn fra deltidsarbejde.

Når jeg ikke er i skole eller på arbejde bruger jeg meget af min tid herhjemme i min lejlighed på at arbejde med min webshop. En dag søgte jeg lidt på om huslejen var fradragsberettiget og stødte på denne side: http://www.100svar.dk/fradrag-skat/ hvor der står:

Under forudsætning af, at der rent faktisk er en omsætning i virksomheden, der svarer til en fuldtidsbeskæftiget indehaver af virksomheden, anerkendes det derfor i almindelighed, at en mindre del af boligen er erhvervsmæssig, svarende til den del af boligarealet, der benyttes erhvervsmæssigt

...

Maksimum for denne erhvervsmæssige andel af boligen er 25%

...

Bor man til leje, kan en andel af huslejen inkl. el og varme simpelthen medregnes som driftsudgift.

Jeg læser det som, at hvis man ikke har andre indtægter end sin virksomheds, så kan op til 25% af huslejen inkl. varme+el medregnes som driftsudgift.

Dvs. jeg kan ikke medregne den som driftsudgift fordi jeg får SU og løn - eller hvad??

Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Esben Petersen:

Hej Amino'er,

Jeg er fattig studerende og har næsten lige startet virksomhed op ved siden af studier og fritidsarbejde. Jeg får altså SU og løn fra deltidsarbejde.