Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folks mening om konceptet "udbring af McDonalds mad"

Side 2 ud af 13 (124 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja, jeg har også hørt om McDonald's udbringning i andre lande. Personligt ville jeg ikke hælde det junk i min krop. Jeg har boet i USA i over 2 år og har stadig til gode at spise på McDonald's for første gang...

Mvh Carsten

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 18:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Sander pennerup:

Nej ikke al sushi er kold. Fejlagtigt tror mange, at sushi kun er fisk. Sushi betyder "små retter" på japansk. Derfor sælges, der fx. også varme supper, spyd med kylling/oksekød osv.

Forkert!

Sushi er et ord der bruges om ris tilsat eddike (direkte oversat at det smager surt/syrligt) Der findes så forskellige slags sushi. Men alle med det tilfælles at de indholder ris med eddike.

Sushi kan derfor godt være andet end rå fisk - men IKKE suppe f.eks.

ON TOPIC

Mc D's burgere og fritter er kedelige efter 30 min i en papirspose. I teorien er konceptet ok. I praktis, not so much. I de lande/byer de gør det, er der McD på alle hjørner - derfor kan maden bringes ud inden for 15 min fra det er lavet. Og så er det stadig nogenlunde (hvis det altså var frisk da det forlod restauranten)
Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 387
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:31

ja ja.. bevares i østen ;-)

hvor mange procent er levering i forhold til pris på varer?

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:33

Jeg har selv rodet med ideen for nogle år siden - Det har just-eat iøvrigt også.

Det potentielle marked er meget begrænset, når McDonalds Danmark ikke vil "støtte" op om konceptet. 

Du begrænses af kørselsudgifter, så du skal have relativt store ordre. Omvendt er du begrænset af manglende "støtte" fordi din mad ikke bliver prioriteret hos McDonalds.

Vi har regnet på det frem og tilbage - Med transport på scooter, som begrænser leveringsområdet til levering i bil, der øger udgifterne..

Konklusionen er ret enkel, at den manglende støtte og lave befolkningstæthed (vi regnede på Århus, vel og mærke) gjorde det til en dårlig forretning.  

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:35

Her i Kbh. er der jo så en mcd (østerbro, nørreport, hovedbanen, strøget, amagerbrogade) evt. valby ved folehaven. gentofte v. ikea. Så muligheden for, at have en butik, der er tæt på sine kunder er vel ok?

Hvis jeg fx. lige nu og her skulle leverer burgere til 3 forskellige venner her inde i kbh så ville jeg da snilt kunne nå det inden for 1 time.

Men jo flere bestillinger desto flere chauffører :-)

plus/minus???

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:39

Det er nødvendigvis ikke en fordel med mange "restauranter", da det begrænser antallet af kunder, der vil være villige til, at betale for levering.

Indenfor 1 time - Hvor længe har du regnet med, at skulle stå i kø på McDonalds? 

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:40

yep.. tiligere tråde om emnet er læst ihærdigt også vedr just-eat.. glem just-eat.. ingen ville bruge dem. det ville blive alt for dyrt med alle deres tillæg lol.

Jeg ønsker ikke, at mcd skal støtte et givent projekt.

Det er vel bare, at stille sig ned og bestille, lige som hvis man bestiller med til firmaet hvis man nu er mange der skal spise.

Kørselsudgift for mig, at skulle køre inde i kbh centrum på en scooter er da kun 100 kr pr time.

På den time kan man leverer mindst 20 ordrer á fx. 39 kr.

Men ja, tænker selv, at det må være tidsforbruget, der gør, at det ikke kan betale sig..dont know :-)

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:41

Det lyder som en rigtig rigtig dårlig ide, drop den for guds skyld.

En ekstern udbringer hvor firmaet som laver maden ikke skænker dig en venlig tanke, er en dødssejler fra starten.

Fra Kbh
Tilmeldt 23. Jan 11
Fra  www.hjemfisk.com Skrevet kl. 18:44

Lad os antage, at der er 10 bestillinger på alt muligt. Lad os antage 30 min ventetid. Så tar det altså heller ik længere tid at komme rundt på en scooter i Kbh. Har selv engang arb som chauffør for dominos pizza og man kommer utrolig nemt rundt i kbh på scooter. Så inden for 1 time er realistisk.

Hvis der så er vildt mange bestillinger så er der bare det xtra chauffør på..??

Antal af restauranter er lige meget. Nu antager vi fx. bare levering i indre kbh (only) :-)

har skrvet det for sjov på min fb væg og der er allerede 12 nu der vil bestille hehe :p

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:44

Sander pennerup:
På den time kan man leverer mindst 20 ordrer á fx. 39 kr.

Det er ikke rigtigt, du kan da ikke levere 20 ordre på 1 time

Det tager hurtigt 5 min. at bestille 1 ordre, så skal du ud på din scooter og finde adressen og der er vel også trafik m.v. og så op på 5 sal. ned igen osv.

Jeg vil skyde på at du kan klare 3 ordre i timen.

Du køber vel ikke en menu i valby og køre den til Gentofte ?

Side 2 ud af 13 (124 indlæg)