Alexander Baandrup Larsen: Mit forslag er at du skaffer et link om dagen.
Antallet af links siger meget lidt. Om det er et om dagen eller et om ugen er ligegyldigt, det er kvaliteten der skal ses på.
Jeg ville meget hellere have et link om ugen fra blogs hvor jeg skriver et gæsteindlæg end et om dagen fra f.eks. kommentarlinks.
Forestil dig du laver et interview med et par af dine brugere og laver en seriøs artikel om hvorfor kvinder tiltrækkes af twilight universet. Det er overhovedet ikke umuligt at den kan blive bragt på et af de store kvindesites i Danmark, selvfølgelig med et link tilbage til siden (før du skriver til nogen og spørger om de er interesserede tjekker du at de bruger dofollow i deres artikler).
Dermed kan du opnå links meget få andre kan opnå.
Det kan sagtens tage 2 uger og en del arbejde at skaffe et link, til gengæld får du en værdi eventuelle senere konkurrenter har meget svært ved at hamle op med. Så i stedet at fokusere på f.eks. "1 link om dagen", skulle du tage og fokusere på at udnytte din position til at få nogle links som er svære.
Hvis du er rigtig fræk kunne du med fordel begynde at arbejde endnu et domæne op som kan give værdi til andre projekter i fremtiden. Forestil dig du har en personlig side med information om dig selv og dine projekter. Når du laver et indlæg kan du måske i nogle tilfælde både få et link til twilight-danmark og et link til din personlige side. Hvis der f.eks. i starten eller slutningen af artiklen står at den er skrevet af "Sasa Kovacevic" (link til personlig side) som driver "Twilight-danmark" (link til twilight-danmark.dk).
Så kunne du løbende få nogle autoritetslinks til din personlige blog, som selvfølgelig linker til dine projekter også. Når du starter et nyt projekt og laver linket fra din personlige blog er der instant linkjuice.
Det gælder om virkelig at tænke kreativt og være lidt fræk hvor det er muligt og ikke så snævert fokusere på f.eks. "1 link om dagen".