Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster et CVR nummer? og hvornår er det et holding selsskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen,

Jeg står i den situation, at jeg nu efterhånden har en fin indtjening via affiliates netværk.

Så nu skal jeg have et CVR nummer, men hvordan er det nu lige det er?

Jeg tænker lidt at jeg skal oprette en enkeltmandsvirksomhed, men det skal være et slags holding selsskab, da det både skal beskæfte sig med affiliates, webshops og måske andre internet ting.

Skal det bare hedde holding i navnet? - eller hvordan er reglerne for et holding selsskab?

Bruger i det samme CVR nummer all around? - eller har i flere end et?

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  TrustNorth Skrevet kl. 16:53

Spændende, jeg følger lige med her :-)

TrustNorth.org - dansk udvikling af danske ideer.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 16:54

Jeg ved ikke om navnet skal indeholde "holding" - mener dog ikke, at det koster noget at få sig et cvr nummer.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 17:01

Efter hvad jeg lige har søgt mig rundt til er det gratis at oprette et CVR nummer ved enkeltmandsvirksomhedder.

Jeg tror ikke det er meningen at der skal bruges et holding selskab til at styre affiliate sider, og måske en shop, så jeg tror jeg vælger at starte et enkeltmandsfirma.

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:36

Hej Raggy

Det er gratis at oprette et enkeltmandsvirksomhed og dermed få et CVR nr.

Holding selskab er et ApS og her skal du indskyde min. 80.000kr som start kapital. For at oprette betaler du ofte stiftelsegebyr til advokat og tinglysning (Mener jeg tidligere har oprettet et ApS via advokat på nettet til omkring 1.500kr)

Men udfra hvad du beskriver du skal bruge det til, så vil jeg helt klart anbefale dig enten enkeltmandsvirksomhed eller I/S (Begge er gratis at oprette). Du kan sagtens have flere relaterede hjemmesider under samme CVR - blot du angiver at de ejes af dit firma.

Mvh. Jannik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02

Det du skal bruge er i alle fald ikke et holding (ApS eller A/S) - holding har ikke at gøre med flere aktiviteter som sådan - det kan i princippet sagtens ligge i samme CVR. Et holding selskab er generelt et finansselskab som opsamler resultater fra forskellige driftsselskab og finansresultaterr, og holding driver ikke selv driftsaktivitet og kan mig bekendt heller ikke normalt momsregistreres

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)