Efter jeg postede min post i jantetæsker om at google havde udvalgt mig til at være på forsiden af deres google adwords side ( http://www.amino.dk/forums/t/153131.aspx ) har jeg fået et par henvendelser fra andre som gerne vil have lavet deres adwords bedre, derfor har jeg tænkt lidt på at hive nogle kunder ind og optimere / opstarte deres adwords kampagner.
Jeg har kørt mine egne kampagner med kæmpe success og har derudover kørt et par stykker for nogle andre firmaer, så jeg har prøvet lidt af hvert, og synes faktisk det er rigtig spændende at få en kampagne til at køre godt.
Mit store problem er hvad kan jeg kræve i timen for sådan noget? Jeg tænker en meget gennemsigtig form, ikke noget med abonnementer etc. men en god lav timepris til at starte med? Efter hvad jeg kan se tager de "store" 600 - 1200 kr i timen, her tænker jeg måske at ligge mig på 300 - 350 kr i timen - tror i det kan lade sig gøre?
Det lyder jo som en interessant idé du går og roder med. Personligt kan jeg ikke se hvorfor det ikke skulle kunne lade sig gøre! Det lyder som om du har ekpertisen, så hvorfor ikke prøve det af? - Hvis du så endda har lavet nogle kampagner for nogle virksomheder, og kan få lov at bruge det arbejde som reference, er du jo et godt stykke ad vejen.
Prisen mener jeg sagtens du kan være bekendt! Uanset branche, er 300-350 dkr. en god pris for bistand! I starten hvor du vil køre det som et fritids-projekt kan du jo også sagtens holde omkostningerne nede, så kan du jo se hvad der sker med tiden.
Skal du på café eller bar? Kig forbi dinBarguide.dk først!
Først og fremmest tillykke med anerkendelsen fra Googles side. Det er rigtig flot.
Der er absolut intet galt for at du kan tage penge for det. Og hvorfor skulle du kun tage 350 kr for det? Hvis du mener at du er mere værd skal du også kræve mere.
Jeg tager selv normalt 650 i timen for hjælp til Adwords opsætning og vedligeholdelse. Det varierer dog fra kunde til kunde. Nogle vil gerne at man laver en aftale på månedlig basis.
F.eks. 20.000 for 30-35 timer månedligt. Eller 5000 for 10 timer. Nogle vil gerne bare på normal timebasis.
Mit største råd til dig er nok at du skal bibeholde en gennemskuelighed, og tillid overfor dine kunder. Der er intet værre end de der fuskerfirmaer, hvor alting virker så gråt og kontrakter skruet sammen på en måde så man ikke aner hvordan man kommer ind og slet ikke ud af dem.
Held og lykke med det hele.
Husk at oprette en MCC. Det gør arbejdet meget nemmere. Og brug Adwords Offline Editor, hvis du ikke allerede gør det.
Først og fremmest tillykke med anerkendelsen fra Googles side. Det er rigtig flot.
Der er absolut intet galt for at du kan tage penge for det. Og hvorfor skulle du kun tage 350 kr for det? Hvis du mener at du er mere værd skal du også kræve mere.
Jeg tager selv normalt 650 i timen for hjælp til Adwords opsætning og vedligeholdelse. Det varierer dog fra kunde til kunde. Nogle vil gerne at man laver en aftale på månedlig basis.
F.eks. 20.000 for 30-35 timer månedligt. Eller 5000 for 10 timer. Nogle vil gerne bare på normal timebasis.
Mit største råd til dig er nok at du skal bibeholde en gennemskuelighed, og tillid overfor dine kunder. Der er intet værre end de der fuskerfirmaer, hvor alting virker så gråt og kontrakter skruet sammen på en måde så man ikke aner hvordan man kommer ind og slet ikke ud af dem.
Held og lykke med det hele.
Husk at oprette en MCC. Det gør arbejdet meget nemmere. Og brug Adwords Offline Editor, hvis du ikke allerede gør det.