Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nr hvornår??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg savner svar til hvornår jeg skal have et CVR nr?

Jeg vil starte op som yogaunderviser og skal i den forbindels til USA for at tage min uddannelse. Skal jeg da allerede nu oprettes som selvstændig eller kan jeg sagtens vente med det til senere på året og så stadig tage alle rejseudgifter mv. med i regnskabet?

Jeg har stadig fast job ved siden af og der vil gå nogle år, før jeg regner med at kunne leve af det.

Er der nogen der har nogle forslag til bogføringsprogrammer?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsner

Charlotte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en uddannelse (erhvervelse af ny) contra ren vedligeholdelse af eksisterende, så er der ikke nogen fradrag i alle fald. Du kan søge under fradrag for uddannelse her og i google. Du vil være nødt til at være præcis i det forhold, ellers får du problemer - uddannelse giver ikke fradrag og som du beskriver det har du ikke mulighed for nogen fradrag hverken rejse, ophold, skole eller andet så vidt jeg ved. Andre må protestere hvis de mener andet..

Du kan normalt få fradrag for udgifter (altså naturligvis de som er fradragsberettigede = en del af virksomhedens drift og med skattefradragsret - her er også specielle regler for hotel og flere andre sager) for nogle måneder inden du starter selv om det ikke officielt er loven, men det er præcedens.

Søg herinde under bogføringsprogrammer - der er masser - Winfinans som kan være gratis - summasummarum som er på den lokale computer og en masser som er net basserede

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)