Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min hjemmeside værd?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kommer ikke til at stå i kontrakten at jeg ikke må arbejde på andre projekter samtidig... så kan jeg jo lige så godt lægge mig ned og dø :-)

Jeg brænder for det at arbejde med biler osv. og det vil jeg ikke holde op med pga. et job.... uanset lønnen...

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 18:48
Jeg ville absolut også prøve at få ind i kontrakten at du stod 100 % frit med din egen side. Du kunne jo evt. tilbyde dem "right of first refusal" i tilfælde af at du vælger at sælge.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:10
Hej Rene,

Spændende tråd må jeg sige - jeg følger spændt med!

Som du kan se, har jeg en bilside som dog ikke præsterer de samme besøgstal som din. Hvis jeg stod i samme situation som dig, ville jeg overveje et par ting.

Du skal overveje om du kan tjene så meget på et salg, at det opvejer den glæde du har ved at eje siden? Derudover skal du have lavet en grundig undersøgelse af, hvilket potentiale der ligger i TE, for derved at kunne få et realistisk overblik over den reelle værdi af siden.
Når du har en idé om potentialet for månedlig indtjening kan du også bedre overskue, hvorvidt den tilbudte købssum står mål med indtjeningen pr måned (ganget med en rimelig investeringshorisont).
Du skal tænke på, at ved et rent salg (Uden ansættelse) står det dig frit at starte et nyt projekt op - og nu hvor du har erfaringen, kan dette jo nok også lade sig gøre.

Som jeg ser det, vil ansættelse i firmaet koste dig ejerskabet af siden som du selv siger - pga. interessekonflikt.

Derfor skal du også overveje hvad ansættelse betyder for dig.

Det er svært at svare specifikt på om du skal sælge eller ej, men hvis det var mig, ville jeg beholde siden og arbejde videre med den.

Og så ville jeg koble nogle professionelle ind over (Som f.eks. Mikkel) til at se på optimeringen.

Men nu har jeg jo selvf. også samme bil-interesser som dig...
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 01:21
Problemet er jo reelt ikke et egentligt salg, men at man ønsker at ansætte mig i firmaet, hvilket jeg meget gerne vil.

Problemet er så at min hjemmeside skal indgå i en eller anden form, men fordi man ansætter en mand kan man jo ikke forvente at man også kan overtage hans virksomhed?

Synes helt klart der er en tendens til at flertallet mener at jeg skal beholde siden, men det er jo en lidt svær situation når de nu gerne vil ansætte mig!

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 10:09
Dato: 13-05-2007 23:46:05 Forfatter: Rene G
Jeg er selvfølgelig også bange for at man ansætter mig, stjæler mine besøgende, og så giver hul i mig bagefter.

Jeg kender et af firmaerne, men desværre ikke nok til at jeg kan garantere at de ikke vil tørre bagen på mig...

Synes det er svært, for allerhelst ville jeg ansættes uden nogen form for sammenhæng med min hjemmeside.

Følg din intuition - hold ved din side, sig nej tak til jobtilbuddet.
Sørg i stedet for at få sat din side i system, således at den laver de penge til dig,
som alle siger at den kan lave, - (jeg stiller mig godt nok skeptisk overfor de omtalte tal)

Du har gået i 6 år og hygget dig med siden, så kan du vel også gå ½ år mere,
indtil tingene er kørt i stilling og du sidder på flæsket selv.

Jeg har selv prøvet at tage min virksomhed med ind i et samarbejde,
og derefter blive "tørret", jeg blev endda direktør i A/S''et.
Uanset hvad man bliver lovet, kan man ikke vide sig sikker i sin position,
med mindre man ejer over ½-delen af aktierne, og dermed har stemmemajoriteten.

DE onde narrer de mindre onde, og så må man starte forfra.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Det er en kanon svær situation - men også for dem som vil ansætte dig. Ingen tvivl om at de gerne vil have fingre i din side - men også din arbejdskraft!

Problemet er jo, at hvis de ikke kan købe din side, og den ikke kan indgå i handelen, så har du jo modstridende interesser. Og der ville jeg som arbejdsgiver være påpasselig med at ansætte dig på fultids-kontrakt, da du jo helt sikkert vil kunne benytte din nye viden om firmaet som ansætter dig - enten strategisk i forhold til positionering af egen virksomhed, eller direkte i form af nye tiltag og rettelser mv. på eget website.

Hvis din side på nogen måde skal indgå i en fornuftig aftale, skal den enten overtages helt af det nye firma, hvor du så er projektleder på siden. Ellers skal du ind og forhandle medejerskab af det nye firma på en eller anden facon.

En helt 3. mulighed ville være at arbejde freelance for dem, hvor du har mulighed for at være ansat på enkelte projekter efter din interesse.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 10:18
Synes godt nok det er svært, for indtægterne er potentielle og jeg kan jo ikke vide hvad jeg reelt kan få ud af det. Jeg ved også at  det ville irritere mig (og mine medlemmer) hvis siden blev plastret til i reklamer.

Selvom vi starter noget helt nyt op oppe i det nye firma, så er jeg sikker på at der altid vil være plads til et site som ToyotaExtreme.

Se bare Bilgalleri, der er masser af mine medlemmer derinde, men de fleste er stadig inde ved mig, ikke fordi min side er teknisk bedre, men det er bare et skønnere (og mindre reklamebefængt) sted at være ;-)

----------------------------

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 10:22
@Stieper       

Det er nok fordi jeg slet ikke ser mig selv som en konkurrent, det er jo for hunden da bare min lille hobby. Den er så åbenbart vokset sig større end jeg havde regnet med, men sådan er det nu engang.

Der ER medejerskab med inde i snakken, men hvis man virkelig vil, kan de jo godt undgå at lade mig få ret meget ud af det, hvis de virkelig vil.

Jeg vil bestemt ikke få dem til at lyde som røvhuller for de er nogle rigtig rare mennesker, men der er 2 områder her i livet hvor man næsten aldrig kan stole på folk; og det ene punkt er når det drejer sig om penge...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32
Dato: 16-05-2007 10:22:17
Forfatter: Rene G
Jeg vil bestemt ikke få dem til at lyde som
røvhuller for de er nogle rigtig rare mennesker, men der er 2 områder
her i livet hvor man næsten aldrig kan stole på folk; og det ene punkt
er når det drejer sig om penge...

Og det er en erfaring, som du skal udnytte at du har! Derfor skal I i fællesskab udarbejde en kontrakt som du er tilfreds med. Derefter SKAL du have tid til at tage den med til en advokat som kan se den igennem for dig, og komme med sin vurdering.

Hvis din kontrakt er godt skruet sammen, sikrer den dig at de ikke kan køre dig ud på et sidespor - enten indflydelsesmæssigt eller økonomisk.

Men jeg vil da nok sige at det bliver noget mere interessant, når der er snak om medejerskab, afhængig af firmaets størrelse. Her skal du så igen sikre dig, at du ikke nøjes med at få medejerskab svarende til dit websites nuværende indtjening, men derimod udnytter det potentiale der ligger i dit website, til at få større indflydelse og dermed større medejerskab.
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Skrevet kl. 10:43
Tænk at det skal være så besværligt at blive ansat i et firma... kunne nogen gange godt tænke mig at man kunne blive ansat et sted hvor man var bedøvende ligeglad med hvilke fritids-sysler jeg har ;-)

Som jeg forstår det på dem, er der ikke tale om et decideret køb, men at de vil tilbyde mig en andel i firmaet. Det er jo også fint nok, men vil jo helst ikke skyde mig selv i foden, og det er jo ikke fordi Amino er verdens navle, men der er reelt ikke nogen herinde der mener jeg skal give siden fra mig ... 

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)