Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min hjemmeside værd?

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
For 6 år siden startede jeg en hjemmeside om Toyota, fordi jeg interesser mig meget for netop dette mærke og selvfølgelig selv har en Toyota.

 

Siden ser du her


 

Siden er lavet ud af 112% interesse for Toyota og hvad der sig dertil hører og det har aldrig været meningen at jeg skulle tjene penge på den.

 

Imidlertid har udviklingen gået den vej at jeg har fået mig en internet-shop på siden og der er kommet mulighed for at opgradere medlemsstatus, dvs. at jeg tjener på medlemskaber og varesalg.

 

Det er muligvis lidt uinteressant i denne sammenhæng, men mit spørgsmål går på:

 

Jeg er blevet kontaktet af 2 firmaer, 1 stort anerkendt firma der i forvejen har med bilhjemmesider at gøre samt et nystartet firma der har planer om at gå mig og alle andre entusiaster med bilhjemmesider i beddene :-)

 

De har nu spurgt om jeg vil ansættes hos dem, men under forudsætning af at min side kommer ind under dem. Det er jeg reelt ikke interesseret i, fordi siden er min hobby og det reelt ikke er et spørgsmål om penge men et spørgsmål om at jeg ikke ønsker at tage livet af en hobby beskæftigelse.

 

Men de er meget interesseret i min arbejdskraft (eller også er det min hjemmeside der interesserer dem)

 

MIT SPØRGSMÅL!

 

En side for Toyota-entusiaster med 6000 tilmeldte, 120.000 månedllige besøg (sessionstid 20 min) og 1.5 mio månedlige sidevisninger, hvad er den værd?

 

Ikke at jeg vil sælge, for det er en hobby der ikke kan gøres op i penge, men hvad ville den være værd for dem?

 

Synes de er lidt for interesseret i mig og min side, så jeg vil gerne høre jeres mening? Er de ude efter mine besøgende eller ER det min arbejdskraft de vil have (det ved jeg godt I ikke kan svare på)

 

Mvh. en lidt frustreret gut der bare elsker at have min hjemmeside som en hobby.....

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa Rene

 

Det er da flot at din side har udviklet sig til det den har :)

Besøgstallene er jo også ret flotte.

 

Jeg vil sige at din side er meget værd. Jeg ved ikke hvor meget du tjener i måneden, men som udgangspunkt skal du jo ikke sælge siden for mindre end du kan tjene på siden det næste års tid.

 

Derudover kan jeg også godt fortælle dig, at de firmaer der prøver at opkøbe din side, sikkert er skide ligeglade med dig - men kan se potentialet i din side, de har simpelthen $-tegn i øjnene.

Du vil sikkert blive brugt som rådgiver i starten (hvis de får lov at købe din side), men efter hånden vil din indflydelse nok falde.

 

Jeg skal ikke kunne fastsætte en fast pris på hvad din side skal koste dem, men du kan godt trække en god skilling hjem for det.

 - hvis du endelig vil sælge til dem, så husk at du ikke skal gå på kompromis med din pris, da det er dem der er interesseret i din side.

 

Men held og lykke med siden

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis det stod til mig ville jeg slet ikke sælge, det er som sagt ikke et spørgsmål om penge, det er et spørgsmål om at jeg har lavet den fordi emnet intereresserer mig... at jeg tjener noget på den er en positiv sidegevinst, men den er ikke lavet i tidernes morgen for at tjene penge.

 

Jeg er selvfølgelig også bange for at man ansætter mig, stjæler mine besøgende, og så giver hul i mig bagefter.

 

Jeg kender et af firmaerne, men desværre ikke nok til at jeg kan garantere at de ikke vil tørre bagen på mig...

 

Synes det er svært, for allerhelst ville jeg ansættes uden nogen form for sammenhæng med min hjemmeside.


Den er min hobby og en hobby / interesse kan man jo ikke rigtig sætte pris på.

 

Der vil jo garanteret komme en klausul om at jeg ikke må lave tilsvarende, men det er jo dét jeg synes er sjovt... og dét der gør beslutningen så svær, for det kunne jo være fedt at arbejde for dem og lave noget der virkelig interesserer sig... men jeg vil jo helst heller ikke skyde mig selv i foden.

 

Og bare fordi de kommer med en ansættelseskontrakt med en god løn, så betyder det jo ikke at de får råderet over min side.... men det er jeg bange for at de tror :-(

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

alt under 350.000 ville jeg blankt afvise. Men hvad du kan få for den, hvis du ville sælge, ville jeg sige noget ala: hvad man max kan tjene pr. md, gange med 24.


Du kan helt sikkert også optimere din side mere end du har nu, hvis det altså handlede om at tjene penge :)

 

Mvh

Tranberg

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender det godt :) Sådan startede jeg også i starten...

 

Den klausul kan du jo ikke frygte, for du kan jo selv styre. Det er dig der sidder med par es på hånden.

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
@Tranbjerg

Der er helt sikkert mange steder der kunne optimeres, men det er som sagt et hyggeprojekt hvor tanken aldrig har været indtjening.

 

Til gengæld er jeg i tæt dialog med medlemmerne og laver de ting som de gerne vil have og køber de ting hjem til shoppen som de synes bedst om.

 

Alt i alt er det bare mega sjovt at have den side, og  må ærligt indrømme at jeg ville være ked af at undvære den... også for 350.000, for den er jo mit lille hjertebarn

 

Men det er superfedt at høre jeres input for jeg er ikke forretningsmand som sådan og derfor er det lækkert at høre jeres meninger

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Med så mange sidevisinger pr. måned vil jeg mene din side er noget mere værd – og vil tænke mig godt om inden et evt. salg.


Det er jo ikke fordi den er proppet med reklamer, og som du selv skriver er siden ikke lavet fordi du vil tjene penge på den. Det er selvfølgelig rart for brugeren – men jeg mener godt mand kan finde en balance. Du kunne sagtens have et 468*60 banner i toppen, og måske indsætte nogle google AdSense i bunden.


Din side henvender sig til et meget koncentrer segment vil du kunne sælge annoncer med en ret høj CPM pris, jeg kan se du allerede har et banner men ikke på alle dine undersider.
Hvis man skyder lavt vil du kunne sælge annoncer til en CPM pris til et sted mellem 40 og 60
Dvs. du tjener mellem 40 og 60 kr. pr. 1.000 sidevisning og med lidt hurtig hovedregning bliver det da til en sjat penge.


1.500.000/1.000 = 1.500 * 50 = 75.000 pr. måned


Jeg bruger selv AdSenes og tjener ca. 1,75 $ pr. 1.000 sidevisning.
Hvis du smider lidt AdSenes i bunden og regner med ca. 1,75 $ i eCPM se regnestykket sådan her ud.


1.500.000/1.000 = 1.500 * 1,75$ = 2.625 $ pr. måned ~ 15.000 kr.


Du har et godt fundament og du kan sagtens lave en god forretning uden at sælge siden, desuden må det da være rart at få lidt udbyttet af alt det arbejde du har lagt i denne side.


Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Du bruger samme lommeregner som firmaet der vil ansætte mig ;-)

 

De sagde (måske lidt underligt for det forbedrer jo ikke deres forhandlings-situation) at der ville kunne sælges reklamer for 75.000 pr. måned

 

Ok, hvis jeg nu IKKE vil sælge, men istedet prøve at få en fornuftig forretning ud af det så jeg kan koncentrere mig 100% om min hobby, altså siden.

 

Kan man så hyre nogle der på provision kan sælge disse reklamer?

 

Nu ved jeg godt jeg skrev at det ikke drejede sig om penge, men kunne jeg leve af min hobby og stadig være i 100% kontrol over siden, så ville det jo være superfedt!

 

Hellere dét end lade nogle andre bestemme, for jeg er sikker på at det vil nedtone sidens kvalitet, ikke den tekniske del men selve ''ånden'' og mit forhold til mine medlemmer.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra København K
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 55
Fra  FindersKeepers Webshop Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan man bare se - vi har nok den samme kugleramme : )


Hvis jeg var dig, vil jeg måske selv starte med at henvende mig til de mest udmildtbare potentielle annoncører. Toyota, T Hansen, Bilbasen, Bilzonen, Autocom, Toyota reservedele forhandlere, synshaller og hvad der ellers måtte være.
Brug lidt tid på at skrive en ”salgstale” hvor du beskriver din side og dine brugere og hvorfor det vil være interessant for dem at annoncer på netop dit site. Har du nogle statistikker med demografien på dine brugere vil det kunne hjælpe dig en del. 


Alternativt kan du også få en ekstern virksomhed til at hjælpe dig med salget, MEN vær opmærksom på at de gerne vil have en god bid af kagen.
Desuden tror jeg ikke din side er helt stor nok til at lave decideret telemarketing på annoncesalg – men det skal da ikke udelukkes, og jeg tror måske amino er et godt sted at finde nogle til jobbet.


Men som udgangspunkt må det være dig der kender siden bedst og derfor også den mest kvalificeret til at sælge annoncer på den.


Venlig Hilsen
Rasmus Edlund

Stedet for det mest inspirerende design

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du har selvfølgelig ret i at ingen kender siden bedre end jeg og du har nok også ret i at det kunne være en god idé at tage kontakt til potentielle annoncører.

Demografi ?

Er det noget med folks alder, køn, hvor de bor mm ? ja for jeg kender ikke lige det ord.

Synes altså næsten at alt det her lyder så spændende at jeg næsten har truffet mit valg, nemlig at de må ansætte mig. kun mig og ingen andre end mig.... min hjemmeside forbliver min...

Det kan godt være at jeg som ansat kommer til at udvikle et koncept der er så godt så jeg i princippet stjæler brugere fra mig selv, men det kan jeg leve med..... men at trykke på den røde TERMINATE-knap og bare lukke siden og lade den overgå til dem, det er ikke den skønneste tanke....

 





StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)