Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haves: Gennemarbejdet idé til nyskabende online-koncept. Ønskes: webprogrammør/designer med entreprenør-genet i orden

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Vi er to herrer der (som så mange andre) står klar med det næste store online-koncept. Vi mener, at idéen er nyskabende, og vil revolutionere det marked den henvender sig til. Vi er begge fantastisk entreprenante, og har fine kompetencer indenfor opstart af virksomhed, idé- og konceptudvikling, salg, marketing og generel daglig drift. Vi mangler dog en tredjemand der kan bidrage med følgende:

* Veludviklede og dokumenterede kompetencer indenfor udvikling af webshop/onlinekoncepter

* Udvikling af unik webshop/CRM system

* Ansvar for den daglige vedligeholdelse af sitet

* Rigeligt med tid til at få løst opgaven

* Et entreprenant sind, gå-på mod og et godt væsen

Vi tilbyder en nærmere defineret procentdel af forehavendet efter aftale. Der skal altså ydes, før der kan nydes. ideelt set er du stadig studerende med en SU der kan bære dit engagement i vores projekt.

Skriv mig en mail hvis du synes det lyder som noget for dig. Så tager vi en snak.

De bedste hilsner,

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:01

Hej Rasmus

Du har glemt at beskrive hvad det er du vil lave.

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 15:09

Hej Mikkel,

Det er helt bevidst, at jeg ikke løfter sløret for alt for meget af konceptet. :) Men jeg kan da prøve at udspecificere lidt mht. hvad sitet skal indeholde:

* Brugerlogin/profil - privatperson og virksomhed

* Enkel kommunikation mellem brugere i en slags "børs": Indhentning af tilbud fra virksomheder

* Brugerrating af virksomheder i branchen

* Google maps-baseret oversigt over udbydere

* Online betalingssystem

Det er meget overordnet, men siger lidt om opgavens natur. Jeg foretrækker at tage den mere uddybende samtale med de potentielle kandidater. :)

/Rasmus

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:18

Jo jo ... det siger bare ikke særlig meget om hvorfor jeg skal tro på netop jeres ide ... der findes jo masser af sider den beskrivelse der kan passe ind under :)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rasmus

Nu er det ikke for bare at være negativ, men der ligger allerede 100-vis af indlæg med stort set det samme indhold som dit. Du mangler forklare hvad i selv bidrager med og hvorfor en kompetent udvikler skulle bruge så meget tid på jeres ide fremfor alle mulige andres ideer.

Jeg læser dit indlæg sådan her:

Næste store online ide, stort potentiale, bla bla (indsæt flere buzz-words her).

Vi søger en programmør der kan lave 95% af arbejdet de næste 3-9 måneder, men som tilgengæld får 20-33% af det overskud der måske aldrig kommer. Det er herunder vigtigt at du skal yde før vi kan nyde. Vi kan bidrage med at oprette adwords annoncer og annoncering på facebook. Vi har også tidligere oprettet et CVR nummer og svaret på adskillige support emails. 

Det er selvfølgelig sat på spidsen og i er sikkert pisse dygtige til det i laver, det kan man bare ikke se ud af dit indlæg. Så hvorfor skulle en programmør vælge jeres ide fremfor de 10-20 andre ideer der lover præcis det samme?

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 16:02

Hej Mads,

Ja - det du skriver er helt uden tvivl sat på spidsen ift. arbejds- og kompetencefordeling (og jeg synes muligvis også du er en smule forudindtaget omkring den aftale der evt. indgås med en trejde partner). Men ikke desto mindre tak for dine kritiske øjne på mit indlæg!

Nu sidder jeg jo selv med konceptet og ideen, og har en helt klar vision omkring hvordan forløbet skal være, men det er nemmere sagt end gjort at få det videreformidlet i et forum som dette uden at give alt for mange detaljer væk. Det er bestemt ikke hensigten at skulle ud og finde en udvikler-arbejdshest, men det er helt klart at der ligger et stort arbejde i udvikling af vores koncept online. Dog hænger den digitale del af konceptet tæt sammen med den fysiske verden, og konceptets levedygtighed er 100% afhængig af at vi kan sælge det til fysiske forhandlere. Derfor ligger der en helvedes masse benarbejde i salg og marketing, både til virksomheder og til forbrugere. Efter min bedste overbevisning er udvikling af online koncept maks. 30% af arbejdet op til launch.

Der er rigtig mange der "lover" en hel masse. Det gør vi bestemt ikke. Vi har en pisse god idé og et ret attraktivt oplæg til samarbejde, som der kan være et betydeligt potentiale i. Det er som jeg ser det op til kandidaten at bidrage med en god skefuld tro på konceptet og en stor vilje til at få det til at lykkes. 

Nu forholder det sig jo heldigvis heller ikke sådan, at en potentiel partner skulle tage sin beslutning på baggrund af hvad jeg har skrevet i et indlæg på Amino. Det ville da være helt hul i hovedet. Nu prøver jeg i første omgang bare at lufte projektet for potentielt interesserede, og så kan der altid komme flere detaljer på bordet. :)

/Rasmus

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 17:22

Hej Rasmus

Hvad er jeres kompetencer og baggrund..

hvad er jeres succes, evt smid mig en pm, så kan vi lige tage en snak om det ?

vh

Brian

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:39

rk86:
Dog hænger den digitale del af konceptet tæt sammen med den fysiske verden, og konceptets levedygtighed er 100% afhængig af at vi kan sælge det til fysiske forhandlere. Derfor ligger der en helvedes masse benarbejde i salg og marketing, både til virksomheder og til forbrugere.

Hvis jeg var dig ville jeg så i stedet starte med at sælge det til disse virksomheder inden i finder en udvikler. Hvis du kan få en hensigtserklæring fra række virksomheder der kunne være interesserede i at smide penge efter jeres koncept vil i stå med meget bedre kort på hånden når i skal finde en udvikler.

Tilmeldt 17. Nov 10
Skrevet kl. 17:57

Helt enig Mads. Det er også undervejs! ;) Tak for feedback.

/Rasmus

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:09

Lyder interessant, men personligt har jeg været med i en DEL projekter som alle handler om at der skal ydes for at der kan nydes, og når man så en dag står med et færdigt produkt er der ingen til at "betale" for det.

Et evt. partnerskab med en programmør bør i mine øjne sikre programmøren sin arbejdsindsats.

Min erfaring har lært mig at mand smider penge i projektet, og definerer hvornår opgaven er løst og ham der "yder" først. Når hans arbejde er færdigt får han lov at hæve "indsatsen", såfremt sælgerne ikke formår at sælge ideen. Alt for ofte er det blevet til at programmøren har brugt sin ungdom på et projekt som sælgerne ikke kunne sælge - eller som der ikke var behov for alligevel

Vil nødig lyde negativ, men der skal altså noget "mere" på bordet end en deling af et eller andet fiktivt overskud som ikke er sikret på nogen måde

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)