Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i musikbranchen ???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle i eksperter :-)

 

Jeg driver et momsregistreret enkeltmandsfirma og i den forbindelse har jeg et spørgsmål ang. moms og b-honorar.

Sagen er den at jeg arbejder som tekniker for forskellige bands når de er ude og spille. Nogle af de bands hyrer mig selv mens andre bands gør det igennem momsregistrede bookingbureauer. Dvs. at jeg både fakturerer "private ikke-momsregistrede bands" samt momsregistrede bookingbureauer.

Problematikken er nu at bookingbureauerne ikke mener at de skal betale moms til mig. F.eks. kunne en hyre være på 2500,- pr. dag. Jeg mener jo klart selv at jeg skal svare momsen af de 2500,- hvilket vil sige at jeg får mindre i hyre. Så siger de til mig at jeg kan få de 2500,- udbetalt som b-honorar, men jeg er naturligvis interesseret i at køre al indtægt igennem firmaet da der jo også er masser af udgifter.

Er der nogle af jer der kender til reglerne omkring b-honorar kontra det at være selvstændig ??? Og kender i noget til momsfritagelse i musikbranchen ??? Håber på lidt hjælp herfra da SKAT jo har mega travlt for tiden og min forespørgelse omkring at få et møde med dem tilsyneladende ikke kommer i første række :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Selvfølgelig skal de betale moms til dig, alternativt sætter du bare dine priser 25% op. Så giver du dem en dummy-regning hvor du ikke skriver noget om moms og lægger dummy regningen i dit regnskab sammen med den faktura dit bogføringssystem laver. Så svarer du moms for dem¸ jeg er ikke sikker på om det er lovligt for dem ikke at betale moms men den måde jeg beskriver her svarer til den måde "sorte håndværkere" arbejder på når kunden insisterer på en sort håndværker.