Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor er telefoni på MLM en dødssejler

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
For noget tid siden forklarede jeg mine synspunkter omkring en ny trend indenfor Network Marketing: Kaffe - i indlægget "Derfor kan kaffe blive en god forretning" skrev jeg om årsagen til de store muligheder i kaffemarkedet - en række punkter som ikke skyldes "...at alle drikker kaffe!", men at markedet efterspørger kaffe af høj kvalitet og gerne betaler for det - nu vil jeg provokere nogen, mens andre blot vil nikke genkendende til min følgende pointe:

Jeg er nemlig af den klare overbevisning, at MLM forretninger der basere deres forretningsgrundlag på telefoni styrer direkte mod fallit - ikke fallit i den forstand at selskabet nødvendigvis må dreje nøglen om, men at MLM delen i selskabet simpelthen dør.

Det kan umuligt komme bag på nogen at der ikke er penge i telefoni - når vi taler om telefoni baseret på netværksmarkedsføring. Alligevel er der en række mennesker der vælger en fremtid indenfor telefoni-baseret selskaber. Hvis man foranlediges til at tro der er mange penge i den krukke, kan det kun skyldes indtjeningsgrundlag fra andre kanaler i selskabet, som ikke er telefoni-baseret...

Samtidig er det min påstand at en lang række mennesker helt glemmer at tage deres egne vaner (og nærmeste venners vaner) i betragtning når de vurdere en forretningsmulighed - det gælder ikke kun i telefoni sammenhæng, men også på en lang række andre områder. Men lige netop i dette indlæg tager jeg udgangspunkt i telefoni.

Hvis man, som jeg, har et mobil-abonnement hvor man betaler en fast lav pris for ubegrænset sendte sms´er - ligeså vel, som jeg eksempelvis, for en lav månedlig pris kan snakke alt det jeg vil - samtidig med jeg bruger Skype alt det jeg overhovedet kan (og for længe siden opsagde fastnettelefonen) så skal man ikke have gået ret mange år i skole for at regne ud, at der skal i ti-tusindevis af kunder i butikken for at finansiere en nogenlunde anstændig bonus i det MLM baseret selskab.

Der vil naturligvis være grundlag for en enorm omsætning til selve udbyderen af telefonien - men da den samlede procentdel, som skal danne grundlag for bonus i flere niveauer ikke er ret stor, ja så vil kun der være peanuts at dele mellem repræsentanterne.

Det kan godt være man så kan henvise til en "upline" som laver kassen - men så skal man lige huske at se på hvor stort et kundegrundlag der ligger til grund for bonussen OG ikke mindst hvor meget af bonussen der kommer fra andre indtægtskilder end lige telefonien... (start-op pakker, materialer, CD, DVD m.m.).

Jeg skal ingenlunde ligge mig ud med den samlede telefonibranche (og slet ikke indenfor egne rækker i netværksbranchen) - men eftersom at alt tyder på, at vi går lavere og lavere priser samt meget lave faste priser i møde, så kan min logiske forstand ikke forliges med udsagn som "..alle snakker i telefon, der er penge at tjene!" - alle telefoni-selskaber, konventionelle som netværksbaseret, kører efterhånden nogle ret så interessante faste tilbud - såvel som muligheder for at snakke gratis sammen hvis man har samme udbyder.

Det er endnu ikke lykkedes, at finde en eneste der kan forklare mig hvordan "at tale sammen gratis" er en god forretning - nuvel interessant for SELVE selskabet som kan fastholde kunder; generering af indtægter fra andre områder - men det kan da aldrig nogensinde være en god forretning for den enkelte repræsentant eller sælger... i så fald må de penge der udbetales i bonus være "lånte penge".

Når dette så er sagt, så er det soleklart at især mobilselskaberne lige nu laver kassen på SMS og MMS - både i ren SMS/MMS, men også i form af de tjenester der hænger sammen med SMS og MMS. Ingen tvivl om at det skaber en ekstrem omsætning - men når kun ganske få procent af den samlede omsætning skal deles op i endnu mindre bidder til eks. repræsentanterne (der skaffer kunderne), så er

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:16
Glimrende indlæg, har altid været tvivlende over ACN
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:06
Dato: 13-05-2007 09:15:39 Forfatter: Thomas1974 Glimrende indlæg, har altid været tvivlende over ACN

Tak for kommentaren - men vil dog påpege at jeg ikke tænker på et eller flere specifikke selskaber - men telefoni baseret på netværksmarkedsføring generelt.

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 16:20
Forstod jeg godt, ACN var bare det eneste jeg kendte, bryder mig generelt ikke om MLM, da jeg tit mener det anvendes som skalkeskjul for pyramidespil, hvor produktet er en biting.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:28
Dato: 13-05-2007 16:20:28 Forfatter: Thomas1974 Forstod jeg godt, ACN var bare det eneste jeg kendte, bryder mig generelt ikke om MLM, da jeg tit mener det anvendes som skalkeskjul for pyramidespil, hvor produktet er en biting.

Under normale omstændigheder gider jeg ikke kommentere på så tyndt et grundlag - men nævn et par eksempler vi kan debattere omkring - fremfor at generalisere branchen - faktisk er der p.t. ikke noget selskab i Danmark der kan puttes i den kategori du hentyder til - men det er muligt at der findes 1 eller 2 eksempler hvor man kan foranlediges til at tro andet.

MVH

Tilmeldt 11. Jun 06
Skrevet kl. 16:39
Det var ikke for at debattere noget, jeg siger bare at jeg ikke bryder mig om koncepter, hvor man skal hverve bekendte og derved får procenter af hvad de hverver, hvilket ACN vel så er et meget godt eksempel på. Det er muligt det ikke er politisk korrekt at kalde det pyramidespil, men det er det altså i min verden.

Tilsvarende må jeg så sige at et produkt som Agel (er det ikke det det hedder med geleposerne), virker fuldstændigt ligegyldigt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:52
Dato: 13-05-2007 16:38:53 Forfatter: Thomas1974
Tilsvarende må jeg så sige at et produkt som Agel (er det ikke det det hedder med geleposerne), virker fuldstændigt ligegyldigt.

Det kommer jo helt an på hvad man efterspørger som forbruger - Agel har valgt at sammensætte tilskudsprodukter, vitaminer m.m. i en særdeles velsmagende gel-form - som for nogen vil være en "lækker" måde at indtage et tilskud på - enten som daglig tilskud eller som ekstra shot. Har haft fornøjelsen at smage Agels gelprodukter - og de smager rigtig godt samtidig med de indeholder en lang række "gode sager".

Så alt afhængig af hvilke briller du ser med - alt afhængigt af dit individuelle behov vil jeg ikke kalde produktet (eller produkterne; flere varianter) for ligegyldige - at jeg så ikke selv ser et behov for at indtage netop Agel, da jeg er så rigeligt forsynet ad andre kanaler er en helt anden sag.

MVH

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 15:15

Det er mange produkter som ikke egner sig til MLM, ganske enkelt fordi de ikke er "niche" nok. Mange selskaber lader sig sikkert lokke af MLM modellen, da dette giver "hurtig" tilgang til markedet. Men med få undtagelser vil de enkelte "networkere" ikke kunne opbygge sig en sikker langfristet indtægt, da den konventionelle handel også vil få øjne for produketet og efterligne dette. Her er kvalitet afgørende.

I forbindelse med AGEL er dette helt klart nytænkning og meget spændende, men kan det efterlignes? både indhold og kvalitet?. Hidtil har jeg ikke kun læse noget om positive resultater og erfaringer ved brug af AGELs produkter. Dette bør snart komme. Ellers vil også de kunne overrumples af et aggrasivt konventionel marked. Jeg har set flere produkter som er startet i MLM (og stadig er der), men hvor discountsupermarkeder pludselig også tager ideen op - typisk ikke sundhedsprodukter.

mvh

Mads

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:13
Dato: 14-05-2007 15:14:43 Forfatter: a-perfect-start

Hidtil har jeg ikke kun læse noget om positive resultater og erfaringer ved brug af AGELs produkter. Dette bør snart komme. Ellers vil også de kunne overrumples af et aggrasivt konventionel marked. Jeg har set flere produkter som er startet i MLM (og stadig er der), men hvor discountsupermarkeder pludselig også tager ideen op - typisk ikke sundhedsprodukter.

mvh

Mads

Nu er der to ting man skal have for øje i forhold til de to punkter du fremligger: Først og fremmest er jeg sikker på at AGEL bevidst undgår testimonials og testimonials-site, fordi de er svære at håndtere og kan skabe større problemer for AGEL på forskellige markeder fremfor reelle resultater. AGEL er i en fase hvor det handler om at smede; at bygge store netværk i tillid til at personligheder som Randy Schroerder og Randy Gage ikke ville gå ind i selskabet hvis ikke produktet var unikt, endsige iorden.

Du påpeger at et aggressivt konventionelt marked pludselig tager ideen op: det sker for alle succesfulde ideer og produkter - nu ved jeg du er engageret i Forever Living - og man kan umuligt påstå at det konventionelle marked af aloe-baseret produkter er trussel for jer - snarere tværtimod fordi I sidder med produkter af ekstrem høj kvalitet.

MVH

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 17:10
Kære Lasse,

det konventionelle marked kan også være en omend ikke direkte trusssel, så en bet for Forever. Dette sker typisk gennem misinformation og skjult markedsføring. Et eksempel som jeg pt. beskæftigere mig med er Bio produkter. FLPs Aloe Gels er ganske vist baseret på biologisk dyrkning og plejning af marker uden kemiskbaseret gødning etc. men produkterne er ikke biologiske pga. bearbejdningen. Andre producenter vil påstå at de sælger biologiske Aloe produkter, hvilket jeg vil mene ikke er muligt at fremstille uden at skade de mange vitalstoffer i Aloen - hvilket gør vores produkter unikke. Altså er vi op imod biologiske produkter af ringere kvalitet. I et samfund hvor flere og flere tænker biologisk, betyder dette desværre at kravet til oplysning overfor kunder bliver større. Altså et - efter min menining - klassisk eksempel hvorfor MLM er den eneste rigtige salgskanal for FLP. Personlig rådgivning og udveksling af erfaringer.

Det er sikkert rigtigt at for AGEL gælder det nu om at opbygge et netværk. Personligt vil jeg mene at selv stærke personligheder som Randy Gage etc. kan (dermed ikke sagt at det er sket!!) sikres for et $$$ beløb i millionklassen, så min begejstring for AGEL skal ikke findes i at løbe efter personligheder, men derimod i produkternes faktiske egenskaber.

Mvh

Mads 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)