Hej gutter. Jeg er startet som støtte/kontaktperson for nogle unge mennesker, der eksempelvis har sociale problemer. I den forbindelse skal jeg have oprettet et CMS-system, der fortæller om denne 'service', så der kan komme flere kunder i butikken. Det drejer sig om et CMS med 5-7 undersider, hvor jeg leverer indholdet. Ting jeg vægter højt i forhold til valg af leverandør: - SEO venligt - mulighed for unikt design Har set firmaer, der tager 5000kr plus moms for at levere dette, og det syns jeg er liiiige i overkanten. Er interesseret i at høre fra jer. Også gerne egne erfaringer med et givent CMS-system, hvis du ikke selv er udvikler/designer. mail: lassevegas [@] gmail.com DBH Lasse |
Hej Lasse
Nu synes jeg jo ikke at 5000 kroner for et komplet CMS er særlig meget.
Der ligger ret meget arbejde bag et CMS.
Først skal man aftale med kunden (dig) hvilke funktioner du skal have med.
Det kunne være oprettelse og administration af:
- Indhold (tekst og billeder)
- Brugere (administratorer, moderatorer, gæster)
- Menuer (links til undersider osv)
- Udseende (farver og baggrundsbillede fx.)
Udover det skal du vel også have opsat et design i HTML og CSS eller hvad?
Der er faktisk ret mange timers arbejde til det du forespørger, uanset om man bruger et Open Source CMS eller om man skal programmere et til dig fra bunden.
Er du sikker på at det er et CMS du skal have?
Ellers kan du jo spare penge og oprette et domæne, opsætte et webhotel og lave en installation af WordPress og prøve dig frem. Så kan du hurtigt se hvor mange timer du egentlig skulle have betalt for.
Eller også synes du pludselig at 5000 kroner alligevel ikke er så meget.
Alt dette er skrevet med et glimt i øjet
Venlig hilsen Jens