Hej bruger. Ved ikke om der er nogen der har gode råd. Er ny herinde hvad angår at stille spørgsmål. Min kone læser på SU det gør jeg også selv dog på en revalidering pga uheld. Jeg må ikke tjene noget ved siden af min revalidring, dog må min kone tjene lidt i forhold til fribeløbet (ca 158.000) på SU. Der hvor vi nu er itvivl er hvilken selskabsform vi skal stifte, pt. er der ikke privat økonomi nok til stiftelse af aps, kunne godt lave et lån i banken men, af egne principper vil vi ikke, derfor tænker vi i første omgang som personligt ejet. Vi får ikke større udgifter ved at starte op dvs max 10.000 det første år, men hvis bare et enkelt salg lykkedes vil det indbringe mellem 100-150.000. (nu vil nogen nok tænke sikken en karl smart, men nej det er fakta, jeg vil dog her ikke komme ind på hvad det er, udover at det kun drejer sig om det danske marked, men et marked der stadig er ramt). Vi går ikke og drømmer er salg af flere enheder i først omgang, men bare lidt ekstra indtjening til SU og revalidringen. Er der noget vi skal være særligt opmærksom på i forhold til det jeg har skrevet ? (fordele/ulemper, nu eller i fremtiden, skat, a-kasse mv.) Hvis nu det viser sig at selskabet bliver en succes inden for vore kritierier, hvordan vil det så være at overdrager selskabet til mig,når det er fruen der står som ejer, her tænker jeg hvis jeg stopper min udd. på revalideringen. Kan da lige tilføje at jeg selv har lidt over 4 år tilbage af studie og fruen ca. 2 år. Begge har tildligere erfaring med det salg vi ønsker at starte med. Nu skriver jeg meget vi, men det er fruen der starter selskab, med mig i baghånden i fritiden. |
Spørsmål til start af selskab på SU mv.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)