Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dør det populære Group-on koncept i Denmark, eller lever det videre ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 12. Jan 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kender alle til de forskellige tilbuds-sites, som har poppet op rundt omkring på internettet gennem de sidste 2 års tid. De største spillere på markedet er sweetdeal og downtown, men efterhånden er der kommet flere og flere hjemmesider frem. Konceptet går kort sagt ud på at hjemmesiderne formidler et tilbud videre til deres brugere, hvor de kan spare 50 % i forhold til normalprisen. Tilbudene strækker sig over alt fra produkter, restaurantbesøg, behandlinger osv. Virksomhederne benytter disse sites, som en alternativ måde at markedsføre sig på, og ved at tilbyde en lækker 3 retter gourmet middag som normalt koster 400 kr. til 200 kr. får man helt sikkert opmærksomhed. Selvfølgelige er det attraktivt, og jeg har selv benyttet mig af disse tilbud flere gange, men kan det fortsætte? 

Markedet og efterspørgelsen er selvfølgelige præget af krisen, og alle er interesseret i at spare penge. Virksomhederne har tabt omsætning, og får via. disse hjemmesider mulighed for at skabe en hurtigt og let løft i omsætning. Samtidig får virksomhederne deres budskab, firmanavn spredt ud til tusinder af danskere. Det er smart og det fungere åbenbart, men hvem overlever på det her, og er det en 'dille', som er ved at køre ud ?

Jeg har skrevet det her indlæg for at dele mine tanker, og måske få svar på nogle af de spørgsmål, som jeg har til konceptet. Jeg synes det er spændene, og jeg kan godt forstå at flere og flere benytter sig af det. Både B2C og B2B. Jeg mener bare at der er så mange forskellige sites, som kører efter det her samme forretningskoncept. Jeg har set flere gange at restauranterne, kører de samme tilbud på flere igen og igen. Er det en ond mølle man bliver fanget i, eller det win-win for alle parter? Er konceptet så genialt at det er en succes for alle hjemmesiderne, eller kræver det en form for differentiering for at overleve på markedet. Indtil videre tilbyder alle sider det samme, undtagen nogle få. Heriblandt whatelse.dk - som tilbyder eksklusive ophold og rejser, ikke nødvendigvis altid til halv pris, men altid med en god besparelse. Det synes jeg personligt selv er genialt, men der går nok ikke langt tid før andre sites benytter sig af samme ide. 

Jeg skriver åbent og bredt med en masse spørgsmål, og det er måske ikke lige interessant for alle, men jeg kunne godt tænke mig at høre andre Aminoer's syn på konceptet i fremtiden. Kan det her fortsætte, og er danskerne ved at live nogle tilbudsjægere ? Lever tilbudsiderne fedt på at virksomhederne har været presset pga. krisen, og derfor er nødt til at give store besparelser. (okay, det var måske lige kritisk nok, men stadig spændene vinkel). 

Hvad tænker I?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)