Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Quark konverteres til InDesign???

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fået en brochure sat op i Quark og jeg skal rette nogle ting til. Nu er der bare det lille "men", at jeg arbejder med InDesign og har slet ikke Quark. Er der nogen måde hvorpå Quark dokumentet kan konverteres??? Prøvede at åbne dokumentet via InDesign, men jeg kan slet ikke se filen, når jeg vælger "Open".

Mvh

Camilla

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 10:29
  Det kan ikke lade sig gøre at køre et QXP-dokument direkte ind i InDesign.

Der findes nogle extensions til Quark som kan eksportere til et phseudo InDesign-læsbart-format. Tilsvarende findes der nogle scripts og plug-ins til InDesign som kan konvertere dokumentet til noget læsbart. Men begge dele koster penge - en hel del endda.

Den lette løsning er at få den som har Quark til at outputte det som en EPS eller en PDF.
Det dokument kan du så læse ind i din Illustrator og derved bryde dokumentet op i de forskellige komponenter og så drag''n''droppe dem over i et tomt dokument i InDesign.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hej Jesper.

Tak for hurtigt svar ;-)

Det lyder som om det smarteste vil være at anskaffe Quark - det andet er da alt for omstændigt. Har arbejdet med Quark i "gamle dage", så det er sikkert lige til at gå til.

Dbh

Camilla

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 10:53
Du kan godt åbne quark dokumenter i indesign hvis det er gamle versioner af Quark. Men jeg kan ikke lige huske hvilken version, men jeg tror at det er Quark 4.0 eller tidligere.. Men du skal nok regne med at der sker nogle sjove ting i konverteringen.. Så du undgår ikke lidt tilpasning.. Men det er værd at prøve inden at du eksporterer til EPS eller PDF og går videre via Illustrator.. Ellers er det nok noget med at købe en extension som Jesper siger..

Mange hilsner:/Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57
Tak for svarene. Har lige spottet at Quark har en 30 dages trial version af programmet, så jeg tror jeg starter der . Så må vi se om ikke 30 dage rækker til lige dette projekt.

Dbh

Camilla

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 11:11
Hej Camilla,

Jeg har selv stået i samme situation, og brugte Q2ID (http://www.macpartner.dk/nyhedsbreve/uge%2046/page1/page1.html). Det fungerer stortset upåklageligt, der vil altid være nogle småting, men i de fleste tilfælde kunne den importere uden de store fejl.

Det koster så vidt jeg kan se 1499,- så er det kun et dokument er det selvfølgelig lidt pebret.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:10

Jeg er grafiker og startede med at arbejde i Quark og gik senere over til InDesign. Jeg har åbnet mange Quark dokumenter efterfølgende i InDesign. Det er ikke et problem. Åbn dit dokument i Quark og arkiver det ned i en 4,0 version. Herefter kan du åbne det i InDesign. Som regel går det helt fint - men tjek det efter for orddelinger, linieskift osv.

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:56
Det vil jeg prøve. 1000 tak.

Mvh

Camilla

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Bare lige et tip. Besluttede at gøre brug af rådene om Q2ID programmet. Og det er rigtigt at det koster 1499,00 herhjemme - og det er prisen excl. moms!!! Jeg købte det dog via nettet hos producenten i USA - og med den lave dollar kurs sparer man altså mange penge på den konto, skal jeg hilse og sige. Derudover tog konverteringen kun få minutter og kun småting skal rettes. Genialt værktøj!

Hilsen

Camilla

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)