Hej venner Nu har jeg i løbet af tre uger ventet på at SKAT får lavet deres "kæmpe store problem", altså en opdatering der gør det muligt for os der bruger en anden browser end Internet Explorer til at fungere når man logger ind. Telefonisk svar fra SKAT er så enkelt at "du må bare finde en Windows computer" - kan det virkelig være rigtigt at man skal kæmpe så meget bare for at betale til vores samfund? Tråden her forestiller jeg mig kan bruges til to ting - hvis nogen der har et trick til at komme igennem uden at lede efter oldnordisk udstyr, så må de gerne skrive. Men primært at reflektere over spørgsmålet - er det virkelig et samfund man har lyst til at leve i, hvor en enkelt opdatering af noget browser software kan tage mere end tre uger at løse for SKAT, og så endda lige op til momsindberetning etc? Det gør mig simpelthen tosset at deres medarbejdere har attituden at det ikke er deres problem at systemet ikke fungerer, da de jo har givet mig én mulig løsning? Helt ærligt, tre forskellige browsere der ikke virker, og så ÉN der virker. Måske er dette bare udtryk for mine frustrationer over at have siddet i kø tre gange 20 minutter for overhovedet at få dem til at tage telefonen - og derefter skubbe problemet fra sig. Så nu har jeg bare et spørgsmål. Hvad siger iværksætter Danmark til en myndighed der opfører sig på denne måde? Fortsat god mandag. |
Det er ikke nok at finde en maskine med IE. Du skal også finde en med en ældre version, da IE 9 heller ikke understøttes.
Der er de samme problemer på webreg.dk, hvor IE 9 og Chrome heller ikke virker. Her er svaret, at man skal finde en maskine med FF og de har ingen ide om, hvornår det virker med de andre.
- det er godt nok lidt useriøst.