Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT TastSelv Erhverv & Mac

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Nu har jeg i løbet af tre uger ventet på at SKAT får lavet deres "kæmpe store problem", altså en opdatering der gør det muligt for os der bruger en anden browser end Internet Explorer til at fungere når man logger ind.

Jeg bliver ganske enkelt smidt tilbage til forsiden, når jeg forsøger at bruge mit "nem"ID til at logge på.
Jeg bruger en iMac med Lion på og har forsøgt mig med Google Chrome, Mozilla Firefox & Safari.

Telefonisk svar fra SKAT er så enkelt at "du må bare finde en Windows computer" - kan det virkelig være rigtigt at man skal kæmpe så meget bare for at betale til vores samfund?

Tråden her forestiller jeg mig kan bruges til to ting - hvis nogen der har et trick til at komme igennem uden at lede efter oldnordisk udstyr, så må de gerne skrive.

Men primært at reflektere over spørgsmålet - er det virkelig et samfund man har lyst til at leve i, hvor en enkelt opdatering af noget browser software kan tage mere end tre uger at løse for SKAT, og så endda lige op til momsindberetning etc?

Det gør mig simpelthen tosset at deres medarbejdere har attituden at det ikke er deres problem at systemet ikke fungerer, da de jo har givet mig én mulig løsning? Helt ærligt, tre forskellige browsere der ikke virker, og så ÉN der virker.

Måske er dette bare udtryk for mine frustrationer over at have siddet i kø tre gange 20 minutter for overhovedet at få dem til at tage telefonen - og derefter skubbe problemet fra sig.

Så nu har jeg bare et spørgsmål.

Hvad siger iværksætter Danmark til en myndighed der opfører sig på denne måde?

Fortsat god mandag. 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nok at finde en maskine med IE. Du skal også finde en med en ældre version, da IE 9 heller ikke understøttes.

Der er de samme problemer på webreg.dk, hvor IE 9 og Chrome heller ikke virker. Her er svaret, at man skal finde en maskine med FF og de har ingen ide om, hvornår det virker med de andre.

- det er godt nok lidt useriøst.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Elektronisk efterangivelse af moms har aldrig fungeret i andet end windows & adobe på windows.

Men alm. angivelse af moms virker fint her på min linux for undertegnede, også i dag. Altså fint i den forstand at det virker nogen gange, - som det plejer at være. Jeg har da fået indberettet en enkelt moms i dag.

Du har ret i at det offentlige i vid udstrækning vil blæse andre folk end dem der bruger windows et stykke - men det er heldigvis blevet bedre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hehe, ja ok, så er du jo også på Linux - det må siges at være en sjældenhed! 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

I samme boldgade - jeg skulle lige registrere branche for et ApS - men nix Iexplorer og google chrome virker ikke med windows og virk.dk - Efter at ha bøvlet med at udfylde en PDF kunne den ikke registreres - men som kom lille popup - VIRK har problemer med Iexplorer og Google Chrome vi anbefaler de prøver firefox

Jamen altså - det har jo været sådan i mindst en måned nu - tænk hvis Danløn eller andre der levede af det, bøde sådan en service

nå - vi ved jo riget fattes penge, men alligevel

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Efter alt det bøvl med IE og Chrome har jeg downloaded Firefox, og det virker fint.

Men det er ringe, meget ringe af en offentlig myndighed.

 

MvH

Peter

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er absolut ikke optimaltCool

Kører selv med de 3 browsere, som jeg så anvender alt efter, hvad der nu virker. Interessant om FF efter opdateringen til ver. 10 fungerer.

Tonny

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:
Men det er ringe, meget ringe af en offentlig myndighed.

Er det? Jeg ser da meget hellere at mine skattekroner går til ældreplejen, børnehaver eller andet frem for at alle kan få dækket deres mere elle mindre mystiske browsere. Lad det offentlige håndtere en eller to, så vi kan bruge pengene mere fornuftigt.

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:

Peter - Revisor:
Men det er ringe, meget ringe af en offentlig myndighed.

Er det? Jeg ser da meget hellere at mine skattekroner går til ældreplejen, børnehaver eller andet frem for at alle kan få dækket deres mere elle mindre mystiske browsere. Lad det offentlige håndtere en eller to, så vi kan bruge pengene mere fornuftigt.

Mvh Maria

Det var dog en underlig indstilling til et klokkeklart problem, når der især henses til, at det er et krav, at vi anvender de digitale løsninger til stort set alle indberetninger.

Det handler jo ikke om penge, men mere inkompetence hos beslutningstagerne hos de offentlige myndigheder,

Tonny

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Maria Frederiksen:
Er det? Jeg ser da meget hellere at mine skattekroner går til ældreplejen, børnehaver eller andet frem for at alle kan få dækket deres mere elle mindre mystiske browsere. Lad det offentlige håndtere en eller to, så vi kan bruge pengene mere fornuftigt

Pointen er jo netop at SKAT ikke kan håndtere de mest almindelige browsere. Det er altsammen med til at vanskeliggøre betalingerne fra driftige ivækrsættere som er med til at betale for ældreplejen, børnehaver mv.

/Henrik

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)