Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig gæld til skat og opstart af egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en personlig skattegæld på grund af et misligeholdt SU-lån for år tilbage på ca 250.000. Skat indeholder ca 3000 pr. måned af min lønindtægt.

Min kæreste og jeg påtænker at etablere opstarte vores egen konsulentvirksomhed, indtil videre som en bibeskæftigelse, men på sigt skal det være vores fuldtidsbeskæftigelse.

Er det overhovedet muligt at jeg opstarter virksomhed når jeg skylder Skat penge og kan de også trække fra vores indtjening i virksomheden?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

Hej

Henryla:
Er det overhovedet muligt at jeg opstarter virksomhed når jeg skylder Skat penge og kan de også trække fra vores indtjening i virksomheden?

Ja, du kan starte egen personlig virksomhed, selv om du skylder penge til Skat. Der kan dog være nogle begrænsninger, hvis du ønsker at blive leverandør til det offentlige.

Du skal dog være forberedt på, at hvis du på noget tidspunkt skal have f.eks. overskydende skat tilbage, så vil Skat beholde penge og udligne dem imod din gæld. Det vil formentlig også gøre sig gældende ved overskydenden skat.

Henryla:
Skat indeholder ca 3000 pr. måned af min lønindtægt.

Henryla:
på sigt skal det være vores fuldtidsbeskæftigelse

Hvis du pludselig ikke har en fast lønindkomst, hvorfra Skat kan trække dine afdrag, så bør du tale med Skat om hvorledes du så afdraget på gælden. 

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)