Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afspiller vil kun acceptere Fat32 - Hardisk vil kun formatere NTFS. Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Suk! Så har min kone lokket mig til at gøre en bekendt en tjeneste. Og hvad sker der næsten altid? Bruger en masse tid på noget man strengt taget ikke har forstand på!!

Sagen: Karaoke-DVD´erne er rippet, så afspilleren skulle kunne spille fra ekstern HD, som lovet i salgstalen.

Men jeg har så efter mange forsøg opdaget, at den godt vil spille hvis HD´en er formateret som Fat32. Nu har jeg så bestilt nogle nye HD´er hjem, men opdager til min gru, at disse ikke kan formateres til Fat32?

Måske Fat32 er forældet? Eller...? Er der nogle, der kan give en forklaring på dette? Og evt. en løsning vil blive meget værdsat.

På forhånd tak

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 13:20

Hør på eksperten.dk i stedet. Men et gæt vil være at du kører 64 bit windows, der "måske" ikke tilbyder fat32 formatering...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 13:21

Hej Brian.

Det er nok nærmere dit operativsystem der nægte at bruge FAT32. Det kan skyldes manglende understøttelse, eller at drevet er større end 32 GB - her nægte Windows så vidt jeg husker at formatere enheden.

Jeg vil anbefale dig at boote en Linux CD på din computer (fx Ubuntu). Fra dén kan du formatere som du lyster.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22

Hej

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
at disse ikke kan formateres til Fat32

Hvad mener du med at de ikke kan formateres til Fat32? Er det fordi du ikke kan vælge det format eller får du nogle beskeder? Hvad bruger du: Windows/Mac/Linux/Andet?

Mvh.
Ole 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:24

Ole Schelde:

Hej

at disse ikke kan formateres til Fat32

Hvad mener du med at de ikke kan formateres til Fat32? Er det fordi du ikke kan vælge det format eller får du nogle beskeder? Hvad bruger du: Windows/Mac/Linux/Andet?

Mvh.
Ole 

Jeg kan ikke vælge formatet. Kører Window 7 64 bit

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48

Hej 

Jeg har lige checket på en Window7 64bit, og problemet er at det på det operativsystem er det kun muligt at formatere i enten NTFS eller exFAT.

Løsningen er enten få adgang tll en ældre version af Windows eller at gøre vha. Linux som Jimmy foreslog. Du kan f.eks. download Ubuntu and run it alongside your current Windows system 

Den version vil installere Ubuntu, som ethvert andet Windows program, og herefter burde du kunne formatere din HD til FAT32.

Mvh.
Ole 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:54

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:02
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 17:15

Nu fandt jeg det og prøvede guiden, men uden resultat :

Du mangler at skrive kommandoen "format". Går ud fra, at det er N:-drevet du vil formattere, så skift først til c: og skriv:

format n: /FS:FAT32 /q

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)