Suk! Så har min kone lokket mig til at gøre en bekendt en tjeneste. Og hvad sker der næsten altid? Bruger en masse tid på noget man strengt taget ikke har forstand på!!
Sagen: Karaoke-DVD´erne er rippet, så afspilleren skulle kunne spille fra ekstern HD, som lovet i salgstalen.
Men jeg har så efter mange forsøg opdaget, at den godt vil spille hvis HD´en er formateret som Fat32. Nu har jeg så bestilt nogle nye HD´er hjem, men opdager til min gru, at disse ikke kan formateres til Fat32?
Måske Fat32 er forældet? Eller...? Er der nogle, der kan give en forklaring på dette? Og evt. en løsning vil blive meget værdsat.
Det er nok nærmere dit operativsystem der nægte at bruge FAT32. Det kan skyldes manglende understøttelse, eller at drevet er større end 32 GB - her nægte Windows så vidt jeg husker at formatere enheden.
Jeg vil anbefale dig at boote en Linux CD på din computer (fx Ubuntu). Fra dén kan du formatere som du lyster.
Hvad mener du med at de ikke kan formateres til Fat32? Er det fordi du ikke kan vælge det format eller får du nogle beskeder? Hvad bruger du: Windows/Mac/Linux/Andet?
Hvad mener du med at de ikke kan formateres til Fat32? Er det fordi du ikke kan vælge det format eller får du nogle beskeder? Hvad bruger du: Windows/Mac/Linux/Andet?
Mvh. Ole
Jeg kan ikke vælge formatet. Kører Window 7 64 bit