Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse 2012 efter start af virksomhed, høj trækprocent og intet fradrag?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en fejl fra skats side eller hvad?

Efter jeg pr. 1/1-11 startede min lille virksomhed har skat sat overskuddet til 100.000, lidt meget måske. Min trækprocent er steget fra 41 til 45. Samtidig er mit personfradrag sat til 0,00 kr.

Er det normalt? Så vil det koste mig ca. 10.000 før skat at have et cvrnr pr. måned. Hvis det er korrekt lukker jeg biksen så hurtigt det kan lade sig gøre. Mit "rigtige" arbejde er jo meget bedre betalt.

Har sendt en mail til Skat, men det tager jo en rum tid før de svarer tilbage.

Hilsen

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Lars Svane:
Efter jeg pr. 1/1-11 startede min lille virksomhed har skat sat overskuddet til 100.000, lidt meget måske

Det har de nok gjort, fordi du ikke selv har rettet din forskudsopgørelse for 2012. Den hurtigste måde at få det rettet på vil være, at du selv går ind på Skats hjemmeside og ændre din forskudsopgørelse for 2012, hvor du sætter dit overskud til det du reelt forventer for 2012. Så har det effekt med det samme, og du vil få tilsendt girokort til din B-skat.

Du er forholdsvis nystartet og hvis du er lidt usikker på hvor meget du vil få i overskud i 2012, kan du også sætte til overskud til 0,- kr. og så en gang i løbet af efteråret ændre det, så det passer bedre. Du skal så bare være opmærksom på, at du vil få nogle lidt større girokort til B-skat på det tidspunkt, men så har du jo også haft omsætningen til at betale med. Smile

Mvh.

Ole

Tilmeldt 13. Aug 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:26

Mange tak. Ændrede den med det samme og jeg fik mine fradrag.

Mvh

Lars

Fra København
Tilmeldt 24. Jun 11
Indlæg ialt: 47
Fra  Flexbar - cocktails & bartending Skrevet kl. 13:14

Jeg takker denne tråd for at jeg kunne få svar på min undren. Jeg stod i sammen situation med en fortjeneste på 100000. Det er ligeledes ændret.

Mange tak.

Lej en bartender til din næste fest og nyd de lækreste drinks hele natten!

Fra Herning
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 14:02

Det er så flot det her!!! Jeg havde snakket eller nærmere diskuteret med SKAT i en time hvor de sagde at jeg ikke kunne få mit fradrag eller lignende tilbage...

TAK AMINOER!!!

Fra Århus
Tilmeldt 19. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:13

Når man starter sin virksomhed op ved siden af sit alm. job - vil der så opstå skatteændringer eller andre ting som vil ændre ens personlige og primære indtægt? Altså vil skatteprocenten stige? Og vil der ske noget med ens nuværende fradrag?

Dbh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:32

Hej

Casper Stenfors:
Når man starter sin virksomhed op ved siden af sit alm. job - vil der så opstå skatteændringer eller andre ting som vil ændre ens personlige og primære indtægt? Altså vil skatteprocenten stige? Og vil der ske noget med ens nuværende fradrag?

Måske - Overskud for virksomheden skal godt nok indtastes i en selvstændig rubrik på forskudsopgørelsen, men det indgår jo i den samlede skat, der skal betales for året. Det vil bl.a. sige, at hvis du i forvejen betaler topskat, så kommer du også til at betale topskat fra dit overskud fra virksomheden. 

Hvis du ikke betaler topskat af dit almindelige arbejde, kan et overskud måske skubbe dig op over grænsen for topskat, og det får måske indvirkning på dine fradrag og skatteprocent.

Hvis man vil undersøge virkningen af et overskud, så kan man gå ind på Skats hjemmeside og prøve at lave en forskudsopgørelse med og uden et overskud for at få noget at sammenligne.

Det kan gøres også uden at det bliver gemt, som en ny forskudsopgørelse. Det er muligt at indtaste i skemaet, og herefter kan man vælge "Vis konsekvens" for at se virkningen. Udskriv denne oversigt, f.eks. som pdf, og herefter annullere man ændringerne.

Mvh. 

Ole

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)