Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil blokere nogle Google Adsense reklamer, hvordan?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer,

Jeg har tilføjet google adsense reklamer på www.hergece.com hovedsiden samt i community/dating delen. Dog er jeg ikke særlig glad for at der vises reklamer for andre dating sider.

Kan man i adsense indstillinger "blokere" reklamer fra bestemte sider? Eller at reklamer ikke må indeholde bestemte ord?

Mvh

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
I Adsense, går du ind i menuen "Adsense-opsætning"

Der finder du fanebladet "Annoncefilter for konkurrenter"

Her kan du skrive domænet for de konkurrenter du ikke ønsker skal reklamere på dit site.

Husk at skrive uden www - altså f.eks. "dating.dk" hvis det er en af de sider du ikke vil have reklame fra.

Mvh. stieper

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:31
> Dog er jeg ikke særlig glad for at der vises reklamer for andre dating sider.

Hvis du ikke vil have konkurrenter skal kunne reklamere på dit website så er AdSense ikke et godt program for dig. Hvis du filtrerer konkurrenterne fra falder dine indtægter BETRAGTELIGT. Det er jo lige præcis dem som er relevante annoncer for dit site og derfor dem som Google viser.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:39
Hej Stieper,

Tak for svar... Det var simpelt nok :))

Så har jeg tilføjet dem. Ved du hvor lang tid der går med at det opdaterer og konkurrenterne ikke bliver vist på siden?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 18:42
Hej Mikkel,

Ja, jeg ved det godt... Men det er kun dating delen der er "et problem" i mine øjne, da det direkte handler om aktive medlemmer. Og dem vil jeg helst ikke miste på nogen bekostning. Men da vi har en del andet indhold, burde der være rigeligt med annoncer fra google. Jeg har kun blokeret to sider, der er direkte konkurrenter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56
Det er lidt forskelligt hvor længe der går - men hav tålmodighed.

Sidste gang jeg tilføjede et filter gik der omkring 4-5 timer.

Og Mikkel har helt ret i, at de annoncer som jo er bedst egnet (set med brugernes og googles øjne) i mange tilfælde vil være dine konkurrenter.

Her må man jo træffe et valg mellem indtjening eller potentielle af-springere når det gælder adsense annoncer. I mine øjne handler det så om at du tilbyder dine brugere noget unikt, eller i hvert fald noget så de får lyst til at forblive medlem på dit site!

EDIT: Du skal også huske på at der som regel er flere klik på annoncer på kedelige sider, end på sider med masser af spændende indhold for brugeren - derfor skal du jo finde en balancegang som du kan enes med dig selv om ;-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)