Hej, Jeg har været selvstændig (Dynamics NAV) konsulent i 1½ år og nu skal der mere gang i biksen. Vi er tre partnere, der har fundet sammen og vi skal have skabt en selskabskonstruktion, som tilgodeser vores behov. Derfor havde vi forestillet os følgende: 1. Vi har hvert vores ApS. 2. Vi stifter et fælles salgsselskab (ApS), som fronter kunder og leverandører. 3. De licensindtægter vi har bliver i salgsselskabet. 4. De timer vi fakturerer kunder, viderefaktureres til vores holdingselskaber, så vi selv kan råde over dem (fx ved køb af firmabil, pc, mv). Dvs. hvis jeg sælger en licens og arbejder 100 timer, så sender jeg en faktura til salgsselskabet fra mit eget selskab på de 100 timer, mens licensintægten bliver i salgsselskabet til senere investeringer. En revisor har fortalt mig, at dette ikke er tilladt med mindre man enten får en speciel tilladelse fra Skat eller at salgsselskabet er et P/S (som skal have 580K i egenkapital). Er der nogen, der kan bekræfte dette? Eller har forslag til en alternativ konstruktion? På forhånd tak, |
Hej.
Hvad er ikke tilladt?
Hvad med 3 holdingselskaber og et fælles selskab.
Kan ikke se fordelen, iden konstruktion du foreslår.
MvH
Peter