Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab, ApS, holdingselskaber

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været selvstændig (Dynamics NAV) konsulent i 1½ år og nu skal der mere gang i biksen.

Vi er tre partnere, der har fundet sammen og vi skal have skabt en selskabskonstruktion, som tilgodeser vores behov.

Derfor havde vi forestillet os følgende:

1. Vi har hvert vores ApS.

2. Vi stifter et fælles salgsselskab (ApS), som fronter kunder og leverandører.

3. De licensindtægter vi har bliver i salgsselskabet.

4. De timer vi fakturerer kunder, viderefaktureres til vores holdingselskaber, så vi selv kan råde over dem (fx ved køb af firmabil, pc, mv).  Dvs. hvis jeg sælger en licens og arbejder 100 timer, så sender jeg en faktura til salgsselskabet fra mit eget selskab på de 100 timer, mens licensintægten bliver i salgsselskabet til senere investeringer.

En revisor har fortalt mig, at dette ikke er tilladt med mindre man enten får en speciel tilladelse fra Skat eller at salgsselskabet er et P/S (som skal have 580K i egenkapital).

Er der nogen, der kan bekræfte dette? Eller har forslag til en alternativ konstruktion?

På forhånd tak,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:39

Hej.

Hvad er ikke tilladt?

Hvad med 3 holdingselskaber og et fælles selskab.

Kan ikke se fordelen, iden konstruktion du foreslår.

MvH

Peter

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:47

Tror problemet er at du sælger til kunden fra salgsselskabet, mens du i realiteten også udfører arbejdet i dit salgsselskab og det er derfor ikke lovligt at sende en faktura til salgselskabet fra dit holding, hvis arbejdet reelt er lavet i salgsselskabet.

Jeg har noget materiale angående partnerselskaber jeg kan sende til dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:52

Jamen når der sendes faktura, er det pr. definition ikke noget holdingselskab.

Hvad skulle fordelen være ved et partnerskab?

MvH

Peter

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 14:56

Helt enig med Peter.

Der er mange fordele ved partnerselskab foruden det der bliver nævnt i hovedoplægget.

Kontakt mig gerne, hvis du mangler noget materiale omkring partnerselskaber.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:10

P/S er omfattet af reglerne om tranfer pricing(armslængdeprincippet)og jeg formoder, at

problemet ligger der i jeres upset.

MvH

Peter

Tilmeldt 26. Jan 12
Skrevet kl. 10:13

Hej Peter og Iværksætter Revisoren, tak for jeres svar.

For at få et fordelagtigt samarbejde med Microsoft, er det nødvendigt at vi samler vores certificeringer på samme CVR nr, og i salgsøjemed er det også godt at kunne fremstå som ét selskab med tre ressourcer i stedet for at kunden skal indgå aftaler med tre leverandører. Begge disse krav gør, at vi vil lave et fælles selskab.

Samtidig vil vi gerne have muligheden for at forvalte vores egen indtjening, fx hvis partner 2 vil købe en firmabil - derfor vil vi gerne have indtægten over i vore egne selskaber. Derfor ville vi fakturere som hvis salgsselskabet havde hyret mit selskab til at udføre arbejdet - men det skulle så være det, der kræver en særlig tilladelse, da mit firma også ejer salgsselskabet.

Hvis vi ikke også havde været ejere af salgsselskabet, ville det ikke have være et problem. Hvis vi gik bort fra ideen om at kunne flytte omsætningen ned i vores egne selskaber ville det heller ikke være noget problem.

Jeg modtager meget gerne materiale, som kan belyse problemstillingen (pa@gensmann-consulting.dk). Dog er vi ikke umiddelbart interesserede i at stifte et P/S pga. det høje kapitalkrav.

Tak,

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

Jamen jeg kan ikke se de store problemer i jeres upset.

Sålænge reglerne om transfer-pricing bliver overholdt..kan jeg ikke forstå, at der skulle

kræves nogen særlig tilladelse.

Hvad går denne særlige tilladelse helt præcis ud på?

MvH

Peter 

Tilmeldt 26. Jan 12
Skrevet kl. 11:05

OK, tak. Jeg finder noget materiale om transfer-pricing. Vi tænkte at afregne 1-1.

Jeg ved ikke præcis hvad det er for en tilladelse, men det undersøger jeg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

pagensmann:
OK, tak. Jeg finder noget materiale om transfer-pricing. Vi tænkte at afregne 1-1.

Den går vel ikke? Det vil være unormale samhandelsforhold som ikke vil kunne ske mellem uafhængige partnere.  Hvis det var mellem uafhængige selskaber ville der skulle efterlades et markup i salgsselskabet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)