Hej alle sammen Er der nogen der kan komme med noget konstruktiv kritik af min (konens) webshop. Vi har en masse trafik (mellem 50-100 unikke besøg pr. dag, siger vores egen statistik samstemmigt med Google Analytics ) men der INGEN der køber, bortset fra lidt familie, venner og kollegaer. Hvad er der galt med vores webshop? Adressen er www.maarbjergshop.dk På forhånd tak Tdinsen |
Masser af trafik - ingen køb
Jeg mangler et helt klart svar på det evuge spørgsmål: Whats in it for me? Hvad er det der gør at jeg skal købe det hos jer? Hvad er jeres selling points? Hvad kan jeg få hos jer, som jeg ikke får i alle mulige butikker? Lige nu ligner det nok for meget et "lager" - et mennesketomt hus med hylder af varer, men ingen sælgere, ingen "salg" og ingen fede deals ... |
(Priserne ser bestemt heller ikke ud til at fejle noget) Jeg blir helt sikkert kunde, når jeg kommer til DK snart - har lavet en bookmark ;-) Held & lykke Tina |
Tina Jonasen
Hejsa, Jeg kan ikke se der er noget galt på siden.. Den er pæn og enkel.. Personligt køber jeg aldrig madvarer på nettet, fordi det er svært at se sådan noget som holdbarhedsdato og fremstillingsdato.. Måske i kunne skrive noget om det, eller have en "friskheds-garanti"... Ikke at jeg tror jeres varer ikk er friske, men det kunne nok lokke mig, hvis man virkelig troede på at det var i orden.. En anden ting kunne være at lave "ugens tilbud".. Og så skifte produktet ud en gang om ugen - På den måde er der hele tiden noget nyt og spændende at klikke ind på og når man først har lagt tilbuddet i kurven ryger der straks noget mere med.. En sidste ting der slog mig er, at det første jeg ser på jeres hjemmeside er, at i forklarer mig at jeg ikke kan dufte og smage på sagerne som jeg kunne hvis jeg var i jeres fysiske butik.. Måske skulle i lægge ud med at skrive noget om fordelene ved at handle online i stedet.. På det i skriver lyder det lidt som om det er bedst at komme ind i butikken, men det er jo ikke det vi går på nettet for! Det var alt hvad jeg kunne komme på... Mvh Nina |
Jeg synes det samme som Mikkel :) .. men vil alligevel uddybe det lidt. Prøv at lægge mærke til at der ikke er nogen ting andet end teksmenuen til venstre at klikke på - de lækre ting i har midt i skærmbilledet fører ingen steder hen - prøv at lave et printscreen fra eksempelvis en bærbar - og se hvor lidt vi egentlig får at klikke på. I sælger dagligvare ting - hvorfor købe det hos jer når jeg alligevel skal til købmanden om lidt - hvorfor skal jeg vente til i har været på posthuset - hvilke ekstra ting er der lige til mig? I skal tænke i at lave nogen meget konkrete tilbud og så smide det kraftigt i hovedet på mig. Noget af det som er sværest med e-handel er jo netop at få brugeren til at købe noget - så det skal i gøre noget ekstra ud af. - At de der scannet /dandomain standard løsninger så er så kedelige i deres varekategorier kan du jo ikke gøre noget ved - men det fremmer ikke salget ![]() |
TOM''s ville jo gerne have nogle besøg fra bl.a. søgemaskinerne. Vi researchede så lidt på det og fandt hurtigt frem til at der stort set ikke var nogle der søgte på chokolade, og at mange af dem der søgte helt klart var ude efter noget andet end at købe. Og iøvrigt skulle TOM''s slet ikke sælge - bare "brande" sig. Så det var jo lidt håbløst. Vi fandt så ud af, at der godt nok ikke var så mange der specifikt søgte efter chokolade, men at der var mange søgninger på madopskrifter - også de mere eksotiske. Allerede dengang var der en klar trend i gang i retning af at flere folk laver mere eksperimenterende og avanceret mad. Så, jeg foreslog at de byggede et website med madopskrifter, men i modsætning til alle andre sådanne sites, alene fokuserede på eksotiske opskrifter med chokolade. Ikke bare desærter, men også ting som de kendte sydamerikanske kødretter med bitter chokolade. Et sådan site ville kunne trække masser af søgetrafik, maser ville linke til det, og det ville kunne skabe en virkelig god grobund for den tillid og viden jeg tror der skal til for at sælge den type produkter I har. I skal naturligvis lave det så man direkte fra opskrifterne kan bestille den chokolade man skal bruge - eller hvorfor ikke, et samlet "opskrifts-sæt" - med alle de nødvendige ingredienser til rettet. Og når det så er gjort, er der jo ikke langt til næste skridt - at tilbyde en fast "månedens pakke" til en god pris - automatisk leveret ... Det var da i hvert fald en mulighed ... |
Fin shop med lækre varer og lækre billeder. Jeg kan savne beskrivelser på varerne, fx. om de forskellige kaffer. Gerne jeres egne ord a''la hvad man ofte kan læse på bagsiden af posen. Jeg skal gå meget langt for at se hvad portoen koster. Usikkerheden kan koste jer kunder. Overvej at tage fx. 30 kr, dog gratis levering over beløb X, og skriv dette med stor font på forsiden. Hvad med at sælge prøvepakker med assorterede stykker chokolade og en lille seddel hvor man kan rate dem. Det samme med Kaffe osv. Overvej at give pæne rabatter ved køb af X pakker Valrhona chockolade osv. |
Hej Jeg kan rigtig godt lide jeres "butik" og kunne sagtens forestille mig at blive kunde. Jeg vil dog give Mikkel ret i, at der skal være noget, der adskiller jeres butik fra det, jeg ellers ville kunne købe, når jeg alligevel skal købe ind. Lige et par skønhedsfejl på forsiden: mangler r i vare(r) + enten så kan du tilmelde dig ..........eller så tilmeld dig ............ Held og lykke Mange hilsner Line |
Det er super fed input i alle kommer med og aldrig har jeg haft så meget trafik på så kort tid ;-) Stavefejlen og slåfejlen er hermed rettet. Nu venter jeg lige et par dage, printer alt Jeres input ud og laver brainstorm ud fra det. Jeg kan klart se at der danner sig et billedet af hvad der mangler. Især det her med at flere af Jer ser det som en butik med produkter man kan få i et hvert supermarkedet, kommer svært bag på mig, eftersom at det vigtigste i konceptet er, at man for alt i verden, ikke kan købe vores produkter i Fakta/Kvickly/Føtes osv. Men hvis I ikke ser det ligger sådan, så gøre ´rigtige´ kunder det slet ikke! Så der er noget at tage fat på og forsæt endelig, hvis der er flere der har noget at sige. Det er guld værd :-) 1000 tak så langt Mvh. tdinsen |
Nu sidder jeg tilfældigvis ved en computer med en lav (?) skærmopløsning på 1024x768 da jeg besøgte hjemmesiden. Da jeg klikkede mig ind under "Italienske specialiter" blev jeg mødt af en artiklel - hvilket også er fint og giver et indtryk af at i ved hvad I handler med. Det var bare ikke hvad jeg havde forventet der ville komme når jeg trykkede mig ind under kategorien. Det tog lidt tid at gennemskue at produktkategorierne var placeret i bunden af artiklen (specielt da jeg skulle scrolle ned, da artiklen var forholdsvis lang). Det skulle ikke undre mig at man mister nogen i forbifarten på den måde. Prøv evt. at begræns teksten til et enkelt afsnit og evt. lave et link til "Læs mere" e.lig. Ellers må jeg give de andre ret i at det er en fin side - men skal jeg bruge 98 kr. (+ porto) på at købe 37 ml Abrikos & Kardemomme Sauce foretrækker jeg at gøre det i min lokale delikatesse forretning. |