Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.nyalliance.dk

Side 6 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 08-05-2007 22:47:40 Forfatter: Ronnie Gasseholm
Det parti kommer aldrig til at få nogen større indflydelse i dansk politik, andet end VK nu er sikret magten i lang tid, det takker vi da Nasser for :)



 

Nu er det som bekendt svært at spå, men jeg tror faktisk at NYA kan komme til at spille langt større rolle end vi her sidder og regner med. Tidspunktet er perfekt, og NYA kommer til at udfylde det hulrum på midten, der opstod efter at Kristendemokraterne og CD røg ud af folketinget, og det bør vel tilføjes at her havde De radikale osse hjemme i firserne, inden de giftede sig med socialdemokraterne

 

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 00:39:08 Forfatter: Kenneth Kromann
Jamen misforstå mig endelig ikke...jeg kan ikke fordrage DF...det er i høj grad fordi de har fået så stor indflydelse, på eks. flygtninge og integrationspolitik jeg har forladt min tidligere politiske græsgang:-)


Men ser nok bare på det sådan, at hvis man kan få sin politik igennem ved at få stemmer fra DF, så hvorfor ikke...men ok...man skal selvfølgelig passe på prisen ikke er for høj, så man gentager VK''s fejl.


 

Politik herhjemme handler i bund og grund om at kunne tælle til 90 Mandater! :-) Men self kan prisen da blive for høj , selv for VK regeringen

 

Det der er mange, der tager fejl af, er at DF ikke på nogen som helst måde er et borgerligt parti, det er tværtimod et populistisk(protest)  parti, der henter stemmer fra hele vælgerscalaen, altså osse fra SF og Socialdemokraterne, og det er derfor ikke utænkeligt at DF kunne blive støtteparti for en socialdemoratisk ledet regering

 

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har aldrig set nogen undersøgelser der påpeger at der er flyuttet så meget som en eneste stemme fra SF til DF - eller den anden vej, for den sags skyld. Kunne du linke til blot en undersøgelser der underbygger din noget vilde påstand?
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-05-2007 01:28:54 Forfatter: Henrik Nielsen

Politik herhjemme handler i bund og grund om at kunne tælle til 90 Mandater! :-) Men self kan prisen da blive for høj , selv for VK regeringen



 

Min kommentar var nu mere rettet på NYA, og diskussionen om de kan tillade sig at samarbejde med DF eller ej. Jeg mener personligt prisen har været for høj for V og spesielt K, som jeg synes har måtte æde en del bitre piller. Senest Lars Barfoed, som jeg synes røg på et tyndt grundlag, og det virkede på mig mere som en magtmanifestation fra Pia K. end som noget som helst andet. Dette naturligvis sagt med ekstremt farvede og subjektive briller på

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel -  jeg så et kort klip igår på Tv2 news. Jeg vælger at tro at det er draget lidt ud af sammenhæng. Gitte Seeberg blev spurgt om det samme i Deadline mandag, i et sammenhængende interview. Og svarede faktisk lidt det samme og dog blev det uddybet i det efterfølgende svar.



Jeg opfattede det på den måde, at de ikke på forhånd vil lægge sig fuldkommen fast på nogen blok. Dog var der ingen mulighed for et samarbejde a´la det der er i dag, med DF



Jeg er enig med dig i at det er et problem hvis de begynder at lave et samarbejde med DF i en kommende regering også selvom det ikke er på indvandre/integrations området.



For mig skal DF udryde alt hvad der er af diskrimination ud, for at de bliver stuerene for mig. At en dansker er kristen osv.


Henrik -  jeg tror du har fuldstændig ret mhs. til hvis S kom til magten
Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis ikke de kan melde 100% klart fra overfor DF mister de mange stemmer, og personligt gider jeg ikke engang overveje at stemme på dem før den ligger fast. Men det er jeg bange for den ikke gør. Husk nu lige på, at forman Khader kommer har brugt halvdelen af sit liv i det så absolut mest vægelsindede parti i Danmark. Jeg tror ikke et sekund på at han kan ændre det.

Og uanset hvor meget DF ændrer på deres politik er de i mine øjne stadig et parti der ligger til højre for Adolf Hitler, og således totalt uværdigt til nogen som helst form for samarbejde.
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da dejligt at se at du ikke har nogen fordomme!,
Du mener at DF, ligger til højre for Hitler!. Dette hverken kan eller vil jeg tage stilling til.
Men er du ikke selv en større racist?, en de fleste i DF?.
Klap nu lige kaninen lidt - 30 % af vælgerne stemmer på DF - skal disse 30 % slet ikke have indflydelse?
Jeg mener at alle partier uanset størrelse, skal have indflydelse i forhold til de stemmer de får - dette kaldes demokrati!, men det er måske ikke det du går ind for?


Blot til info: så stemmer jeg ikke på DF, men går ind for demokrati!, har boet flere år i Afghanistan - og der er det jo så som så med andre menneskers meninger, og demokrati.



Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, der er ikke 30% der stemmer på DF og nej, jeg synes ikke de skal have nogen som helst indlfydelse på noget som helst. Demokrati betyder ikke at alle partier nødvendigvis får nogen indflydelse, og et parti som DF bør holdes helt udenfor af alle anstændige politikere.

Iøbvrigt blander du "fordomme" og "holdinger" sammen. Jeg har ingen fordomme, jeg sybnes bare at Df er en flok facistiske idioter man bør gøre alt for at holde uden for indflydelse. Det er ikke en fordom, men en holding.

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal vi ikke lige smide nogle præcise tal på bordet, så der ikke er forvirring om dette

 

DF fik ved sidste folketingsvalg 13,3% af stemmerne svarende til 24 mandater. Dette var en fremgang på 2 mandater i forhold til forrige folketingsvalg. Tallene kan se her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak, det stemmer lidt bedre med de tal jeg huskede :) - Et godt stykke fra 30%
Side 6 ud af 8 (78 indlæg)