Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.nyalliance.dk

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, jeg er i sandhed ikke vild med Naser. Jeg ved godt det er lidt politisk ukorrekt ikke at kunne lide ham - for det kan alle jo (måske er det også lidt derfor jeg stejler ...), men der er bare noget ved ham som ikke hænger sammen for mig ....

Det er svært for mig at sætte fingeren helt på hvad det er jeg ikke kan lide ved ham, men dels synes jeg han generelt er for højreorienteret og gammeldags tænkende. Og så synes jeg måske også, at han gør lige lovlig meget ud af, i alle mulige former, at eksemplificere at han er 100% assimileret til Danmark. Bortset fra hans lidt mørkere hud kan man faktisk slet ikke se at han har en anden kulturel baggrund med sig i baggagen. Hvor blev den af? Og hvorfor skal han hele tiden understrege at han helt har sluppet den del af sin fortid?

Så kan jeg bedre lide den måde Kamal fra SF gør det - sådan rent kulturelt. Han har faktisk stort set holdt sig ude af de mange "muslim-debatter" - han gider øjensynligt ikke (i modsætning til Naser) at være "invandre politiker" - men blot politiker for politikens skyld. Men omvendt er han ikke bange for at stå ved den baggrund og traditioner han kommer fra, som da han mødte op til bal hos droningen i en, iøvrigt meget flot, traditionel dragt fra Pakistan.

Det kommer til at minde mig sådan luidt om Michael Jackson - Michael forsøger så at opererer sig hvid, Naser forsøger at gøre det mentalt. Og (desværre) er Naser bedre til det end Michael :)

Der var også en (ond tunge) der på et tidspunkt kaldte Naser for "en veltrænet perker" - og omend jeg synes det er en grov måde at omtale andre (og ikke noget jeg ville sige om ham!), så kunne jeg alligevel ikke lade være med at grine lidt.

Jeg aner naturligvis ikke hvorfor Naser gør som han gør, og i virkeligheden burde jeg vel også være ligeglad med hans forsøg på at assimilere sig 100% og bare se på hans politik. Men jeg kan bare ikke lade være med at blive irreteret over ham. Og jeg synes hans opførsel virker underlig og lidt mistænksom. Det giver mig, helt generelt, ikke den tillid til ham som der skal til for at han, eller enhver anden politiker, kan få min stemme.

Så, hvis jeg skulle overveje at stemme på Ny Alliance så ville det i første omgang kræve at de vælger en helt anden formand, og lader Naser glide mere i baggrunden. Men jeg tror desværre at han er for medielidderlig til at han vil lade det ske - og således kan vi ende med (igen, igen) at egoer blokerer for løsninger.

Med hensyn til det Khader sagde i Nyhederne var det ikke klippet ud, men fremgik meget klart hvad han mente - og det er bare ike det samme, ligeså stramme, budskab som han kom med da de sad ved pressekonferencen i går.

Og så mangler vi jo fortsat at se noget der bare ligner et politisk program - og hvor mange medlemmer og politikere der SÅ er tilbage når det engang er vedtaget. For hvis ikke engang de kan holde fast i centrale udmeldinger, som at DF skal holdes udenfor indflydelse, hvordan vil de så overhovedet kunne skabe et politisk program der skiler sig ud fra alle de andre?

Faktum er jo, at de forskellige politikere der er gået med her, og andre som sikkert kommer til, indtil i går var politiske modstandere. og sikkert ofte har stemt imod hinanden i konkrete sager. Hvordan vil de håndtere de uenigheder nu? Specielt, hvis de ikke kan forankre disse uenigheder i noget så simpelt som at DF SKAL holdes ude.

Jeg er jo gammel revolutionær, så egenligt burde jeg jo være glad for det der sker lige nu. Jeg synes det er sundt med forandringer i et fastlåst politisk miljø. Ingen tvivl om det. For hvis Ny Alliance kan vedholde den opmærksomhed, der er lige nu, så er det helt sikkert det vil få stor betydning for de andre partier. De eneste der nok ikke bliver synderligt berørt af dette er EL, SF og DF. DF kan så (heldigvis) ende med at tabe på det her, ved at de faktisk ender udenfor en kommende regeringsdannelse - og så er det jo godt.

Så mit største problem med Ny A
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel -  jeg er faktisk rimelig enig og uenig i det du skriver. Hvad er jeg så .........

Men jeg er også overbevidst om at manden indeholder meget mere end "indvandre-politiker"

Førhen var han heller ikke interesseret i at skulle føre an som indvandre politiker
Jeg tror faktisk ikke det er utænkeligt at der kunne være en anden formand i nyalliance.

Og hvis han var en rigtig linselus, så havde han taget springet til venstre :-)

 

Det faktiske program, tror jeg ikke på er klart før til sommer. Som sagt tror jeg de er blevet taget med bukserne nede

 

Omkring udtalelserne, ikke fordi jeg ikke tror dig, men vil gerne se det selv. Er det på tv 2 eller dr.1

Og hvis DF kommer uden for indflydelse, er det jo kæmpe :-)


Anne Fogel - smykker med mod
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hurra - hvor er det festligt! Jeg ved ikke ret meget om, hvad det nye parti står for, men jeg er så dødtræt af  "de gamle", at ethvert nyt tiltag umiddelbart virker som en god idé.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det parti kommer aldrig til at få nogen større indflydelse i dansk politik, andet end VK nu er sikret magten i lang tid, det takker vi da Nasser for :)

 

Husk at et demokrati skal ledes af flertallet og flertallet udgør generalt et bredt udsnit af befolkningen, og når DF har 12% opbakning så det en stor del af befolkningen, og tvivler på at 12% af befolkningen er tosser der bare stemmer på DF fordi de ikke vil have for mange flygtninge ind i DK.

 

Jeg kan selv godt lide nogle DF holdninger, ligesom jeg kan lide nogle K holdninger men mest hælder til V når der skal vælges´.

Hvis NYA skal ave muligheder for indflydelse så bliver det ved at samarbejde med VKDF, ingen andre vil de kunne skabe flertal med.

 

Deres skattepolitik, lad os lige se den på bordet inden vi jubler, det er jo tabu i danmark at sige at de rige kan blive rigere ved at sætte skatten ned, men sådan er det jo i danmark

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Det parti kommer aldrig til at få nogen større indflydelse i dansk politik, andet end VK nu er sikret magten i lang tid...

Tjah, de får nok dobbelt så meget indflydelse som de ville have fået i Radikale Venstre...

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær nu ikke så sikker på det. Det er et godt tidspunkt og når der kommer flere prominente politikere fra både K og B skal du bare se. Ang. DF er det jo ikke et parti med holdninger, men et meningsmålingsparti som V. De har begge været meget dygtige til at føre den politik som meningsmålingerne foreskriver. Det er jo vanskeligt at kæmpe imod. Måske er det også det rigtige, det må jo være flertallet. Så kunne valg  jo i realiteten afskaffes.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ronnie

>>Deres skattepolitik, lad os lige se den på bordet inden vi jubler, det er jo tabu i danmark at sige at de rige kan blive rigere ved at sætte skatten ned, men sådan er det jo i danmark

Jeg tør godt gætte på at skattepolitiken bliver meget ens med de radikales, som Samuelsen vist også har været ankermand på: http://dkd.dudal.com/flx/pjecen/vi_skal_have_mindst_50_000_flere_i_arbejde_de_naeste_aar/

Og det er slet ikke så ringe en idé...

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel - Jeg har lidt svært ved at se problemet i man ikke afviser at man er villig til af snakke med DF. Et af de vigtige punkter er jo netop at få gjort noget ved blokpolitik, så hvis man kan blive enige med DF på nogle punkter...kunne eks. forestille mig socialpolitik ikke ville være helt umuligt...kan jeg da ikke se et problem i at NYA og DF snakker sammen...ligesom jeg da heller ikke kunne se det skulle være underligt hvis NYA snakkede sammen med Enhedslisten, hvis de en dag skulle beslutte sig for at ville føre politik istedet for bare at råbe op

 

Ronnie - Hvad bygger du det på når du siger de kun kan få indflydelse med VKO?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
> Mikkel - Jeg har lidt svært ved at se problemet i man ikke afviser at man er villig til af snakke med DF.

Det er muligt, men både jeg og mange andre er jo NETOP trætte af at DF har nogen som helst indflydelse. Og hvis Ny Alliance allerede nu begynder at gradbøje de ting de lover dagen før, så er de ikke et klap bedre end det vi har.
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen misforstå mig endelig ikke...jeg kan ikke fordrage DF...det er i høj grad fordi de har fået så stor indflydelse, på eks. flygtninge og integrationspolitik jeg har forladt min tidligere politiske græsgang:-)

 

Men ser nok bare på det sådan, at hvis man kan få sin politik igennem ved at få stemmer fra DF, så hvorfor ikke...men ok...man skal selvfølgelig passe på prisen ikke er for høj, så man gentager VK''s fejl.

Side 5 ud af 8 (78 indlæg)