Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.nyalliance.dk

Side 4 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe...jeg tror du ville blive overrasket over hvor svært det kan være:-)

 

Jamen det er netop det jeg, og tror jeg en hel del andre midtersøgende borgerlige, har gået og tænkt længe. Og så heldigvis også Seeberg, hvilket er utrolig positivt, da jeg mener hun er utrolig dygtig.

 

Men ja dem der selv har meldt sig ind, tror jeg også nok skal blive hængende...udfordringen kan være dem som synes det er morsomt at melde andre ind...og dem er der desværre nogle stykker af...blev selv meldt ind i Enhedslisten engang...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jakob - jeg tror det handler om at der er en del borgerlige vælger der er trætte, af den ubetinget brug af DF som grundlag for den borgerlige politik.



Det grundlag alene er åbenbart nok, til at starte op på.



Hvis du går ind på nyalliance side kan du se hvad deres plan er.



Personligt tror jeg ikke det var meningen at det skulle gå i luften nu


Kenneth - jeg ved det godt, at det ikke er det nemmeste, men komisk når man tænker på at det er 200kr om året

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Randers
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

bør mit spørgsmål måske omformuleres til: ''Hvordan tiltrækker de alle disse medlemmer, på - hvad der for mig ser ud som - et tyndt grundlag?''

 

Jeg tror grunden til der er så stor popularitet er at der blandt mange, specielt borgerlige længe har manglet et sted at gå hen, når man nu ikke mener DF''s, skal vi kalde den markante, udlændingepolitik ikke er ens kop te.

 

Der ud over er Khader populær i mange kredse, og jeg tror der ligger lidt trods-reaktion i det overfor de traditionelle partier. Alene det, at det er noget nyt giver noget. Tror folk gerne vil have noget nyt engang imellem.

 

Men der heller ingen tvivl om at de naturligvis skal komme med det du efterlyser, og gøre det snart. Ellers går luften af ballonen.

 

Du må forresten endelig ikke mistforstå mig...mit indlæg var ikke ment som en kritik af dig:-) Alene det du stiller dig kritisk viser jo du tænker over tingene. Det var mere for at få frem at man skal huske at alle har en forskellig indgangsvinkel til det, og at det alene kan være en del af forklaringen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg syntes at der har manglet et parti der passer til mig. Jeg kan især godt li deres 40% skat (selvom den burde være 30%). Men jeg vil først se deres program før jeg melder mig ind.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tilhængere af de Radikale må have været frustrerede over partiets urealistiske fokusering på statsministerposten, og at man dermed har nægtet at tilkendegive støtte til nogen af fløjene. En stemme på de Radikale kan derfor meget nemt have været en stemme spildt (her mener jeg på et parti uden for regering). Et blot middelmådigt alternativ til de Radikale som til afveksling er klare i mælet om hvad de vil, kan sikkert trække en del vælgere over.

Det med de 40% har mange sikkert set som en utopisk vision som ikke nødvendigvis har negativ indflydelse på den kortsigtede politik.

Det er de selvsamme 40% skat der har afholdt mig fra at overveje dem seriøst. Det virker for mig som useriøst valgflæsk, og jeg vil gerne vide hvad de prioriterer højest, velfærdssamfund eller minimalstat. Vil gerne se deres forslag til en finanslov.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jakob - jeg tror det handler om at der er en del borgerlige vælger der er trætte, af den ubetinget brug af DF som grundlag for den borgerlige politik.


Det er vist ikke kun borgerlige vælgere, der er trætte af det... ;)

Du må forresten endelig ikke mistforstå
mig...mit indlæg var ikke ment som en kritik af dig:-)


Det blev heller ikke opfattet således... :)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jakob - det har du mere end ret i og det har også været tydeligt :-)

Det har jo haltet ret så voldsomt i den borgerlig lejr, med afstandstagning altså

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Partiet er kun lige knap et døgn gammelt, og nu er de allerede begyndt at slække på deres første udmeldinger.Således sagde Naser lige nu i Nyhederne at "vi ønsker ikke nødvendigvis DF sættes helt uden for indflydelse, vi vil bare gerne begrænse den ..."

Hvis ikke engang de kan finde ud af at holde fast i denne ene ting - nemlig en KLAR og UTVETYDIG afstandtaget til DF så tror jeg hurtigt at det parti ryger i glemmebogen igen. Desværre synes jeg det er meget typisk for Khader, som jeg opfatter lidt som en lunken vatpik.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jakob,

>>For mig lyder deres hovedpunkter såsom skole, sundhed, samfund, integration og ulandsbistand ret venstreorienteret, hvor de så har krydret det med skattenedsættelser for at flirte med minimalstaten.

Det er jo netop konceptet i socialliberalisme, at man ønsker et dobbelt samfund, som for den stærke borger er frit og uden for megen indblanding og styring. Borgernes penge i borgernes lommer, ingen tåbelig statstøtte til velstillede (så som pension, børnepenge osv. til de rigere). På den anden side vil man bruge skattepengene på de mennesker, som rent faktisk har brug for hjælp. Man tror ikke så blindt på at alle bare kan det hele, hvis de er motiverede nok rent økonomisk (fattigdomsmæssigt) Atså taler vi om en minimalere stat med mindre skat og mindre hjælp til de rige og meget stærkere hjælp og flere muligheder for de svagere.


>>"Vi vil tage det bedste fra social-liberalister og social-konservative og bruge det til at reformere det danske samfund."
Det lyder som om de gerne vil både blæse og have mel i munden på samme tid. Det er der måske også nogle der kan, men det er meget svært.

 

Hér har du en vigtig pointe, synes jeg. En stor del af det socialliberale program består i at (ligesom et ægte liberalt program) decentralisere så meget som muligt. Det skal være nyttigt og nødvendigt for borgerne lokalt at involvere sig i politik (byråd, skolebestyrelser osv skal rent faktisk have beslutningsret over reglerne i vid udstrækning).
Det konservative program (og dermed også det socialkonservative, går jeg ud fra?) har lagt mere centralisering indbygget. Det er bedre at lave nogle fornuftige love fra centralt hold, så ikke nogen ude i udkanten bliver ofre for fx et dumt pensum i skolen fordi skolebestyrelsen på dén skole ikke er for smarte. Hér minder de konservative om Socialdemokraterne, mens Venstre og de Radikale minder om hinanden og om SF.
Lad os håbe de finder ud af det sammen ( og på en ikke alt for centralistisk måde!!! )

Hilsen Anders

 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - jeg har ikke set det. Håber det er taget ud af en kontekst. Du er godt nok ikke glad for ham ;-)


Anne Fogel - smykker med mod
Side 4 ud af 8 (78 indlæg)