Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

www.nyalliance.dk

Side 2 ud af 8 (78 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
NyAlliance er da på alle fronter et interessant initiativ, især da taget i betragtning at det ikke er afhoppere for et parti alene, men alt at dømme - og i første omgang - fra flere partier. Nu er det jo ret så nyt - og tror nok jeg vil vente med min yderligere begejstring til man har et klart billede af hvad de vil - og hvorfor de går i den retning de nu gør med NyAlliance - indtil videre giver jeg ikke meget for Seebergs begrundelse; det er jo bare gammel opvarmet suppe.

Nu ser jeg deMibs helt klare holdning til Naser Khader - og må så melde mig i den lejr der har sympati for ham - men det i allerhøjeste grad efter jeg har læst han bøger hvor man får et noget mere nuanceret billede af hvem han er - og ikke mindst hans baggrund. Men når det så er sagt, så er der alligevel et eller andet - og det må så være i hans kulturophav - der gør at man ikke helt er sikker på om man nu kan stole på ham. Det har ikke noget at gøre med at han måske har mange ideer og bolde der bliver kastet i luften og som ikke rigtig bliver til mere end det - men det faktum at hans baggrund, der hvor han kommer fra, der krammer man hinanden og kalde hinanden for venner og ved først kommende lejlighed stikker man gerne en kniv i ryggen på sin "ven" - sådan er det folk nu engang skruet sammen.

 

Men, men Khader har noget over sig - og han har nogle helt klare holdninger jeg kan forholde mig, selvom om han over hele linien nok er for "rød" til hele spektret af mine holdninger.

 

Jeg ønsker NyAlliance god vind - og synes det er cool Khader og Samuelsen bryder med hende den lille emsige lærerinde med håndtasken - hun er da for belastende ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 16:09:06 Forfatter: Mikkel deMib Men mon ikke det går på samme måde som Nasar''s sidste projekt - var det ''Demokratiske Muslimer'' ... hvor er de i dag?

Ha ha... Det var lige nøjagtig min første tanke, da jeg hørte om nyalliance...

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 16:18:38 Forfatter: magle
Dato: 07-05-2007 16:09:06 Forfatter: Mikkel deMib Der findes i omegnen af 10% af dem jeg vil kalde ''facister'' i Europa - I Danmark stemmer de på DF i andre lande andre lignende narhoveder. Men at påstå at flertallet af vores befolkninger er enige i deres politik er helt ude i skoven. Hvis befolkningerne virkelig var det, så fik de meget mere end de ca. 10% som de får.



Hvorfor tror du at socialdemokratiet ikke længere går ud og siger vi vil have åbne grænser, kom alle sammen!! Det er jo nok fordi den danske befolkning er meget tilfreds med at der er sket en stramning, måske ønsker flertallet ikke at den skal være lige hård som den er nu, men for nogle år tilbage skreg befolkningen efter stramninger på udlændelige politikken.



Men mon ikke det går på samme måde som Nasar''s sidste projekt - var det ''Demokratiske Muslimer'' ... hvor er de i dag? Hvilken indflydelse fik de?



Jeg havde faktisk 100% glemt alt om det projekt..




 

Nu du snakker om stramning, ved du så hvad alle de tåbelige regler har gjort? Der er MANGE danskere der flytter til sverige fordi de ikke kan få lov til at bo i danmark med deres ægtefælle.

 

Jeg snakker ikke om "farvede danskere", men "hvide danskere". Jeg er selv en af dem.

 

Tjek selv på forum.aegteskabudengraenser.dk hvor du kan se mange af dem der er ramt.....

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 19:21:38 Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Dato: 07-05-2007 16:18:38 Forfatter: magle
Dato: 07-05-2007 16:09:06 Forfatter: Mikkel deMib Der findes i omegnen af 10% af dem jeg vil kalde ''facister'' i Europa - I Danmark stemmer de på DF i andre lande andre lignende narhoveder. Men at påstå at flertallet af vores befolkninger er enige i deres politik er helt ude i skoven. Hvis befolkningerne virkelig var det, så fik de meget mere end de ca. 10% som de får.



Hvorfor tror du at socialdemokratiet ikke længere går ud og siger vi vil have åbne grænser, kom alle sammen!! Det er jo nok fordi den danske befolkning er meget tilfreds med at der er sket en stramning, måske ønsker flertallet ikke at den skal være lige hård som den er nu, men for nogle år tilbage skreg befolkningen efter stramninger på udlændelige politikken.



Men mon ikke det går på samme måde som Nasar''s sidste projekt - var det ''Demokratiske Muslimer'' ... hvor er de i dag? Hvilken indflydelse fik de?



Jeg havde faktisk 100% glemt alt om det projekt..





Nu du snakker om stramning, ved du så hvad alle de tåbelige regler har gjort? Der er MANGE danskere der flytter til sverige fordi de ikke kan få lov til at bo i danmark med deres ægtefælle.


Jeg snakker ikke om ''farvede danskere'', men ''hvide danskere''. Jeg er selv en af dem.


Tjek selv på forum.aegteskabudengraenser.dk hvor du kan se mange af dem der er ramt.....



 

Det er skam meget muligt, jeg siger bare hvad størstedelen af befolkningen ville have dengang de stemte, en stemme på venstre vidste man også godt gik til Pias udlændinge politik ..Det sagde Anders meget tydeligt. (tror endda det står i min samfundsfagsbog lol)

 

Ikke for at starte en diskution med dig.. men 1624 forum-medlemmer, hvoraf 1/3 måske er flyttet til sverige er ikke lig med MANGE danskere, og nej du kan ikke komme men en statestik over hvor mange som flytter til sverige hvert år og sætte det lig med noget omkring familiesammenføringsproblemer, da det er blevet moderne at flytte til sverige for at opnå en række penge mæssige fordele.

 

Nu slutter samtalen også omkring undlændinge politikken, jeg ønsker ikke at blive gjort til fortaler for DF.

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
> Nu slutter samtalen også omkring undlændinge politikken, jeg ønsker ikke at blive gjort til fortaler for DF.

Det begynder ellers at lyde sådan, så du skal nok passe på :)

Jeg tror ikke der er tvivl om, at det er et meget lille mindretral der driver den ekstremt frendtlige udlændigepolitik i Danmark. Den samlede lovgivning på området kan bestemt ikke siges at være det som flertallet ønsker. Det er mere et udtryk for hvordan et lile parti har udnyttet sin position maksimalt. Og sådan er demokrati nogle gange - 10% bestemmer over 90%
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :
I bund og grund handler det om at, der for første gang i 15 år er mulighed for at få anstændigheden tilbage.

 

Og jeg tror og håber på, at der er mange danskere der vil bakke op omkring det. Lovgivningen og tonen er simpelthen blevet for skinger. Og V & K har simpelthen tiet og samtykket for længe.

Og der er ingen der har talt om at vi skal rykke tilbage og lege plader humanister.
 

Omkring Naser Khaders formandsskab for Demokratiske Muslimer, blev det fra start af udtalt, at det var for en periode (en opstartshjælp)

De eksisterer stadig. Hvad der kommer ud af det vil tiden jo så vise.

 

Jeg syntes det er lidt "funny" at man kan se det gode i det, men vil afvente. Hvorfor ikke være med til vende "skuden" i Danmark. En mulighed for et samfund i vækst med anstændighed!


 

Anne Fogel - smykker med mod
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 19:36:23 Forfatter: Mikkel deMib > Nu slutter samtalen også omkring undlændinge politikken, jeg ønsker ikke at blive gjort til fortaler for DF.

Det begynder ellers at lyde sådan, så du skal nok passe på :)
 

 

Ej det må du altså ikke sige sådan noget :-) Jeg forholder mig bare til hvad der står i de annerkendte undervisningsbøger til gymnasiumer på området. Jeg var ikke selv så forfærdeligt meget inde i politik, ved det første valg (var jo ikke så gammel) så jeg må hente min viden fra "historie beøgerne" 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 07-05-2007 19:41:22 Forfatter: Anne Fogel
I bund og grund handler det om at, der for første gang i 15 år er mulighed for at få anstændigheden tilbage.



 

Det må du altså godt nok lige uddybe lidt ..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
> I  bund og grund handler det om at, der for første gang i 15 år er mulighed for at få anstændigheden tilbage

Det synes jeg slet ike er rigtigt. Der har været, er er fortsat, masser af anstændige politikere i folketinget, og umidlbart ændrer Naser''s udtræden af de Radikale jo ikke ved personsammensætningen i folketinget. Problemet er, at det parlamentariske flertal er fordelt som det er, og at de store borgerlige partier har valgt at deponere deres udlændigepolitik hos DF.

Det er klart, at jo flere partier der klart melder ud at de ikke vil have noget med DF at gøre, jo bedre. Jeg forstår slet ikke at f.eks. de Konservative ikke har gjort det for mange år siden. Jeg er ikke selv Konservativ, men jeg kan bare ikke få deres politik til at hænge sammen med DF''s fremmedfjendskhed.
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Mikkel – det er rigtigt, men det er jo ikke et realistisk alternativ til det vi har i dag. Alle disse hoveder får jo ikke indflydelse. R vil ikke samarbejde med V/K. Og hvis du rykker rundt med  ”bogstaverne”, ser det jo ud til at det samarbejde der er i dag og så vil fortsætte efter næste valg.

V og K politikker og vælgere sælger gerne ud på ”anstændighedskontoen” for at have det parlamentariske grundlag i orden.


Jeg fatter sgu heller ikke hvad både V & K laver, set ideologisk.


Magle - Den fjendske tone startede for 15 år siden, mener det var en artikelserie i ekstra bladet. Der har været mange der har protesteret og ligeledes siden hen gjort det stuerent.
Nu er der en anerkendelse af, at der er nogle stramninger osv. der er behov for, at der er nogle problematikker osv. Dette kan sagtens gøres uden at være respektløse, diskriminerende og dybt uanstændige. 

Måske jeg bare er en optimistjolle.


Anne Fogel - smykker med mod
Side 2 ud af 8 (78 indlæg)