Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankchefer investerer i Klaus Riskær - hvad synes du om det ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:11

Den er lidt vanskelig. Der er jo ikke tvivl om at Riskær har haft svært ved at afgøre hvad man må og ikke må, det viser dommene jo ret tydeligt. Det nye selskab er vel ikke endnu omfattet af nogen skandaler, og det er jo som privatpersoner de investerer. Personligt ville jeg nok ikke i deres position som højt ansat i en bank, kaste mig ud i det. Jeg udgår fra, at Nordea og Saxo bank ikke er bank for selskabet samtidigt, for så ville det være ganske uheldigt, også selv om de små 6% ikke er en bestemmende andel. Hvis Nordea er bank for Riskær, så forestiller jeg mig at deres ledelse nok godt vil tale lidt med de medarbejdere der investerer

vh

Fra ukendt
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:33

Den er lidt vanskelig. Der er jo ikke tvivl om at Riskær har haft svært ved at afgøre hvad man må og ikke må, det viser dommene jo ret tydeligt. Det nye selskab er vel ikke endnu omfattet af nogen skandaler, og det er jo som privatpersoner de investerer. Personligt ville jeg nok ikke i deres position som højt ansat i en bank, kaste mig ud i det. Jeg udgår fra, at Nordea og Saxo bank ikke er bank for selskabet samtidigt, for så ville det være ganske uheldigt, også selv om de små 6% ikke er en bestemmende andel. Hvis Nordea er bank for Riskær, så forestiller jeg mig at deres ledelse nok godt vil tale lidt med de medarbejdere der investerer

Jeg er helt enig i dine betragtninger. Det er egentlig heller ikke bankerne der gør mig vred, men de enkelte personer der sidder i høje positioner i bankerne. De skader bankernes generelle renome, og udviser mangel på personlig dømmekraft (efter min opfattelse)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Roar Mohammed Johansen:

Cookie:

Jeg er helt enig i dine betragtninger. Det er egentlig heller ikke bankerne der gør mig vred, men de enkelte personer der sidder i høje positioner i bankerne. De skader bankernes generelle renome, og udviser mangel på personlig dømmekraft (efter min opfattelse)

Altså manden har jo taget sin straf. Han blev dømt og har afsonet. Samfundet eller staten mener altså at de er kvit nu.
Så du er mere ude i noget følelsesmæssigt eller noget hævn?
Må bankfolk ikke investere som de vil? Har de et ansvar udover andres selvom det er deres egne penge?

Mvh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:50

Weltström:
Må bankfolk ikke investere som de vil? Har de et ansvar udover andres selvom det er deres egne penge?

Præcist! Hvem er vi, der skal dømme om om hvordan andre bruger deres private penge. Det er jo ikke sådan at de selv har skreget op om disse investeringer.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Weltström:
Altså manden har jo taget sin straf. Han blev dømt og har afsonet. Samfundet eller staten mener altså at de er kvit nu.
Så du er mere ude i noget følelsesmæssigt eller noget hævn?
Ah - nu er det jo ikke helt korrekt at han har afsonet - han afsoner + har en ny sag fra slut 2011 under behandling med strafferamme 8 år (tror jeg ikke han ryger ud i)- og det er jo ikke lige EN gang han er dømt men flere - men JO - vi kan da sagtens være fribyttere. Jeg vil dog mene, at bankfolk i ledende stillinger skal være mere end forsigtige med at kunne knyttes til investeringer i dubiøse mennesker - de skal heller ikke investere i Irans atomindustri hvis de vil ha et råd fra mig, og jeg tror bankledelserne ser lidt sådan på det.

Vi lever jo i en fri verden, så for min skyld Henrik K må de investere som de vil, men de skal lige tænke på deres høje positioner i banker der nok ikke er vilde med at blive knyttet til noget som, trods alt - kunne tænkes at smide bad-will af sigZip it!

vh

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 01:30

Moral er godt dobbelt moral er dobbelt så godt....

Jo han har afsonet, men han afsoner jo også pt + ny sag påvej + han er personlig konkurs.....

Bankerne har snart gjort det umuligt for mange at oprette konto, har folk en rki registrering så gør bankerne det nærmest umuligt, og nægter stort set konsekvent at oprette firma konto. også selv om der kun er tale om en almendelig anfordringskonto uden kredit. med en begrundelse om at bankerne tjener for lidt på den type konti. samtidig med at bankerne både nyder godt af deres monopol på at hånterer penge og sider med fingrene nede i stats kassen...    

Men det glemmer man så når det er Klaus Pissesmart der gir den jetset-gas og blå røg..

Det er ikke svært at forstå hvorfor bankerne kommer i økonomiske vanskeligheder... men det er meget svært at forstå hvorfor vi skal betale for det via mærkelige hjælpepakker, især når vi selv får så lidt ud af bankerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:51

Vi lever jo i en fri verden, så for min skyld Henrik K må de investere som de vil, men de skal lige tænke på deres høje positioner i banker der nok ikke er vilde med at blive knyttet til noget som, trods alt - kunne tænkes at smide bad-will af sig

Det er næppe nogen hemmelighed for deres arbejdsgivere, hvad de enkelte bankdirektører  privat har investeret i. Det er jo normalt at man i sådanne stillinger skal orientere sin arbejdsplads om sine investeringer.

Jeg bemærker da også, at de tilkendegiver at de ikke har set på manden men mulighederne i projektet. Præcist det synspunkt synes jeg at netop iværksættere skulle sætte pris på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:55

David Brodin Larsen:
Men det glemmer man så når det er Klaus Pissesmart der gir den jetset-gas og blå røg..

Hvor er relevansen for dit indlæg? Hjælpepakker mv til bankerne? Hvad har det at gøre med nogle bankfolks private investeringer.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:24

Henrik Koudahl:

David Brodin Larsen:

Hvor er relevansen for dit indlæg? Hjælpepakker mv til bankerne? Hvad har det at gøre med nogle bankfolks private investeringer.

For mig at se er det et klassisk eksempel på at man blander følelser ind i vurderingen. Og dermed er det ikke helt rationelt det der bliver sagt.

Det er mig lidt en gåde at der er så udpræget en tendens i danmark til i den grad at gå efter "manden". Kig på ideen og lad domstolene afgøre om han skal straffes yderligere.

Men iøvrigt ret pudsigt/paradoksalt at blandt de mennesker der hader Riskjær og alt hvad han står for, sikkert er en del der har været med til at stemme Ole Sohn ind som minister...

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)