Jeg gør hvad jeg kan for at blive mindre og mindre ringe til at lave hjemmeside. Det har hjulpet nogenlunde på mine joomlafærdigheder, men der er nogle ting, jeg godt vil have mere styr på. Af den grund købte jeg mig forleden et års adgang til Rasmus Hoeks (RH) Joomlauniversitet. Fint nok - - meeen det er nu ikke altid fedt at blive klogere på det man troede man vidste Da jeg startede på min nye side, anskaffe jeg Artisteer, for der var ikke et eneste færdigt købe-template, jeg kunne holde ud. Efter hvad jeg nu ser hos (RH) har jeg gjort mig selv en bjørnetjeneste, for et Artisteer-template bliver ikke ligefrem rost - med mindre det er en lille hyggeside man fifler med. Her kommer så problemet - - Er der folk herinde der ved at tage et kig på min side, kan se om mit template stinker. Hvis det er den rene elendighed, må jeg jo ud og købe mig et template, og det bliver ikke nemt, for det template jeg har lavet, ser nemlig ud som jeg vil have det. Kan jeg fedte mig til et template-eftersyn? M.v.h. Lone |
Lone Ginnerup:Efter hvad jeg nu ser hos (RH) har jeg gjort mig selv en bjørnetjeneste, for et Artisteer-template bliver ikke ligefrem rost - med mindre det er en lille hyggeside man fifler med.
Her kommer så problemet - - Er der folk herinde der ved at tage et kig på min side, kan se om mit template stinker. Hvis det er den rene elendighed, må jeg jo ud og købe mig et template, og det bliver ikke nemt, for det template jeg har lavet, ser nemlig ud som jeg vil have det.
Det er svært at sige, om "dit template stinker", da det ikke er så sort hvidt. Som jeg også påpeger i mine videoer, så er artisteer grundlæggende et fint lille program til at lave Joomla templates i. Det har dog bare - som med langt de fleste andre af den slags programmer - svært ved at levere en pæn og gennemskuelig kildekode. Selve designet på din side ser jo fint nok ud, ik'?
Et par dårlige ting ved denne artisteer-genereret kode:
- Søgemaskinerne vil have sværere ved at finde rundt på din side og dermed er der risiko for at din placering i søgemaskinerne bliver dårligere.
- Programmører vil tage længere tid om at lave grafiske tilrettelser på dit site, da koden er svær at finde rundt i.
- De fylder som regel mere
Om du skal have et nyt template eller ej vil jeg ikke diktere. Jeg havde valgt at købe et eksisterende template eller få et bygget fra bunden af en dygtig programmør.