Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Template - - orrrk!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør hvad jeg kan for at blive mindre og mindre ringe til at lave hjemmeside. Det har hjulpet nogenlunde på mine joomlafærdigheder, men der er nogle ting, jeg godt vil have mere styr på.

Af den grund købte jeg mig forleden et års adgang til Rasmus Hoeks (RH) Joomlauniversitet. Fint nok - - meeen det er nu ikke altid fedt at blive klogere på det man troede man vidste Hmm

Da jeg startede på min nye side, anskaffe jeg Artisteer, for der var ikke et eneste færdigt købe-template, jeg kunne holde ud.

Efter hvad jeg nu ser hos (RH) har jeg gjort mig selv en bjørnetjeneste, for et Artisteer-template bliver ikke ligefrem rost - med mindre det er en lille hyggeside man fifler med.

Her kommer så problemet - - Er der folk herinde der ved at tage et kig på min side, kan se om mit template stinker. Hvis det er den rene elendighed, må jeg jo ud og købe mig et template, og det bliver ikke nemt, for det template jeg har lavet, ser nemlig ud som jeg vil have det.

Kan jeg fedte mig til et template-eftersyn?

M.v.h. Lone

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:45

Lone Ginnerup:

Efter hvad jeg nu ser hos (RH) har jeg gjort mig selv en bjørnetjeneste, for et Artisteer-template bliver ikke ligefrem rost - med mindre det er en lille hyggeside man fifler med.

Her kommer så problemet - - Er der folk herinde der ved at tage et kig på min side, kan se om mit template stinker. Hvis det er den rene elendighed, må jeg jo ud og købe mig et template, og det bliver ikke nemt, for det template jeg har lavet, ser nemlig ud som jeg vil have det.

Det er svært at sige, om "dit template stinker", da det ikke er så sort hvidt. Som jeg også påpeger i mine videoer, så er artisteer grundlæggende et fint lille program til at lave Joomla templates i. Det har dog bare - som med langt de fleste andre af den slags programmer - svært ved at levere en pæn og gennemskuelig kildekode. Selve designet på din side ser jo fint nok ud, ik'?

Et par dårlige ting ved denne artisteer-genereret kode:

• Søgemaskinerne vil have sværere ved at finde rundt på din side og dermed er der risiko for at din placering i søgemaskinerne bliver dårligere.
  • Programmører vil tage længere tid om at lave grafiske tilrettelser på dit site, da koden er svær at finde rundt i.
  • De fylder som regel mere 

Om du skal have et nyt template eller ej vil jeg ikke diktere. Jeg havde valgt at købe et eksisterende template eller få et bygget fra bunden af en dygtig programmør.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 16:31

Tak for svar - - jeg må jo igang med at finde mig et. Eller rettere, jeg har vist fundet et, jeg kan leve med. Spændende er det så, om min side gider opføre sig ordentligt i det nye. Frem med dankortet så jeg kan komme videre.

Fra Odense
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 146
Fra  Freelancer Skrevet kl. 00:42

Vil da sige at min side har artisteer design, men synes nu heller ik lige frem at det er verdens pæneste det er dog til at leve med :P

Har også tænkt mig at få fat i en designer i nærmeste fremtid :D

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 00:57

Det er for mig ikke udseendet på mit eget template, der generer mig - - det er udseendet på de færdiglavede.

Det jeg har nu, ser ud som jeg vil have det. Jeg har nu fundet et købe-et, som jeg er igang med at tilpasse så jeg kan lide at se på det.

Jeg kan til min egen side ikke holde ud hvis der er en masse mønster og krimskrams. Til andre folks sider, synes jeg det er ok, jeg vil bare ikke selv have det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:00

Du skulle overveje bare at høre en webdesigner til at klare opgaven for dig, det virker nemlig somom du bruger MEGET tid på det.

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 01:11

Jannik Nordahl:
Du skulle overveje bare at høre en webdesigner til at klare opgaven for dig, det virker nemlig somom du bruger MEGET tid på det.

Ja du har ret i det med tiden, men jeg skulle ikke hellere få en til at gøre det. Sagen er nemlig, at jeg har det sjovest når jeg sidder og lærer nyt, så hvis jeg satte en anden i sving, måtte jeg hitte på noget nyt at give mig i kast med.

Det er ikke alt jeg gør for at tjene penge eller spare tid, f.eks. dette Geeked

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er ked af at sige det Lone. 

Din hjemmeside er, i mine øjne, hverken over eller under hvad jeg ser en del større webbureauer leverer. De er blevet grådige og får små 15 årige talentløse til at lave noget ubehjælpeligt grafiske løsninger (selv grafisk identitet!) og hyrer en hær af benhårde sælgere. Det er sådan jeg ser verden mht mange webbureauer pt. Det må de selv tage en spiller med. Der er også dem der er superdygtige, men dem hører vi ikke så meget til.

Fra mit synspunkt, er din hjemmeside hverken bedre eller værre end den standard jeg ser leveret pt. Det vigtigste her er hvad formålet er med din hjemmeside. Det er så vidt jeg kan se at du kan få kunder og at nuværende kunder kan finde relevante oplysninger. Faktisk har jeg stor beundring for din gejst over at få din hjemmeside op selv. Og den gejst tror jeg også folk ubevidst opfatter når de besøger din hjemmeside. Der er ingen Verner Panton på din hjemmeside. Det skal der heller ikke være. Men der er heller ikke tegn på en 15 årig der naturligt nok ikke ved hvad denne side handler om.

Så kan det jo være totalt ligegyldigt at jeg kan se at visse standarder ikke er overholdt etc. 

Bliv bare ved med din ildgejst. Jeg synes det er godt gået Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 01:25

Tak Gita.

Jeg var glad for mit template, indtil jeg fik at vide at Artisteer er for ringe til at gøre sig på Google.

Selv om det er noget jeg sidder her og pusler med at gøre selv, så er det faktisk alvor for mig, for jeg lever jo af min køreskole. Derfor forsøger jeg nu, at lære det der skal til, for at tilrette et såkaldt ordentligt template, så jeg orker at se på det.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 01:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay, du bruger Joomla og det er dit template der bliver kritiseret... *hmmm*

Et template uanset hvilket CMS system kan kun bestemme ret lidt i forhold til SEO.

Hvis din hjemmeside er lort mht SEO er det ikke normalt primært pga dit template. Okay, jeg har da set hvad der overgik min fantasi mht dårlig kode - leveret af "professionelle webbureauer med mange år på bagen" - så hvorfor ikke. Hvis der er nogen, der fortæller dig dette så er de ekstremt uvidende om SEO. Pardon my french ;-) 

Hvis du har en fjende i forhold til Google er det hvis dit site laver en masse "Duplicate Content" - og det sker næppe pga Artisteer. Jeg kan sagtens forholde mig til at Artisteer automatisk laver trash code også til WordPress. Det har dog mindre at sige mht Google end hvad CMS systemet "finder på".

Et eksempel kunne være at din hjemmeside viser det samme uanset om man besøger den med eller uden "www". Meget overfladisk analyse, men det er virkeligt et område der eksempelvis kan betyde langt mere end småting i HTML koden (templaten). Hvis jeg kigger på det i morgen kan jeg sikkert finde mere. Så lad dem bare rende rundt i templaten. Templaten er lakken på Kadilakken, så den kan løbe lidt hurtigere, men lad os få maskinen til at virke først ;-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)