Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. start af webshop og varer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg står sammen med en ven og overvejer at åbne en webshop, men da vi begge er helt nye inden for denne branche har vi brug for nogle ret basale svar.

Hvilke muligheder har vi ang. de varer vi skal sælge? køber man normalt alle varer hjem og har liggende på lager eller har man aftaler med de forskellige producenter? I så fald hvordan fungere sådanne aftaler?

MVH
Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hej Martin,

Det kommer helt an på hvilke producenter du arbejder med, hvilke vare osv osv osv...

Fortæl hellere om hvilke vare eller branche i tænkte at arbejde med, så er jeg sikker på der er nogle der kan hjælpe dig.

www.aquadan.dk som jeg laver web-site for, har f.eks. ikke et stort lager af bade hjemme, men får dem hjem på ganske kort tid fra hans leverandør.
Men hvis du tænker at handle tøj, make-up, creame, ure, mobiler ol. tror jeg du skal have et lille lager af dette, men blot hvad jeg tror.

Held og lykke med det Martin!
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:27
det kommer meget an på hvilke produkter i vil sælge, samt hvilken målgruppe i vil sælge til, nogen grupper vil have varen dagen efter, andre kan godt vente et par dage.

Så fortæl os hvad vi vil sælge, så kan vi bedre vejlede.

PS. jeg var jo så for langsom :-)

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 23:37
Ja ok, var måske meget passende at skrive hvad vi skal sælge.

Det drejer sig om klatreudstyr og andet pionær udstyr. Senere evt. udvide til at omfatte mere indenfor outdoor og sportsartikler, dog ikke så meget tøj.

Ps. Virkelig god service det her.. 2 svar indenfor 6 min :O

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:44
Dato: 06-05-2007 23:36:48 Forfatter: Martin Schmidt Ja ok, var måske meget passende at skrive hvad
Det drejer sig om klatreudstyr og andet pionær udstyr. Senere evt. udvide til at omfatte mere indenfor outdoor og sportsartikler, dog ikke så meget tøj.

Nu kender jeg ikke priserne på sådan noget udstyr, men jeg tror godt at jeres kunder vil kunne vente et par dage med at få varene, til forskel fra computer folk, der vil have deres grafikkort inden 24 timer.

Så jeg tror måske det er noget med at finde en grossist af den slags udstyr og få en aftale i hus. Jeg vil ikke tro et varelager er nødtvendigt, hvis i vil kunne få varene dag til dag fra grossisten.

Tilmeldt 20. Feb 07
Skrevet kl. 00:02
Jeg har lige kigget på de lign. butikker der er og de leverer indenfor 5 dage ca. så det kunne tyde på de heller ikke ligger inden med et stort lager.

Hvordan finder jeg så en grossist af denne slags udstyr? umiddelbart kunne jeg ikke finde noget med hjælp af google og man kan vel tvivle på der findes en dansk grossist inden for noget så småt som klatreudstyr.

Tilmeldt 30. Mar 07
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:18
Jeg vil anbefale at du kontakter nogle af de førende producenter indenfor klatre udstyr, de vil med glæde sikkert fortælle hvem der er deres distributør. Så kan du tage den derfra.

www.atmengros.dk - Rengørings og Engangs artikler - Toilet papir-

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:44

Det er nemlig rigtigt, hvad IP-experten siger: Jo tættere du kommer på producenten, jo færre engros-led skal du igennem og jo bedre avance kan du opnå. Nogle producenter kan man endda handle med direkte, så man helt undgår fordyrende mellemled.

Jeg tror et godt bud på dit dilemma er en mellemløsning: De mest solgte varer kan du have på lager og levere fra dag til dag. Andre varer, som er dyre eller ikke sælger lige så hæftigt kan du levere på bestilling. På den måde kan du vise et stort udvalg frem i netbutikken. Det kræver blot at du ud for hver vare skriver, hvor lang tids levering der er på varen.

Og det betyder så igen, at du skal lave en aftale med din leverandør (producenten eller distributøren) om:

-         så hurtig levering som muligt (dette skal testes de første gange du bestiller varer hjem, så de leveringstider du lover dine kunder kan holdes)

-         at du godt må købe små portioner af gangen

Hver gang en kunde køber en vare som skal bestilles hjem, bestiller du lidt ekstra til dit eget lager, så den dyre fragt kan fordeles ud på flere produkter. På den måde kan du stille og roligt bygge dit lager op i takt med at du finder ud af, hvad der sælger bedst – og uden at skulle investere en formue i et stort lager fra starten af.

Mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 11:08
mit råd til jer, efter at selv starte op på bar bund både viden samt lagermæssigt.

det er et meget specialområde jeres vare ligger inden for, men at kontakte konkurrenter for at få fif, den hopper jeg ikke på.

1. registere jer så i får et se. nr (uden det kommer i ikke langt)

2. registrere jer samtidig som import samt export firma (Det kræver ikke særskildt regnskab)

3. når i har det på plads, søg på de mærker i vil føre, og kontakt hovedeleverandørene i første omgang (husk selv på mail er førstehåndsindtrykket vigtigt)

4. Her kan i høre om lev. tider samt minimumsorder pr. produkt (evt. de kan henvise til B2B virksomhedder i kan samarbejde med, men af erfaring forsøg at finde dem i tyskland, de er biligst med fragt)

5. Gå på www.ebay.de og søg efter kommisielle sælgere af det udstyr, og skab kontakter der, og i kan evt. lettere få nogen B2B aftaler istand (Husk altid at angive jeres SE. nr. da det gør at i ikke skal betale det pågældenes lands skat/moms, men husk at ligge den danske moms til, og lig dem tilside)

6. Jeg kan varmt anbefale www.webtronics.dk som lev. af selve shoppen, den mand er et geni, og han slipper jer ikke før i er tilfredse.

Det er bare mine erfaringer, jeg har gjort mig.

Held og lykke

Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:14
Der findes jo rigtig mange der kan noget der ligner det I har gang i. Spørgsmålet er hvor vigtig leveringstiden er for jeres kommende kunder Det ville måske være en idé at få det afdækket inden I kaster jer ud i store investeringer og lagerbinding.

Hvem er jeres potentielle kunder?

Hvad er deres valgkriterier?

Hvordan skal shoppen designes, for at fjerne deres usikkerhed omkring, hvorfor det er hos jer de skal købe?

I en startfase ville jeg altid forsøge at minimere risikoen for at brænde inde med et lager, der flytter sig langsomt. Så hellere tjene lidt mindre pr. vare. Når I så har gang i butikken kan I som andre råder jer til, investere i et mindre lager.

Men lover man en leveringstid - som man altid holder, tror jeg ikke det spiller nogen rolle om det er fra dag til dag eller 5 dage der går. Andre ting er garanteret vigtigere. Men som sagt undersøg det, der intet som kundernes mening.

Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)