|
Som der også bliver sagt ønsker vi netop ikke at brænde inde med et alt for stort lager, hellere MEGET lav riciko og så tjene minimalt indtil vi bygger mere kapital op og/eller ser at det går godt. Det er for os begge et deltidsprojekt ved siden af vores studier, og da vi har lejligheder der skal betales, mad der skal købes, osv. kan vi altså ikke ricikere alverden. Desværre tager staten ikke højde for man skal bruge kapital til sin virksomhed, når de sender udeboende su :P |
Første gang jeg startede en webshop med nogle kammerater lavede vi aftaler med samtlige producenter vi førte- så snart der var salg ville vi bestille fra dem... Det var et kæmpe flop -
-For det første (og det er vel ikke dit problem) solgte vi danske produkter til Japan... så leveringstiden var i forvejen rimlig lang, og da det så skulle bestilles først var det en katastrofe.
-For det andet (det er jo nogle år siden så folk var lidt tilbageholdne med at købe på nettet) kunne der gå rimlig lang tid mellem salg, og i nogle tilfælde var producentens priser steget i mellem tiden, og i nogle tilfælde førte de ikke længere produkterne så vi ikke engang kunne levere til kunden når de havde købt
-For det tredje kan det være svært at svare på spørgsmål ang. et produkt hvis man ikke har det i nærheden.
Så som et minimum mener jeg i skal have indkøbt samples som i kan sende med det samme når i får en ordre, og i skal holde en rigtig tæt kontakt til jeres leverandører.
Jeg erfarede at hvis man virkede seriøs og kunne tilbyde virksomhederne noget de ikke havde i forvejen var det faktisk meget let at lave aftalerne, men jeg erfarede også at hvis man virklig vil være seriøs så må man fanme også tage en risiko og bruge nogle af sine ellers surt tjente penge på sin virksomhed.
Bliv gratis medlem