Min kammerat og jeg har i længere tid drømt om at have vores egen webshop hvor vi sælger slips. Det skal ud i verden nu, men vi syntes reglerne for opstart af firma er lidt komplicerede.
Vi har i tankerne at importere fra Kina. Vi ser ingen grund til at være momsregistreret, så længe at vi ikke har en omsætning på mere en 50k årligt. Det er der vi er i tvivl.
Må man gerne importere og sælge varer i Danmark, som ikke kommer fra et EU land, uden at være momsregistreret eller er det påkrævet?
Helst kun svar hvis du er 100% sikker på at det er lovlig/ulovligt
ja det er lovligt og told og moms er en 100% udgift. og den betaler i til transportøreren.
Man kan også være moms reg. men ikke import reg. så betaler man også kontant. Hvis man er moms og import reg. får man kredit på moms og told som afregnes 1 gang pr. mdr.
Hvad så hvis der ikke bliver lagt told og moms på vores bestillinger fra Kina, skal vi så stadig betale told og moms? Vi regner ikke med at omsætte for over 50.000 kr. det første år, så vi behøver altså ikke at starte et firma op, selvom vi importerer og videresælger i Danmark?
Læs lige det her: http://www.startvaekst.dk/lovkrav-ved-opstart og sig mig om jeg har misforstået det, eller om det er noget volapyk.