Ok...tak - for nogle gange ser det helt kunstigt ud.. og tænker "Hva´ hulen er der lige sket der!" MVH |
Video på web site
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Når nogen kommenterer et eller andet, og andre bruger eksempler på hvorfor eller ikke - eksempler på hva virker for em selv eller ikke - hvad er så problemet, om de tjener penge på det eller ikke ?? Man må gå ud fra, at de folk der "orker" debatere herinde, i dette forum, er professionelle nok til at prioritere deres tid & energi således, at hvis der er noget de kan anbefale, og/eller har investeret i - så er det det værd - eller hva´ !? Godt nok er jeg udenlands-dansker, og således måske lidt farvet - meeen; pas nu også lidt på ikke at falde for "Jante-loven" - please !? |
Tina Jonasen
Dato: 05-05-2007 18:49:32 Forfatter: TINA JONASEN Indrømmet fra start; jeg har ikke læst alle indlæg fra denne tråd - meeen, faldt lige over nogle enkle fraser; at gemme sine egne affiliate-links i svar på kommentarer/spørgsmål Der er såmænd ikke nogen der gemmer noget, Tina - og såmænd heller ikke nogen der gør forsøg på at gemme noget - men som det nu engang er på nettet, så går man i skriftlige dialoger glip af ansigtsudtryk og ironi - så når jeg svarer Martin at jeg ikke har nogen affiliatelinks, at dele omkring TalkFusion og MyVideoTalk så skyldes det ikke, at jeg vil undgå at skade mit ry som affiliate-link-spammer (nu var slet ikke klar over jeg havde sådan et ry - for det er huleme IKKE mange "for-egen-vindings-skyld links jeg har kastet i spil i mine vel efterhånden 1.200 indlæg), men snarere for at være ironisk - da jeg kender Martins debatstruktur godt nok til at vide at han vil vende ethvert af mine ord om til noget vi kan diskutere til endeløshed. Så hvis jeg linker direkte til www.talkfusion.com eller www.myvideotalk.com - så VED JEG at Martin lige tjekker om nu det ER direkte links eller "ham den påståede affiliatelinkspammer" nu har lavet noget smart fikumdik ;-) Jeg tror nu nok Martin har forstået at "drillerier" skal der til - og vil så nødig undvære ham som min helt personlige politimand og flueknepper ;-) MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
At benytte affliatelinks skjult er i mine øjne en måde at lokke folk til noget, for det første er det Lasse linker til fuldstændig ubrugeligt for spørger, Lasse har så seneret set at de har ændret servicen, så det er fair nok. Men jeg ser ofte folk der forsøger at proppe affliatelinks ind i debatter hvor det måske kun har en lille smule relation, netop fordi de kan tjene nogle penge. Når affliatelinks anvendes er det ofte på en måde næsten uden forklaring, så man skal ind på siden oplyse sin email og andet godt for at komme videre ind, det finder jeg irriterende, især fordi de fleste der ligger affliatelinks kun har en interesse og det er at tjene lidt håndører på det. Det har ikke en dyt med janteloven at gøre, men jeg synes efterhånden tit at man benytter janteloven som forsvar når nogle er kritiske over for noget. Jeg er utrolig aktiv debattør herinde og vil i så vidt omfang gerne holde amino på et godt niveau, hvor vi kan hjælpe hinanden, derfor mener jeg ikke affliatelinks bør være her. At du er udenlandsk dansker kan jeg slet ikke få til at passe ind i sammenhængen, uttalige store internationale fora der ikke har nogen som helst form for tilknytning til Danmark forbyder affliatelinks, så at det skulle være et dansk jantelovs fænomen der kun gælder for os danskere passer ihvertfald ikke. Jeg ved ikke om det var sådan din kommentar med at du var udenlandsk dansker skulle læses. Dette bliver mit sidste indlæg i denne debat, hvis vi skal tage den op må en eller anden tage et initaitiv til at oprette en tråd, jeg vil ikke ødelægge Mortens tråd mere end jeg har gjort. God weekend til jer alle. |
Hehe....der kom du mig i forkøbet Tina .... det gik stærkt med dig som ALTID ![]() Ja, hva´pokker er der galt med et affiliate-link i dette forum .... ![]() Måske er det bl.a derfor at forumet er ektra ekstra godt besøgt PLUS at folk også går meget op i deres signaturer der udløser god PageRank .... og fin reklame til Amino .... Bedste hilsner, Eric :) PS: Tina .... er du tilbage i Spanien ... send lige email .... |
Forandre dit vand - Forandre dit liv!
Nu har netop Martin valgt IKKE at have en signatur i Amino-regi for netop at være i stand til at debatere mere frit fra leveren - uden at tænke på at skade sit firma eller måske miste kunder i fremtiden. Det forstår jeg for så vidt godt - men hvis man respektere Tygsen og hans holdninger (selvom man ikke er enig) så mener jeg ingenlunde at man skader hverken sig selv eller sit firma. Som mange andre gange på Amino, så bevæger vi os vidt omkring i ret specifikke tråde - så en diskussion og debat om "signatur eller ej" bør jo nok fortsætte i anden tråd - men eftersom at Google blev opfundet for længe siden, så er jo meget almindeligt at man lige googler folk der har "glemt" en signatur eller måske bare ikke tænker over det - og så undrer man sig så nogen gange over at nogen gerne vil råbe og skrige og dele meninger i et forum, men helst ikke vil vise hvem de er (her tænker jeg på manglende navn eller billede, men et eller andet intetsigende brugernavn og en eller anden ligegyldig avatar). MVH |
Hov....glemte lige: - Har du brug for en PRO fotograf, der også redigerer og fungerer som en enmandsarmy, da send mig en PM. Priserne er rimelige. - Vil du desuden sende din VIDEO i en VIDEO EMAIL til fx din database, ja, da kan den med 2-3 click placeres i en ramme som denne - eller 99 andre der er meget kreativt produceret grafisk ...og det er let at oploade dit LOGO og andre billeder, samt tilføje tekst: Prisen for at blive kunde er kun 52,99 USD incl. det bedste webcam med night vision på markedet PLUS at du betaler en lille fee USD alt efter hvor mange Video Emails du sender .... Good Luck, Eric Mortensen |
Forandre dit vand - Forandre dit liv!
Kender dig godt til at vide, at den slags gør du ikke !! Det var faktisk Martin jeg forsøgte at "forklare" lidt - om ikke andet, så om "Janteloven" - thihi ![]() |
Tina Jonasen
Nu kan jeg jo alligevel ikke lige lade være med at kommentere, når det går direkte på mig. Korrekt jeg har valgt ikke at have links i min signatur, først og fremmest fordi min debat herinde ikke har til formål at skabe kunder, og for det andet så har jeg ikke gidet at lave min signatur om siden jeg startede her. Link eller ej i min signatur ved de fleste aminobrugere hvilket firma jeg har, og ellers vil en google af mit navn hurtig afsløre det, så jeg tror hverken det koster kunder eller giver kunder at jeg har valgt ikke at have et link i min signatur, det er dog kun en påstand da jeg ikke aner det. Debatten om signaturer har vidst aldrig drejet sig om at man skulle have signatur eller ej, den har drejet sig om at man bør begrænse sig for at ens signatur ikke overskygger de indlæg man har lavet. Hvilket er tilfældet ved nogle brugere. Jeg mener jeg har forklaret hvorfor jeg helst så at affliatelinks ikke var tilstede på Amino, det er min holdning, dem der bruger dem har naturligvis en anden, og i sidste ende er det Martin der bestemmer om de skal være der eller ej. I denne sammenhæng var det dog mere at det var et affliatelink som samtidig intet havde at gøre med hvad Morten spurgte om(Lasse har forklaret hvorfor, men det var forklaringen på mit første indlæg) "da jeg kender Martins debatstruktur godt nok til at vide at han vil vende ethvert af mine ord om til noget vi kan diskutere til endeløshed." Det ved vi jo begge er løgn, jeg vender ikke alle dine ord rundt, jeg modsiger dig når jeg har en anden mening, og hvis du ik kan tackle det så er det bare bad luck. "at jeg vil undgå at skade mit ry som affiliate-link-spammer (nu var slet ikke klar over jeg havde sådan et ry - for det er huleme IKKE mange "for-egen-vindings-skyld links jeg har kastet i spil i mine vel efterhånden 1.200 indlæg" Det var somend bare et modspil på dit flueknepper, vi må jo begge gå med nogle titler vi ikke anede vi havde ;) - Så intet ondt men i det, du har lavet mange gode indlæg i gennem tiden, men også mange jeg har været uenig i. Sådan er det nu en gang at være i et forum og som du selv siger så kan ens ansigtsudtryk og stemmeføring ikke aflæses. Bottom line er at jeg stadig har den holdning at affliatelinks burde forbydes, eller ihvertfald begrænset til signaturer, som så også skulle have nogle begrænsninger i form af længde og størrelse. Lad os stoppe for i dag og nyde det gode vejr så længe det varer, selvom Tina nu nok har bedre vejr end os, hvis hun befinder sig i Spanien. |
Lige inden vi smutter ud i det gode vejr, så var den ikke ment på dig, Tygsen - i en anden sammenhæng mener jeg at spurgte til din manglende signatur, hvor du netop gav en god begrundelse, som jeg respektere - ligeså vel som jeg respektere dine holdninger - også omkring affiliatelinks - så selvom vi ikke altid (og næsten aldrig) er enige, så fuld respekt fra mig. Det tror jeg også godt du ved - vi har jo været i clinch før ;-) God tur i solen! Har nydt den i det Frederikshavnske - heroppe skinner den jo altid på vores palmer ( www.palmestranden.dk ) MVH |