Intet problem med en standard bærbar at se tv eller streame. |
John Nielsen:Det er altså ikke korrekt. Langt de flere programmer vil svare mærkbart hurtigere på en SSD harddisk end på en traditionel harddisk. Den hurtige flashram i SSD harddiske minder meget om den ram, som computeren benytter som arbejdshukommelse.
John Nielsen:Det kan i praksis alle Lenovo Thinkpads købes med som installeret option hos flere danske Lenovo business partnere.
Det er jeg ganske udemærket klar over, jeg er selv lenovo partner.
Men du finder stort set ikke nogen i butikerne og standard modellerne har det ikke, du kan nok finde nogle enkelte fra t eller x serien som har det som standard, men det er ikke dem der ligger ude på hylderne, og det er trods alt på hylderne de fleste køber deres bærbare fra, du og jeg er ovre i at sælge til kunder som har nogle specifike krav, og det er ikke hyldevaren.
John Nielsen:
Det er altså ikke korrekt. Langt de flere programmer vil svare mærkbart hurtigere på en SSD harddisk end på en traditionel harddisk. Den hurtige flashram i SSD harddiske minder meget om den ram, som computeren benytter som arbejdshukommelse.
Jeg tror du få blandet det lidt sammen, teknologien er snare tætter på det man bruger i CF-kort og SD kort m.v. hvor man går ind og gemmer ved at man "fysisks(ikke det rigtige ord, men kan ikke lige finde et bedre)" gemmer det.
Når f.eks outlook eller word først er startet op, og efterfølgende ligger cachet i windows, så mærker gennemsnitsbrugeren ikke forskellen, og i betragtning af at gennemsnitsbrugeren nok bruger Word, Excel, Browser, messenger og måske et sagsbehandlingsystem i løbet af en arbejdsdag, så er det begrænset hvad de vil opleve af hastighedsforøgelse.
Det der tager længst tid for dem er at finde det dokument de nu skal åbne.
Jeg er ikke uening at efterspørgslen stiger, men det er fra et begrænset kundesegment det stiger.
Jeg vil tro at gennemsnits firmaet anno 2012 tænker at hvis jeg skal have 10 thinkpads, a. 12.000 m. SSD, vil jeg hellere have 12 thinpads a. 10.000 i stedet.
Men jeg tror vi skal slutte her, for det var Lars der skulle have nogle tips til at finde den rigtige bærbare, og i betragtning af hans budget er på 6.000, så bliver der ikke meget SSD i den.