Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar computer?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars :
det er korrekt, onlinespil siger mig ingenting, i hvert fald ikke dem der kræver mere end en ganske normal computer. Men det er nødvendigt at jeg får lov at se programmer på DR's hjemmeside osv, men det regner jeg med alle computere kan klare. Eller hvad?

Intet problem med en standard bærbar at se tv eller streame.
Det væsentligste er hvis du spiller er hvor stort dit grafikkort er og om din cpu kan følge med.
Og det er typisk grafikkortet der kommer på overarbejde når vi snakker gaming på bærbare.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 09:28

John Nielsen:
Det er altså ikke korrekt. Langt de flere programmer vil svare mærkbart hurtigere på en SSD harddisk end på en traditionel harddisk. Den hurtige flashram i SSD harddiske minder meget om den ram, som computeren benytter som arbejdshukommelse.
John Nielsen:
Det kan i praksis alle Lenovo Thinkpads købes med som installeret option hos flere danske Lenovo business partnere.

Det er jeg ganske udemærket klar over, jeg er selv lenovo partner.
Men du finder stort set ikke nogen i butikerne og standard modellerne har det ikke, du kan nok finde nogle enkelte fra t eller x serien som har det som standard, men det er ikke dem der ligger ude på hylderne, og det er trods alt på hylderne de fleste køber deres bærbare fra, du og jeg er ovre i at sælge til kunder som har nogle specifike krav, og det er ikke hyldevaren.

John Nielsen:

Det er altså ikke korrekt. Langt de flere programmer vil svare mærkbart hurtigere på en SSD harddisk end på en traditionel harddisk. Den hurtige flashram i SSD harddiske minder meget om den ram, som computeren benytter som arbejdshukommelse.

Jeg tror du få blandet det lidt sammen, teknologien er snare tætter på det man bruger i CF-kort og SD kort m.v. hvor man går ind og gemmer ved at man "fysisks(ikke det rigtige ord, men kan ikke lige finde et bedre)" gemmer det.
Når f.eks outlook eller word først er startet op, og efterfølgende ligger cachet i windows, så mærker gennemsnitsbrugeren ikke forskellen, og i betragtning af at gennemsnitsbrugeren nok bruger Word, Excel, Browser, messenger og måske et sagsbehandlingsystem i løbet af en arbejdsdag, så er det begrænset hvad de vil opleve af hastighedsforøgelse.
Det der tager længst tid for dem er at finde det dokument de nu skal åbne.

Jeg er ikke uening at efterspørgslen stiger, men det er fra et begrænset kundesegment det stiger.
Jeg vil tro at gennemsnits firmaet anno 2012 tænker at hvis jeg skal have 10 thinkpads, a. 12.000 m. SSD, vil jeg hellere have 12 thinpads a. 10.000 i stedet.

Men jeg tror vi skal slutte her, for det var Lars der skulle have nogle tips til at finde den rigtige bærbare, og i betragtning af hans budget er på 6.000, så bliver der ikke meget SSD i den.

/Nicolay Høy

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:19

jeg ville bruge edbpriser.dk skrive 5000 kroner - 6000 kroner  link her

som kan ses er det asus først med mest af alt

lidt holdbarhed har været op at vende med vis rejser meget er lenovo eller sony og et par andre  modeler de er mere holdbar

dog står der i produktbeskrivelse både minus og plusser

rejses meget

bruger spil meget

hvor lang tid skal klares uden strøm forsyning

åbner flere browser

laver mange ting på engang

laver få ting på engang

3g net vigtigt or dig

du ser mange film

du skriver meget

der kan opstilles en ekstrem liste hvad er vigtigste for dig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:11

Hvordan er det mht trådløst netværk? Kan de typisk allesammen modtage det eller er det noget jeg skal være opmærksom på?

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:35

Det er standard i dag.

/Nicolay Høy

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 13:38

Alle nyere computere (undtagen 10" og der under) kan trække word med snilde.
Vil dog anbefale minimum 13" hvilket betyder du får fuldt tastatur.
Sørg også for at den er let og kan holde strøm i lang tid

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 13:49

Jeg vil helt klart anbefale en SSD i den bærbare. Efter jeg skiftede fra en 7200 RPM til en SSD fra OCZ (ca. 1600 inkl moms) er min laptop blevet markant hurtigere. Opstart er lynhurtig og programmerne starter også lynhurtig. Jeg vil aldrig købe en bærbar uden SSD idag.

Held og lykke med købet

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)