Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken PDA / GPS skal jeg vælge?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt vil jeg anbefale en PDA med Windows Mobile operativsystem. Det gør det lidt nemmere at synkroniserer kalender, mail etc. Garmin-fætteren har Palm OS operativsystem så vidt jeg husker...

mvh Carsten

 

 

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad med MiTAC Mio 168, har selv samme behov og krav som Jesper, og MiTAC Mio 168 har indbygget antenne og er eftersigende også en fornuftig PDA.  Prisen på ca 2.200,- er heller ikke dum ;-)
 
Jeg ville godt kunne nøjes med navigations stemmen lagt ind imin Nokia 6210, og så en bedre kalender funktion, behøver ikke den visuelle forklaring, det kunne være optimalt... Mon ikke det er på vej !!
 
 
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er værd at bemærke, at Tom Tom One´s GPS-modtager er baseret på den nye SiRF Star III hvilket gør, at den meget nemmere "ser" satelitterne. Bl.a. har jeg kunnet stå i min stue (i nærheden af vinduet) og alligevel have fat i 9 satelitter.

Mvh
 
Claus Holm
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Jeg har en "gammel"Garmin 66  4 år gammel som også "fanger" satelitter indendørs, så det er der ikke noget nyt i.
 
Mvh michael  
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og nu er det til enhver tid afgørende at satelitterne er i "Line of sight" for at enhver gps kan bruges.

 
Mvh michael 
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en Ipaq 2210 (PDA) med kortsoftware over hele Europa. Den fungerer glimrende, selvom den efterhånden er et par år gammel.

Naturligvis bruger jeg PDA'en som kalender, som jeg synkroniserer med Outlook - og det fungerer perfekt.

Foruden PDA'en har jeg en mobiltelefon - og ærligt talt er jeg ved at være træt af, at det hele ikke er samlet i én og samme enhed.

Derfor vil mine råd til dig være:
1. Gå efter en enhed, der både er telefon, PDA og navigator.
2. Gå efter en PDA, der har indbygget GPS-modtager. På min er GPS-modtageren og PDA'en adskilt og skal kommunikerer via Bluetooth og det er langt fra problemfrit at etablere den første forbindelse mellem de to, hver gang jeg skal bruge navigatoren.
3. Check produkter fra Qtek, som er førende inden for PDA/mobil-løsningen (jeg er dog usikker på, om de har indbygget GPS). Det kan fx være denne Qtek S100: http://erhverv.tdc.dk/mobilitet/ (klik under PDA i nederste venstre hjørne - linket blev for langt).
4. Se fx anmeldelser på www.pocketfreak.dk eller www.mobil.se

God fornøjelse - det er altid fedt med en ny gadget.

DBH

Uffe
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det fedt at få noget på ønskeseddelen.

Det er utroligt som behovene kan vokse alene ved at sidde og læse tekster.
 
Lad os håbe, Julemanden læser med.
 
mvh Hans
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

  Tak for alle Jeres gode svar - Jeg er blevet en hel del klogere og mere sikker på hvad jeg vil gå efter.

Jeg har besluttet mig for en HP iPAQ Rx3715.
Den har både wireless, bluetoth m.m. Desuden har den høstet en hel del positiv kritik - og så kan den fås for lidt over 2.500 kr.
 
MEN; Jeg skal jo også have en GPS-antenne og noget software da GPS-antennen ikke er inbygget i iPAQ''en. Jeg har hørt mig lidt frem og tilbage - bl.a. hos min Renault-pusher - og man anbefaler klart en GPS med løs antenne, da det andet kan give problemer. Jeg har set at man kan få GPS-antenne og software samlet i en slags "alt-du-behøver"-pakke. Men de findes med et utal af forskellige former for software. Hvad bør jeg vælge? Jeg har selv erfaring med Route66 fra min Thinkpad, men jeg ved ikke hvor godt det er aktivt med GPS.
En "alt-du-behøver"-pakke koster det samme uanset om jeg f.eks. vælger Route66 over scandinavien eller TomTom over scandinavien. Det samme gør sig gældende hvis de skal dække europa.
Men hvad er bedst at bruge som aktiv GPS-software? Route66 eller TomTom...?
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra København
Tilmeldt 20. Oct 05
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Du skal lige være klar over, at Windows Mobile kommer i version 2005 i dag - den HP, du har kig på, har 2003 installeret. Jeg er ikke ekspert ud i forskellene mellem de to systemer, men mener dog at vide, at der er en afgørende forskel: Med Windows Mobile 2005 forbliver dine data gemt selv om batteriet på din PDA bliver helt fladt. Med den tidligere version af Windows Mobile 2003 er alle dine data tabt, hvis der ikke er batteri på enheden.

Du kan evt. læse mere her: Læs om "persistent memory" hos Microsoft

(nøgleordet er "persistent memory")

Derudover vil jeg - som tidligere - anbefale dig, at du undgår ledningshelvedet. Af samme årsag vil du hurtigt sætte pris på en trådløs GPS antenne.

Hvad angår software, så har jeg aldrig hørt noget godt om Route 66, så jeg ville hellere vælge Tom-tom, hvis jeg var dig. Alternativt kan du vælge X-road (det bruger jeg selv, og det fungerer rigtig godt). Det finder du her - hvor du også kan finde GPS-enheder osv.: X-road shop

Held og lykke med købet - det er en fornøjelse at køre rundt med navigation.

DBH

Uffe

Tilmeldt 22. Nov 05
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg godt du vil have en PDA men så lige at Electric City har tilbud på en garmin GPS til bilen til omkring til 16-1700 kr. Det var måske en mulighed.
 
 

Time2Cruise - Alt om krydstogt

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)