|
Hej Amino :-) Overskriften siger det hele, hvor gammel skal jeg være for at interessent i et I/S? Casen er at to venner og jeg opretter et I/S her i Januar. Selve selskabet bliver oprettet af min ene ven, som er 18. Den anden ven og jeg er begge 17, kan vi eje 2/3 af selskabet i denne alder? Min bankrådgiver kunne ikke svare entydigt, men pointerede dog at man skulle være minimum 15 for at stifte gæld. Jeg ejer også aktier, og det er vel i princippet det samme? (Jeg hæfter naturligvis ikke for andet end min egen investering i A/S'et.) Mvh. Gilstrøm |
Hvor gammel skal jeg være for at eje en del af et interessent selskab? I/S
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
|
Husk at få lavet en interessantskabskontrakt.. |
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
|
For at oprette et IS skal man være 18. desværre. Men måske du kan indskrives som medejer når du fylder 18. Mvh. Morten S Jensen |
|
Tak for svarene. Det gør jo i virkeligheden heller ikke den store forskel, jeg var bare nysgerrig. Mvh. |
|
Desuden skriver du til slut noget om A/S. Det er da et I/S I opretter? Og der hæfter du ikke begrænset som I et A/S. |
Det kan sagtens lade sig gøre, jeg fik mit eget firma som 17 årig hvor jeg selv stod som ejer, det kræver en godkendelse i statsamtet og kræver noget tid. Mvh Søren |
-- Man kan hvad man vil!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Bliv gratis medlem