Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger iværksættere til speciale!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. Dec 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som overskriften hentyder, så skal jeg til at skrive speciale på min Cand.merc Forandringsledelse uddannelse. Jeg har valgt at skrive speciale i faget Entreprenøriel ledelse, da det indeholde mange interessante aspekter. Når det er sagt, skal jeg bruge respondenter, så mange som muligt!

Det eneste krav er, at du er iværksætter og har stiftet en eller flere virksomheder. (Ideelt set har du nogle eller mange års erfaring)

Selve problemstillingen tager udgangspunkt i måden hvorpå iværksættere vælger, at starte et nyt eventyr op, f.eks. om man laver markedsundersøgelser og undersøger markedet inden, eller det modsatte stikker en finger i jorden og ser hvordan det går.

Til dig som finder dette interessant, og opfylder kravet ovenfor, så ville jeg være utrolig interesseret i, at lave et interview med dig. Jeg skal bruge så meget empiri som muligt. Jeg kan ikke tilbyde så meget, men det skal naturligvis ikke koste dig noget (andet end 1 times tid) så jeg skal nok sørge for, at opsøge dig, når det passer dig bedst muligt.

Til dem som har læst Saras Saravathy's artikel: "Effectual versus predictive logics in entrepreneurial decision-making: Differences between experts and novices" så tager mit speciale samme udgangspunkt, netop, at undersøge hvilken metode der er bedst, samt hvilken metode entreprenørielle novicer og eksperter benytter. Der er her tale om logikkerne Causation og Effectuation.

Så hvis du kender nogen som kender, som kender nogen, så kontakt mig endelig, på forhånd tak :)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:11

Kære Martin Foster !

Wink Skulle du ikke få rettet op på din profil på Amino ? http://www.amino.dk/members/FroZzi/default.aspx Wink

Og når man så er inde på din profil og klikker på din webside, får man denne

http://www.drillerdincompuer.dk/ Wink

Mon ikke det har noget med iværksætteri at gøre, nemlig at tingene tages seriøst og alvorligt. Yes

For øvrigt har du tidligere på Amino være ude med denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/147077.aspx?#992492

Undervejs i forløbet har du også ændret profil og navn, hvad er grundet til det ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. Dec 09
Skrevet kl. 11:59

For at besvare dit 1. spg. Så er drillerdincomputer.dk mit virksomhed, og har intet at gøre med mit speciale.

2. Forstår ikke dit indlæg ang. at tingene tages seriøst og alvorligt. Jeg er dybt seriøs med henblik på at finde iværksættere som vil stille til interview.

3. Det er rigtigt jeg har været ude med en anden tråd, som jeg postede juleaften, og pga. få tilbagemeldinger har jeg valgt at genposte indlægget, for at se om der evt. er flere interesserede.

4. Jeg kender ikke noget til navneændring? Jeg hedder Martin Foster og det står jeg stadig ved, det er muligt jeg har opdateret min profil og du ser jeg har ændret noget.

Med henblik på seriøsiteten i indlægget så er det som tidligere nævnt dybt seriøst, og jeg skal vitterlig bruge iværksættere til mit speciale så jeg kan få opklaret ovenstående hypotese.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:16
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

http://www.drillerdincompuer.dk/

Men dit link på profil side og virksomhed virker ikke

Med hensyn var det denne http://www.amino.dk/members/FroZzi/default.aspx der meldte sig ind hos Amino eller hvad ?

Jeg tænkte såmen bare på navne skift Martin Foster og Frozzi eller hvad det nu var ?

Hej Ib,

Det er pænt af dig at hjælpe trådstarter med at få rettet fejlen i hjemmesidelinket på hans Amino profil.

Med hensyn til, hvad han har valgt at kalde sin Amino profil, er der mange eksempler på, at profilnavne ser anderledes ud end firma- eller personnavne. Det er der intet galt i.

Ser du linket til trådstarters Facebook profil, vil du opdage, at han på Facebook også har samme mix af profilnavn og personnavn.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:09

Hej John !

YesTak for et sobert og godt svar, næsten som altid (ironi kan forekomme)Wink

Med hensyn til Facebook kan jeg nok ikke" kontrollere" dette, da jeg ikke er på facebook selv, bør måske være det ?

Men alt det her on-line laves ikke over en weekend. Endvidere savner jeg altid formål m.m. overfor noget "nyt".

Nu er det Google+ som  denne vil have mig på. Og igen må jeg forsøge at sætte mig ind i noget nyt. Ja forandringsledelse godt tema for ikke IT nørder.

Ib Abildgaard

Råd & Mal   

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:13

John Nielsen:
Ser du linket til trådstarters Facebook profil, vil du opdage, at han på Facebook også har samme mix af profilnavn og personnavn.

Nej jeg kan ikke se Facebook profil,

John du må "nøjes" med 4 stjerner i denne omgang, med det kan da også være godt og have noget tilgode, bare det ikke er en række dubiøse debitorer

Ib

Råd & Mal

Fra Helsingør
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 277
Fra  Gurrelund Skrevet kl. 21:02

Martin Foster:
Så hvis du kender nogen som kender, som kender nogen, så kontakt mig endelig, på forhånd tak :)

jeg er iværksætter og har selv startet flere virksomheder i DK og udlandet, så jeg vil gerne høre noget mere inden jeg committer.  Send en Pm og fortæl lidt mere

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. Dec 09
Skrevet kl. 22:17

Linket er nu rettet, der manglede et t, tak fordi du gjorde mig opmærksom på det :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)