Det er simpelthen fordi du har været uopmærksom :) du har selv sagt ja til abonnementet. Og det kan slås fra med 2 klik hvis du ved hvor du skal hen. Det er en meget kendt trick, du downloader, og får lov at købe et billigt medlemskab den første måned (så du kan downloade), og så er prisen høj de næste måneder hvis man ikke framelder sit abonnement man selv har bekræftet. Og ja, du kan roligt bruge Paypal, der er mange med flere 100.000 tusinde og millioner på deres konto. Det er ikke så nemt at stjæle penge fra Paypal, da det kører internt på deres system og det er nemt at tracke ned hvor pengene er havnet (+ Paypal selv skal godkende enhver withdrawal). + Der er mange sikkerhedsforanstaltninger, hvis IP lige pludselig ændre sig etc. Det kan godt være du føler dig mere sikker på Nem-ID men i sidste ende er det præcis det samme. De tal du skriver ind bagefter din kode, er blevet cracked mange gange. Så får de fat i din kode (via. Keylogger og ander sager), kan de komme ind alligevel. Jeg vil næsten våge at påstå at de er sikrere at have på Paypal end din bank såfremt det ikke står på opsparingskontoer etc, får nogle fat i dit kort kan dine penge forsvinde til mystiske kontoer i udlandet hvor charge back ikke er en mulighed (dog max. 25.000 på de fleste kort). Det skulle ikke kunne lade sig gøre Via. Paypal. |
Ved at du afmelder et betalingsabonnement på PayPal, så vil du altid modtage en kvittering for at dit abonnement er ophævet.
ulrik samsøe:hej Grafiker
Betalte for et download gennem PayPal. Krydsede af for kun een ydelse, men opdagede måneden efter, at PayPal havde noteret mig som abonnent, da de trak samme beløb igen. Det stod på i tre måneder at slippe ud af deres fejl gennem rigtig mails og alle de muligheder, som du får på den kontooversigt, som oprettes samtidig med et køb. Og det var netop røvirriterende..!
Tjenesten fremstår ganske troværdigt, men deres afmelding fungerer overhovedet ikke og det undrede mig, hvem der egentlig fik pengene, når de blev trukket fra min konto..!
vh Ulrik