Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver denne udtalelse vedr. SEO nogen mening?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev kontaktet af et firma, som ville lave noget SEO for mig. Samtalen er båndet og sælgeren siger flg.:

"Det er sådan, at når supplementssiden er online så begynder det, der hedder linkbuilding

Og det betyder simpelthen, at vi går ind og skriver to-tre forskellige nye artikler hver uge, som vi lægger ud mange forskellige steder på nettet og de skaber omkring 60 nye links om ugen til supplements siden. Den aktivitet registrere søgemaskinen og det gør at den bliver ved med at lade dig beholde de høje placeringer og giver dig mulighed for at arbejde dig højere op med de søgeord, hvor der er mulighed for at komme højere op.

Google foregår jo lidt efter et elastik princip og det vil sige i starten der ryger man i løbet af to uger - cirka - ind med måske 50 til 100% af søgeordene på side et. Så ligger man der en kortere periode, så ryger man af igen. Så går der lige nogle dage, så ryger man på for fuld power igen. Så har man fået højere…. altså de søgeord, der lå på side et første gang, de er kommet højere op inde på side et og du har fået flere søgeord på side et.

Og sådan arbejder man sig opad."

Er det korrekt, hvad sælgeren siger?

/Nina

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener han præcis med "supplementside"? Lige præcis dét lyder meget farligt i mine ører.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja der kan være variationer af det han siger. Men i grove træk er det ikke helt ved siden. Nu et det her stærkt forenklet og slet ikke et generelt billede for hvordan seo foregår. Men som sagt er det ikke helt ved siden af.

Med supplementsside er jeg sikker på at det betyder at der laves en ny side på et nyt domæne som er en kopi af designet af den originale side. Denne supplementsside er så den der laves seo på.

Der kan være fordele og ulemper forbundet med dette. Ulemper kan være. At man ikke selv ejet siden. At siden indeholder for meget kopieret indhold.
Fordele kan være. At man pludselig har to sider godt placeret på udvalgte søgeord. At man skubber konkurrenter ud af side 1. Med mere.

Mvh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Supplementssider er generent en dårlig løsning på sigt, når det foretages som sælgeren angiver. Som Jesper ganske rigtigt siger, laver leverandøren en hjemmeside med jeres oprindelige design. Grundet jeres design, samt det at URL adressen ofte ligger tæt op af jeres "rigtige" URL, vil de besøgende tro at de er landet på jeres rigtige side, når de klikker på SERP resultaterne på Google

Derfor bør du kraftigt overveje at gå udenom denne type løsninger:

  • Indebærer ofte lang opsigelse - tit binder du din for 12 måneder
  • Den da du opsiger løsningen, er firmaet i sin gode ret til at slette supplementssiden samt de indgående links hertil
  • Ofte ejer firmaet det nye domæne som der oprettes i samme forbindelse
Når det er sagt, kan det godt være en farbar strategi at have flere sites på forskellige URLs med samme design. Det vigtige er bare at du selv har ejerskab over disse - det er ofte billigere på sigt, ingen kan tage dem fra dig, og du har maksimal kontrol over linkjuice med mere.
/ Emil 
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som de andre er inde på er der fordele og ulemper.

Suplemetssider adskiller sig egentlig ikke så meget fra alle mulige andre linkbuilding strategier (linkpyramide, link push etc.), der hvor den store forskel er, er som emil også siger, ved at design er det samme som jeres egen hjemmeside altså skal brugeren tro at de er landet på jeres hjemmeside, og når de så klikker på et af linksne, vil de ryge over til jeres hjemmeside. Altså villeder de brugeren på det groveste.

Denne strategi er dog ikke så god som man kunne tro og man får rigtig tit ikke det ud af det man ville, eller forventer som kunde.

Det du selv bør gøre og egentlig også godt kan finde ud af er at oprette en hel del sider, blogs, og andre ting som.

Find i stedet en ordentlig leverandør af din SEO, som gør tingene ordentligt og nogenlunde ved hvor Black hat SEO grænsen går. Der findes nemlig et hav af metoder som er noget bedre for kundens virksomhed, også i det lange løb.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg kan godt se ulemperne ved denne form for SEO. Til gengæld lover firmaet mig jo en side et placering på Google med minimum 50% af mine søgeord ret hurtigt med yderligere forbedret placering i løbet af ganske få uger. Lyder det ikke ret lovende? Og kan man overhovedet stille den slags garantier?

/Nina

Fra Vanløse
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan man ikke!

Jo selvfølgelig hvis det var google selv der kom og ville lave din seo, så kunne de stille en garanti.
Jeg mener bestemt at man skal gå en stor bue uden om et hvilket somhelst firma der kommer med en link position garanti.
Der er selvfølgelig metoder som kan få dig på side 1 ret nemt, problemet er såmænd bare at de metoder også gør at du bliver blacklistet hos google i ret lang tid, når de opdager hvad du har gjort :)

Har selv arbejdet med seo siden 2000, og jeg kan komme med nogle antagelser, som for det meste holder stik, men så er det også fordi jeg kender markedet ret præcist.

Jeg tror du ville have bedst af at finde et andet seo firma, hvis jeg skal være ærlig.
 

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahh nooze. Nu er du hurtig ude med riven. Du aner ikke en dyt om hvad for ord der er tale om her.

Jeg kan garantere og gør det ofte mange siders side 1 placering. I denne sag lover de at 50% af ordene kommer på side 1. Afhængigt af ordene som vi ikke kender desværre, kan jeg garantere det samme.

Ydermere så vil jeg da sætte pris på om du kan komme med et link til en case der beskriver en dansk side der smidt ud af Google pga ovenstående?

Mvh
Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninaf:

Tak for jeres svar.

Jeg kan godt se ulemperne ved denne form for SEO. Til gengæld lover firmaet mig jo en side et placering på Google med minimum 50% af mine søgeord ret hurtigt med yderligere forbedret placering i løbet af ganske få uger. Lyder det ikke ret lovende? Og kan man overhovedet stille den slags garantier?

/Nina

Meget kan man love, dog er det ikke samme ting i praksis. Det hele handler om hvor dine konkurrenter ligger i forhold til dig. Kun en klovn vil love dig placering på sidde 1 eller endda plads 1. Hvorfor? Jo fordi der afhænger af utrolig mange faktorer som de ikke har styr på. De kan sagtens optimere din side og begynde med linkbuilding, men hvad med alle dine konkurrenter?  Hvis deres arbejde er bedre vil du have svært at komme foran..

De "SEO" virksomheder som lover dig guld og grønne skove har som regel ikke særlig meget forstand på dette. Jeg har set en del virksomheder som tilbyder uha en så fantastisk Optimering af ens side at man ryger på plads 1 i løbet af 3 uger, når det så er ret så tydeligt at de ikke engang kan optimere deres egen side.

Pas på hvad du siger ja til. Undersøg på nettet om hvad andre siger om virksomheden ang. deres SEO del og derfra bedøm om de er det værd. For en sælger har et mål og det er at sælger dig et produkt, og dette gør han selvfølgelig ved at snakke om ting og pakke dem pænt ind i papir så du føler du lige om lidt skal pakke en gave op og du er den heldigste i verden.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at tilføje en ting.. En god SEO virksomhed vil også guide dig til hvilke Keyword det du skal optimere for. Og ikke bare tage noget som aldrig nogen søger på, dvs der er ingen konkurrence og derved kan du sagtens få plads 1 på google men hvor meget du vil få ud af det gennem din hjemmeside/shop vil vise sig at være et stort 0.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)