|
Sidder lige og skimmer avisen igennem og skal selvfølgelig altid læse erhverssiderne og jobannoncerne, for lige at se hvad der sker rundt omkring.. Her faldt jeg lige over en sjov en: KONTORASSISTENT SØGES Vi søger en halvdagskontormedhjælper med erfaring i
Du skal gerne have ordenssans Og må gerne være lidt kreativ Skriftlig ansøgning til XXXXXX At man skal have ordenssans, når man skal sidde med bogholderi - det vidste jeg godt, men at man også skulle være kreativ.... Hmmm er det mon kreativ bogføring, de er ude i ??? (og kun lidt... Det skulle jo nødig opdages ) ![]() Jeg syntes altid at det er ret skægt at "falde" over sådan nogle, for jeg ved jo godt hvad der menes, men det viser bare at det med ord kan være en svær en... ![]() |
Jobannonce
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
|
Anders |
|
|
// Jesper Skov
|
Hæ Jeg var til en kundeservicekonference, hvor en af foredragsholderne omkring excellent kundeservice fremhævede denne jobannonce. "Medarbejder søges til behandling af reklamationer"... En afdeling i hastig vækst. hmm hvad der menes med det kan man kun gætte på, men umiddelbart klingede det lidt forkert i ørerne, men til megen morskab. |
Jeg ville ikke ansætte en bogholder, som i sin ansøgning skrev at vedkommende var kreativ. En kreativ person vil simpelthen have for meget krudt bagi til at skulle løse de opgaver, som en bogholder udsættes for. En kreativ person ansat som bogholder finder sig (ifølge min erfaring) ret hurtigt et nyt job. Ligeledes ville jeg på ingen måde forvente at kunne inddrage min bogholder, når der skal løses kreative opgaver. |
|
Jeg læste engang en stor jobannonce for en større dansk virksomhed. Man søgte en personlig assistent til direktøren i virksomheden. Der var en række krav: Man skulle være god til at snakke i telefon, have kørekort osv. Det jeg studsede over, var at et af kravene var at man "Skulle have erfaring med at spille golf"!!! - Direktøren brugte åbenbart en del tid på golf:-) |
Der er da flere firmaer som bruger golfen i forbindelse med kundemøder, arrangementer og andet, da det er en "hyggelig" sport, hvor man kan få snakket en del. Men derfor også til at skrive det i en jobansøgning :-) |
// Jesper Skov
Jesper, det var nu ikke for at gøre grin med bogholdere eller andre talknusere, men jeg syntes bare at sammenhængen/opsætningen af annoncen var lidt sjov... |
Nej nej, det var skam heller ikke rettet mod dig. Men skulle jeg ud og søge en revisor, kunne jeg godt komme i tanke om at skrive det samme. Så kan du jo grine lidt af mig ![]() |
// Jesper Skov
|
Der er STOR forskel på en bogholder og en revisor; den første skal bestemt IKKE være kreativ - mens den anden bestemt SKAL ![]() Det med "Fakturaernes orden er ligegyldig", er noget revisoren nok skal afgøre - efterfølgende ![]() |
Tina Jonasen
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
Bliv gratis medlem